آوای جنوب

مسئول بسیج مداحان کشور:

هیات های مذهبی تبدیل به تاخت و تاز سیاسی آقایان نشود/ مداحان اسیر دست سیاسیون نشوند

فراهانیمسئول بسیج مداحان کشور بیان اینکه دشمن امروز به دنبال فتنه های به مراتب سخت از فتنه ۸۸ است، گفت:دشمن به دنبال تفرقه انداختن در درون هیات های مذهبی است که وجود گروه های امثال عمامه های انگلیسی و صادق شیرازی از جمله این گروه ها برای از بین بردن برادری و فرهنگ اصیل عاشورا در مذهب بزرگ تشییع است.

آوای جنوب؛

محمد فراهانی صبح امروز در گردهمایی هیات های مذهبی، مداحان و مسئولان پایگاه های مذهبی استان کهگیلویه وبویراحمد با تبریک و تسلیت شهادت سردارحاج حسین همدانی ، اظهار کرد: مسئولان هیئت های مذهبی به گوش باشند که نکند محافل آنها به صحنه ای برای تاخت و تاز سیاسی برخی گروه های سیاسی تبدیل شود.

مداحان اسیر دست سیاسیون نشوند

وی با بیان اینکه سیاسی بازی برخی گروه های سیاسی آن هم در برهه ای که انتخابات نزدیک است سمی برای هیات های مذهبی است، گفت: هیئت های مذهبی و مداحان نباید وارد این بازی شوند.

مسئول بسیج مداحان کشور ایام محرم و عزادای امام حسینی (ع) را بهترین زمان برای بازگو کردن فرهنگ اصیل عاشوار دانست و افزود: شخصیت امام حسین (ع) به قدری عظیم بوده که امامان معصوم (ع)، ایشان را اسوه راه آزادگی میدانند.

فتنه صادق شیرازی بلند شده از خود آمریکا است

وی با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال فتنه های مراتب سخت از فتنه ۸۸ است، گفت:دشمن امروز به دنبال تفرقه انداختن در درون هیات های مذهبی است که وجود گروه های امثال عمامه های انگلیسی و صادق شیرازی از آن جمله گروهها برای از بین برادری و فرهنگ اصیل عاشورا در مذهب بزرگ تشییع است.

مسئول بسیج مداحان کشور بیان کرد: اینها اعتقادی به فرهنگ اصیل عاشورا ندارند و حتی داعش و آمریکایی ها را دشمن نمی دانند و می گویند که امروز فرهنگ عاشورا مربوط به زمان خود عاشورا است.

فراهانی بیان کرد:دشمن می خواهد این فرصت را به تهدید تبدیل کند، بنابراین مداحان در مقابله با آنها باید حقیقت حضرت سید الشهداء را در این مجالس بیان کنند.

وحدت شیعه و سنی نباید خدشه دار شود

این مداح اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: مداحان با توجه خاصی که دارند بایدطوری عمل کنند که به وحدت شیعه و سنی خدشه وارد نشود و ازبیان هرگونه مطلبی که در این زمینه حساسیت ایجاد می کند، بپرهیزند.

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور افزود: البته نبایستی از بیان فضائل، مناقب، سیره و سنت امام حسین و اهل بیت این امام همام در هیات ها غافل شد و همانطور که مصائب آن حضرت را نسل به نسل منتقل می کنیم باید به جنبه های اجتماعی، بصیرتی و سیاسی ایشان هم بپردازیم.

فراهانی گفت: یکی از مهمترین جنبه هایی که باید به طور خاص در عزاداری ها و هیئت های مذهبی به آن پرداخته شود، بحث ولایتمداری و ولایت پذیری است.

وی ادامه داد: بسیج مداحان در حقیقت بازوی بسیج برای پیگیری آرمان‌های امام و نظام در مداحی است.

سبک مداحی ذاکران اهل بیت به سمت استکبار ستیزی باشد

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه مداحان در سبک های مداحی خود اشعار استکبار ستیزی را بگنجانند، بیان کرد:اگر جایگاه هیئت به خوبی برای مستمعین تبیین شود تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.

فراهانی با بیان اینکه قدمت عزاداری برای امام حسین(ع) از ابتدای خلقت وجود داشته است، خاطرنشان کرد: حضرت آدم زمانی که به زمین هبوط کرد حضرت جبرئیل برای بخشش وی توسط خداوند اسماء ۵ تن آل عبا را به وی یاد داد و وقتی نام امام حسین(ع) را بیان کرد حضرت آدم برای مظلومیت حضرت گریه کردند.

وی یادآور شد: هیاتی که امامان به برپایی آن تاکید می‌کنند هیئتی است که امام سجاد راه انداختند و توانست کاخ طاغوت را به لرزه درآورد.

دشمن به دنبال رخنه کردن در هیات ها است

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه امروز هیئات مذهبی می‌توانند شیطان بزرگ را نابود کنند، گفت: دشمن از طریق همین شبکه‌های اجتماعی موبایل و اینترنت دشمنی خود با اسلام و ایران را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: هیات باید نوجوانان و جوانان را نسبت به سیره اهل بیت(ع) آگاه کنند و باید هیات مهارت دین مدار کردن را به مستمعین آموزش دهند.

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه در هیئات از عالم دینی استفاده شود ابراز کرد: شاید عده‌ای از مداحان به مسائل دینی عالم باشند ولی تمام آنها این مهارت را ندارند از طرفی روز به روز بر شبهات دینی افزوده می‌شود که به همین دلیل باید مدیران هیئات از روحانیون و علمای دین استفاده کنند.

با پاسخ دادن به شبهات راه نفوذ دشمن را ببندید

وی خاطرنشان کرد: باید به شبهات پاسخ داده شود تا راه نفوذ دشمن بسته شود و کسی می‌تواند به این سئوالات پاسخ دهد که اشراف کامل بر موضوعات دینی و احادیث داشته باشد.

هیئت سکولار نداریم

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه جایگاه ولایت فقیه باید در هیئت‌ها تبیین شود، اظهار کرد: رهبری در مورد بیان مباحث سیاسی در هیئات فرمودند ما هیئت سکولار نداریم، هیئت واقعی هیئتی است که اهل مقاتله، جان دادن و خون دادن باشد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president