آوای جنوب

هیئت‌های مذهبی از ایجاد آلودگی صوتی خودداری کنند/رعایت حقوق شهروندی بر هرمسلمانی واجب است

مسئولان هیئت‌های مذهبی دقت داشته باشند هر کار مستحبی که به خاطر آن مرتکب حرام شوند را انجام ندهند

مرتضویمدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: رعایت حقوق شهروندی بر هرمسلمانی واجب است و هیئت‌های مذهبی از ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی خودداری کنند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی مسئولان هیئت‌های مذهبی ویژه ماه محرم،ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)،اظهار داشت: محزون و سیاه پوش شدن در ایام محرم عبادت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای امام حسین(ع) و امام علی (ع) پروردگار عالم به خون‌خواهی برخواست و این امر نشانه عظمت آن امامان همام است.

وی بابیان اینکه فلسفه وجودی هیئت‌های مذهبی احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر است،عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی هر مسلمان است و بر او واجب است.

مرتضوی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)،ابراز کرد: ” کامل‌ترین نوع امر به معروف این است که فردی هم قلبی و هم زبانی به این فریضه عمل کند و با تمام وجود نسبت به آن اقدام کند.

وی افزود: برخی افراد هم در برابر رفتار ناشایست و ضداخلاقی ناراحت می‌شوند ولی به زبان نمی‌آورند و بدترین افراد کسانی هستند که نه قلبی ناراحت می‌شوند و نه زبانی نسبت به اعمال زشت اعتراضی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: تمام احکام و دستورات اسلام یک طرف و امر به معروف و نهی از منکر هم به یک طرف مثل قطره در برابر دریا است.

وی با مخاطب قراردادن مسئولان هیئت‌های مذهبی،تصریح کرد: ترسی از اجرای امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشید و بالاترین امر به معروف و نهی از منکر این است که انسان در مقابل یک طاغوت قیام کند.

مرتضوی در تشریح امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: معروف به هرآنچه عقل بپسندد و منکر هر آنچه که شارع مقدس از آن نهی می‌کند.

وی بابیان اینکه بعضی از اعراب مثل بت آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را می‌پرستند،گفت: آنها بوسیدن ضریح امام حسین (ع) توسط شیعه را شرک می‌دانند.

مرتضوی هدف از قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) را ترویج و شناخت احکام دین توسط امام به مردم دانست و افزود: نوکر امام حسین (ع) بهترین ثروت دنیا را در دست دارد.

وی تصریح کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی دقت داشته باشند هر کار مستحبی که به خاطر آن مرتکب حرام شوند را انجام ندهند.

مرتضوی بابیان اینکه امنیت و آسایش اجتماع جز واجبات است،گفت: انتظار می‌رود هیئت‌های عزاداری در برپایی مراسمات موجب اذیت و آزار مردم نشوند و در ساعات مقرر و قانونی مراسم خود را به پایان برسانند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president