کد خبر : 43170
تاریخ انتشار : جمعه 18 بهمن 1398 - 21:33

هومان عسکری در باباکلان: عاشقان حضرت عباس برادرکُشی در ذاتشان نیست/الان وقت افتتاح است نه شروع کلنگ زنی تبلیغاتی

هومان عسکری در باباکلان: عاشقان حضرت عباس برادرکُشی در ذاتشان نیست/الان وقت افتتاح است نه شروع کلنگ زنی تبلیغاتی

آوای جنوب امروز دکتر هومان عسکری در حالی به باباکلان رفت که اهالی آن منطقه برای او سنگ تمام گذاشتند. کاندیدا جوان قشقایی صبح امروز با جمعی از همراهان خود به دهستان بابا کلان سفر انتخاباتی داشت. در این سفر ابتدا با حضور در بارگاه مطهر بی بی حکیمه(س) به زیارت عرض ارادت به ساحت

آوای جنوب
امروز دکتر هومان عسکری در حالی به باباکلان رفت که اهالی آن منطقه برای او سنگ تمام گذاشتند.
کاندیدا جوان قشقایی صبح امروز با جمعی از همراهان خود به دهستان بابا کلان سفر انتخاباتی داشت.
در این سفر ابتدا با حضور در بارگاه مطهر بی بی حکیمه(س) به زیارت عرض ارادت به ساحت این امام زاده پرداخت و بعد از آن به روستای بی بی حکیمه و بن پیر و عشایر های این مناطق سر زد و از نزدیک به صحبت ها و مشکلات آنها پرداخت.
اما مهمترین برنامه او در روستای عصر امروز در روستای باباکلان با میزبانی اقای ولی پور انجام گرفت.
همانطور که انتظار می رفت از هومان عسکری استقبال پرشوری در زادگاه خود انجام پذیرفت.
در این جلسه اقای ولی پور میزبان دکتر عسکری در باباکلان خطاب به دکتر عسکری گفت: شما افتخار ما هستید و تایید صلاحیت شما، تایید صلاحیت کل ایل قشقایی بود.
او گفت؛تنها درخواست مردم باباکلان از شما برداشتن تبعیض و بی عدالتی است.
در ادامه این نشست دکتر فرزاد حیدری رئیس ستاد عسکری در بین مردم باباکلان گفت: ما قشقایی ها در سال ۹۴ تمام قد از نماینده فعلی حمایت کردیم تا بلکه مطالبات قشقایی ها محقق بشود و تبعیض ها برداشته شود اما نه مطالبات برآورده شد و نه تبعیض ها برداشته شد و ما تصمیم گرفتیم که از فرزند شایسته خودمان که هم دارای تخصص هست و قانون را باید کسی وضع کند که از آن اگاهی داشته باشد.
دکتر حیدری اضافه کرد: ما ریشه در این خاک داریم و وقتی که فرزندی دارایم که ریشه در این خاک وارد باید به آن بها بدهیم که درختی تنومند باشد که برای آینده گان و مردم این منطقه میوه و سایه بدهد.
دیگر سخران این برنامه سرهنگ اکبر بمانی از جانبازان ایل قشقایی در دفاع مقدس بود.
سرهنگ بمانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره هم رزم شهیدش،شهید کشکولی گفت: افسوس که هشت سال به جای جلو رفتن به عقب برگشتیم و همین سبب شد که خیلی از چیز ها را از دست بدهیم.
سرهنگ بمانی افزود: کسانی که متوسل می شوند که همایشی آن هم در شهرستان دیگر با یک قوم دیگر با کلاه قشقایی برگزار کنند،بدانند که نماد قشقایی ابزاری برای سو استفاده نیست.
او گفت: بگذارید تمام کاندیدا ها در یک مجموعه دانشگاهی به مناظره بپردازند و گفت و گو کنند تا مردم شایسته را بشناسند،این هیاهو تبلیغاتی فایده ندارد.
بمانی گفت: در دوم اسفند کسی از صندوق بیرون می آید که صادق است و زجر کشیده؛ کسی است عشایر زاده و این جوان با علم و دانش کسی نیست به جز دکتر هومان عسکری
