آوای جنوب

هیجدهم اردیبهشت ماه و سرنوشت کاندیداهای انتخاباتی میان دوره‌ای گچساران و باشت

آوای جنوب

فضای انتخاباتی گچساران و باشت در حالی به روزهای حساس خود نزدیک می شود که همگان در انتظار اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت های کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی هستند.

آوای جنوب// انتخابات ۱۴۰۰ در حالی امسال در شهرستان گچساران برگزار می شود که علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، انتخابات یازدهمین دوره میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار و نماینده آینده خود را برای حضور در مجلس یازدهم انتخاب کنند.

فضای انتخاباتی گچساران و باشت در حالی به روزهای حساس خود نزدیک می شود که همگان در انتظار اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت های کاندیداهای انتخاباتی میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هستند.

انتخاباتی که از حالت دو قطبی گذشته خود خارج شده است و حضور چندین چهره اصلاح طلب و اصولگرا خود نشان از انتخاباتی پرشور در این دو شهرستان دارد .

طبق جدول زمانبندی آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی به اتمام رسیده و از تاریخ ۳۱ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت ماه موعد بررسی صلاحیت در هیئت‌های نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت است و ۱۸ اردیبهشت نتیجه بررسی از طریق فرمانداری‌ها به نامزدها اعلام می‌شود و نتیجه نهایی بررسی‌ها در خردادماه مشخص می‌شود.

بر اساس قانون در مرحله بعد کسانی که به نظر هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی اعتراض دارند شکایت می‌کنند و این شکایت ظرف چهار روز بررسی می‌شود و نهایتاً ۱۸ خردادماه شورای نگهبان لیست قطعی را اعلام کرده و ۱۹ خردادماه نیز از طریق اطلاعیه‌ها اعلام می‌شود.

حال این روزها فضای انتخاباتی گچساران و باشت بی صبرانه در انتظار اعلام نظر تایید یا عدم تایید صلاحیت داوطلبان انتخاباتی میان دوره مجلس شورای اسلامی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president