آوای جنوب

هیچ حزب و گروه سیاسی در انتخاب هیئت امنای امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد نقش ندارد

جنتیمدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیئت امنای امامزادگان موجود در این استان متعلق و به هیچ حزب و گروه سیاسی نیست و در انتخاب این هئیت هیچ گروهی نقش ندارد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، با تایید این خبر که برخی از گروه‌های سیاسی برای تغییر هیئت امنای امامزادگان پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: هیئت امنای امامزادگان طی پروسه‌ای قانونی و مشخص تعیین و انجام وظیفه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب هیئت امنای امامزادگان بر اساس توانمندی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: افراد داوطلب برای حضور در هیئت امنای امامزادگان باید از فیلتر کمیسیون تایید صلاحیت اداره اوقاف و امورخیریه تایید و حکم بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه نظر نمایندگان مجلس برای انتخاب هیئت امنای امامزادگان برای ما ملاک نیست، افزود: سعی می‌کنیم افراد انتخاب شده توانمندی و انگیزه لازم را داشته باشند و همچنین صلاحیت لازم برای این فعالیت را نیز دارا باشند.

جنتی‌پور ابراز کرد: هیئت امنای امامزادگان بین ۳ تا ۵ نفر است و این امکان وجود دارد تا به ۷ نفر برسد.

به گزارش تسنیم، بیش از ۳۰۰ امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که سالانه زائران زیادی را از سراسر ایران اسلامی دارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president