دکتر عسکری کاندیدا جوان حوزه گچساران و باشت با اشاره به تاریخ منطقه باباکلان گفت: من از باباکلان یک ذهنیتی که دارم این بود که یکی از بزرگان این منطقه در زمان بچگی ام می گفت ” باباکلان چشم طایفه کشکولی است”
بعدها که به این منطقه رفت و آمد کردیم واقعا اهمیت و جایگاه این منطقه را برای این طایفه فهمیدم.
عسکری افزود: من برنامه داشتم که زودتر از این ها خدمت مردم باباکلان برسم اما با توجه به اتفاقی که برای سردار شهید سلیمانی افتاد و بعد از آن هم بحث رد صلاحیت؛ ایجاد وقفه در این موضوع شد که شما باید به بزرگواری خودتان ما برا ببخشید.
کاندیدا جوان قشقایی گفت: من یک گلایه از بزرگان قشقایی دارم که متاسفانه ما در چهل سال تاوان آن را در بیکاری فرزندانمان و تبعیض می دهیم اینکه کارخانه سیمان را یاسوجی ها بردند اما چرا خاک اینجا را بنام خاک یاسوج به تهران می دهید.
یک زمانی در همین باباکلان ۱۲۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و راهنمایی داشته و منطقه ماهور که قشقایی نشین هست ۲۸ هزار رای دهنده داشته است.
در آن زمان برنامه به این صورت بود که بابامنیر،میشان و باباکلان هر کدام یک بخش باشد که مجموعا یک شهرستان می توانست باشد اما با برنامه این منطقه را جدا کردند تا که جمعیت قشقایی نصف شود و این اتفاق نیفتد.
اینقدر اختلاف در مناطق قشقایی نشین انداختند که نتوانند آنها یک نماینده به مجلس بفرستند.بلایی که سر ماهور آن زمان آورند الان هم سر قشقایی گچساران می خواهند بیاورند.
او گفت: چرا الان به پیمانکاران قشقایی کار نمی دهند چرا که فرزندان قشقایی پاکدست است.در این مدت استخدامی ها بدون آزمون شده است.
بحث تنها من نیست موضوع آینده قشقایی هاست.در هشت سال گذشته قشقایی عزیز نبود حالا عزیز شد.چرا الان بجای افتتاح طرح؛ تازه کلنگ زنی می کنند.
کاندیدا منتخب ایل قشقایی از حوزه گچساران و باشت گفت:من وقتی که میخواستم اینجا کاندیدا شوم تمام نقشه ها ریخته شد که قشقایی ها کاندیدا نداشته باشد.وقتی که اینجا گفتند که ” نمی گذاریم قشقایی ها کاندیدا نداشته باشند”
وقتی که من دنبال تایید صلاحیتم رفتم آن موقع فهمیدم که چی می گفتند و فهمیدم که تمام تلاش خود را برای این کار انجام دادند.
من اینجا می گویم من آماده مناظره هستم بیایید مناظره با هر زبانی که دوست دارید انجام بدهیم که عیار هر کس مشخص شود.
او تصریح کرد: شمایی که الان به یاد تاسیس کارخانه افتادید یک کارخانه شیرموز هم در کنارش بزنید که هر موقع مردم خسته شدند شیرموز بخورند.شما الان باید بعد از هشت سال افتتاح کنید نه اینکه الان موقع انتخابات کلنگ بزنید.
قشقایی ها تیزهوشی بهمن بیگی و صداقت جهانگیر خان را دارد و این بار گول این تبلیغات شما را نمی خورد.
عسکری در پایان افزود: قشقایی غرور زبان زد دارند در طول تاریخ و بعد کودتا سال ۳۲ حاضر به تبعید شدند اما حاضر به وطن فروشی نشدند.
و این دوره ثابت خواهیم کرد ما از نسل صولت الدوله هستیم و پشت برادر خود را خالی نخواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.