آوای جنوب

همایش طایفه ایی تاجگردون/ مسئولان سیاسی شهرستانی و استانی آیا اینگونه مسائل تخلف است یا نیست!

DSC_0837گردهمایی ۹طایفه حوزه تحت مسئولیت غلام رضا تاجگردون نماینده محبوب استان کهگیلویه وبویراحمد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که حالا از چهره های ملی هم هست برگزار شد

آوای جنوب / مهدی مرادی

 گردهمایی ۹طایفه حوزه تحت مسئولیت غلام رضا تاجگردون نماینده محبوب استان کهگیلویه وبویراحمد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که حالا از چهره های ملی هم هست برگزار شد. این مراسم به طرز چشمگیری طولانی و خسته کننده شده بود،همچنین مملو بود از سوالاتی که به ذهن خطور می کرد.

دکتر غلام رضا تاجگردون که به عنوان میهمان ویژه این مراسم معرفی شد و تقریبا می توان وی را به عنوان تهیه کننده این برنامه جهت رسیدن به اهداف خود دانست به ایراد سخنانی در توانایی ها وکارهایی که انجام داده است،پرداخت .هرچند اینگونه تمجید از خود مرسوم نیست ولی انصافا  گزافه نبود. چرا که شاید تاجگردون اولین نماینده ی توانا و کار بلدیست که استان کهگیلویه و بویراحمد به خود دیده است.

تاجگردون در این همایش انتخاباتی که احتمالا باعث واکنش هایی هم خواهد شد به تبیین عملکرد سه و نیم ساله ی خود پرداخت. تاجگردون مباحث زیادی از جمله اعتبارات تصویب شده،تلاش های خود جهت کسب بودجه از دولت،بافت فرسوده گچساران،طرح های فرهنگی،هنری،ورزشی را مطرح و در جایی از صحبت هایش تشکیل اینچنین برنامه هایی را حق خود بر گردن مردم می دانست.

موضوع گردهمایی چه بود؟

چیزی که بسیار مشخص بود عدم مشخص بودن موضوع و هدف آن (البته غیر از هدف پنهان آن که تبلیغات انتخاباتی بود)است. اگر آگهی ها و بنرهای تبلیغاتی این روزهای این گردهمایی را ببینید فقط نوشته شده :گردهمایی ۹طایفه باشت اما مشخص نشده که این گردهمایی برای وحدت است یا برای وحدت در حمایت از شخصی خاص. ضمن اینکه دلیل برگزاری گردهمایی طوایف شهرستان باشت در گچساران به چه خاطر بوده است؟

حضور برخی مسئولین شهرستان

با توجه به شائبه انتخاباتی داشتن این همایش همانند همایش های قبلی اصلاح طلبان در شهر ستان های چرام و دهدشت و بهمئی حضور مسئولین دولتی که قرار است به گفته معاون سیاسی استاندار در انتخابات دخالت جهت دار نکنند،بسیار چشمگیر و به نوعی در بعضی جاها در اجرای مراسم تاثیرگذار بود.

سخنرانی نمایندگان طوایف

در این همایش قرار براین شد که از هر کدام از ۹طایفه مذکور یک نفر به عنوان سخنران پشت تریبون رفته و به مدت۵دقیقه صحبت کند که با درج تایمری بر روی پرده نمایش هم مشخص باشدکه البته برخی ها از ۵دقیقه فراتر رفته و حتی یکی از سخنرانان را مجری با دخالت خود از تریبون جدا کرد.

اما در این میان سخنرانی رئیس امور صنفی بسیار جالب بود چرا که آنچنان با شور و حرارت صحبت می کرد که یک لحظه فکر کردیم در فرصت محدود یک هفته ای تبلیغات قبل از انتخابات هستیم.DSC_0811

پخش کلیپ هایی از تاجگردون

در خلال این برنامه کلیپ هایی از تاجگردون پخش شد که سخنرانی وی در مجلس پس از مباحث مربوط به برجام و ترک جلسه توسط وی ایراد شده بود و همچنین کلیپی از پروژه جاده سازی برای مناطق صعب العبور بود که در این کلیپ وی مورد تقدیر و دعاهای خیر اهالی روستای مذکور قرار می گرفت.

پخش آهنگ زیبای آفرینش

در این مراسم که ابتدای آن به مناسبت ماه محرم مداحی وسینه زنی بود ،هنگام دعوت از تاجگردون جهت حضور پشت تریبون آهنگ زیبای (آفرینش) پخش شد که بسیار بر کیفیت اجرای برنامه تاثیر گذار بود.

سوت و کف های فراوان

در برخی مواقع همایش برخی با سوت و کف به ابراز احساسات می پرداختند و حتی هنگام دعوت تاجگردون برای سخنرانی صدای سوت و کف زیاد شد که تاجگردون با یادآوری محرم از حضار خواهش کرد حرمت محرم را حفظ کنند که پس از تذکر تاجگردون این موضوع در آخر برنامه تا حدودی رعایت شد.DSC_0818

در آخر:

بر هیچکس توانایی ها و محبوبیت تاجگردون پوشیده نیست و همه ی هم استانی هایمان به وجود وی افتخار می کنند اما چیزی که زنگ خطر است تافته جدابافته بودن است چیزی که موجب انحصار می شود همان انحصاری که اصولگرایان به آن متهم شدند. به نظر می رسد آقای تاجگردون باید در کنار توسعه اقتصادی به توسعه سیاسی و رعایت قانون و مقررات و حقوق سیاسی و حاکمیتی بیشتر توجه کند.

موضوع دیگری که باید توجه شود بحث طایفه گراییست چیزی که سمی مهلک برای استان کهگیلویه وبویراحمد خصوصا حوزه ی انتخابیه این نماینده کاری و دوست داشتنیست.آقای تاجگردون نیازی به اینگونه قانون شکنی ها ندارد. کسی که الان از استان فراتر رفته و چهره ای ملی است( انشاء الله به چهره ای جهانی تبدیل شود) باید خود را درگیر مسائل قومی وقبیله ای نکند. این سوال مطرح بود که نکند تاجگردون در حال تهیج طوایف جهت سبقت گیری از هم برای انجام چنین همایش هایی جهت بهره برداری سیاسی از آنهاست.

و اما

مسئولان سیاسی شهرستانی و هم استانی مواظب باشند که اینگونه مسائل تخلف هست یا نیست و آیا با بقیه ی کاندیداها هم به همین ملاطفت برخورد می شود یانه؟ و یا اینکه اینگونه مراسمات خدشه ای به امنیت استانی که شاخصه مهم آن قبیله گرایی و نزاع دسته جمعی می باشد وارد نکند.

گزارش:مهدی مرادی

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    جلسه ای بسیار خوب بود

  2. مختار گفت:

    آیا اجازه داده میشود تا صدها پروژه در دوره قبل و خدمات آقای حسینی برای مردم بیان شود.، آیا تمام خدمات آقای تاجگردون به اندازه دو یا سه پروژه دوره قبل میشود،،..؟! فقط صدای دهل.،،، -خدمت بی منت.. که هر متر آسفالت کنارش ده بنر بزنند… خدمت بی منت که هر روز همایش باشد و تعریف و تمجید از خودش.،،،!!!

  3. باشت گفت:

    کوکا جان تاجگردون کم اورده

  4. هسا گفت:

    تاجگردون دلسوز ترین نماینده شهرستان های باشت و گچساران

  5. ناشناس گفت:

    ماتا الآن خدمات خوب ازبهرام تاجگردون تا سیدقدرت حسینی ندیده ایم درمورد حااج غلام نمیشه زحمات رانادیدهگرفت

  6. ناشناس گفت:

    ماتا الآن خدمات خوب ازبهرام تاجگردون تا سیدقدرت حسینی ندیده ایم درمورد حاج غلام نمیشه زحمات رانادیده گرفت

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president