آوای جنوب

هشدار استاندار کهگیلویه وبویراحمد به مدیرانی که درجلسات حاضر نمی شوند

خادمیدکترخادمی  در خصوص عدم حضور برخی مدیران در جلسات هشدار داد و افزود:بخش عمده ای ازحضور نداشتن مدیران درجلسات ناشی از بی توجهی است.خروج از استان ونبودن دراستان مدیران حتمأ باید هماهنگ شود و اگر مدیری بدون اجازه ازاستان خارج شود با آن مدیر برخورد خواهد شد.

آوای جنوب؛

ششمین جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان به ریاست استاندار کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
دستورکارجلسه،اینگونه بیان شد:۱گزارش عملکردکارگروههای تخصصی ذیل شورای برنامه ریزی استان ۲بررسی واتخاذ تصمیم درخصوص پیشنهادات کارگروههای تخصصی ذیل شورا۳سایرموارد
در این جلسه برخی مدیران و مسئولین و همچنین استاندار در خصوص بدهکاری دولت به پیمانکاران و برخی موارد دیگر صحبت کردند.
هشدار به مدیرانی که درجلسات حاضر نمی شوند/تعیین تکلیف بدهکاری دولت به پیمانکاران/مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی استان
مهندس نوروزی،رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان،در خصوص بدهی به پیمانکاران گفت:موضوع تعیین تکلیف عدد بدهی دولت به پیمانکاران موضوع مهمی است وباید به رقم دقیق این بدهی ها برسیم.
وی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران گفت: اعضای شورای برنامه ریزی استان به نحو نامطلوبی درجلسات غیبت دارند.
مهندس فدایی مدیرکل راه وشهرسازی:پیمانکاران برای دریافت بخشی از طلب خود که باید اسناد خزانه و اوراق مشارکت بگیرند خودداری میکنند وباید برای این مشکل فکر اساسی بشود.
کیانی نماینده پیمانکاران استان:پیمانکاران شرکای اقتصادی دولت هستند. وی پیشنهادی دراین جلسه داشتند که بر اساس آن ۶۰تا۷۰ درصد طلب پیمان کاران را از اسناد خزانه و اوراق مشارکت پرداخت کنند.
کیانی گفت:سهم استان از اوراق مشارکت امسال بیش از ۱۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پیمانکاران حمایت می‌شوند، گفت: بانک‌ها در پایان سررسید می‌توانند اوراق مشارکت را خریداری کنند
سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمددر زمینه مطالبات دستگاه‌ها از پیمانکاران تاکنون پیگیری لازم صورت نگرفته برای مثال باید به موضوع قیر و بدهی پیمانکاران بابت خرید آن از راه و شهرسازی اشاره کرد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون پروژه‌ای داریم که که پیمانکار پیش پرداخت خود را از پروژه در استان دریافت کرده اما خبری از خود پروژه‌ها نیست.
کاظمی گفت: از استاندار و مسئولان مرتبط درخواست می‌شود که کمیته‌ای برای پیگیری مطالبات دستگاه‌های دولتی از پیمانکاران تشکیل شود زیرا مبلغ مطالبات از پیمانکاران در استان زیاد است.
وی گفت: برای مثال افرادی به نام پیمانکار بدون اینکه تکه‌ای کاغذ به عنوان رسید تحویل بدهند چیزی حدود ۷۰۰ تن قیر دریافت کرده‌اند که این موضوعات باید پیگیری شود.
هشدار به مدیرانی که درجلسات حاضر نمی شوند/تعیین تکلیف بدهکاری دولت به پیمانکاران/مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی استان
دکتر خادمی،استاندار کهگیلویه با تبریک هفته وحدت گفت: بحث شفاف سازی بدهی های دولت مهم است اما اصل برکارکردن است ونباید به بهانه ها از کار کردن دست بکشیم.
خادمی درخصوص عدم شفافیت سازی در بحث قیر استان پیشنهاد داد و گفت: پیشنهاد این است که کمیته کارشناسی تشکیل شود شامل اعضایی از دیوان محاسبات ؛اقتصاد ودارایی؛حوزه عمرانی؛بازرسی و تکلیف قیر در این کمیته مشخص شود.
دکترخادمی در ادامه با انتقاد از برخی مدیران افزود:چرا بعضی مدیران جواب نامه های ادارات رانمیدهند؟این موضوع مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
وی در خصوص بدهی دولت به بدهکاران گفت:فرمهایی که برای تعیین میزان بدهی دستگاهها برای آنها فرستاده شده را سریعا پر کرده و پس از تکمیل ارسال کنند.
خادمی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد هر چه سریعتر سهمیه مورد نیاز امسال این استان از محل اوراق مشارکت و اسناد خزانه را در حوزه های مختلف از جمله راه و آب تعیین کنند تا به تهران اعلام و برای دریافت آن پیگیری شود.
وی عنوان کرد: تجربه های سایر استان های کشور در زمینه کاهش و یا پرداخت بدهی بخش دولتی به پیمانکاران از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه در کهگیلویه و بویراحمد به کار گرفته شود.
خادمی ابراز داشت: بررسی ها و گزارش های رسیده نشان می دهد که مستندسازی در دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد چندان مطلوب نیست و همین امر موجب شده که برخی پیمانکاران با جمع آوری اسناد و مدارک کافی اقدام به شکایت علیه نهادهای دولتی استان کرده و مبالغی را نیز به عنوان خسارت دریافت کنند.
دکترخادمی همچنین در خصوص عدم حضور برخی مدیران در جلسات هشدار داد و افزود:بخش عمده ای ازحضور نداشتن مدیران درجلسات ناشی از بی توجهی است.خروج از استان ونبودن دراستان مدیران حتمأ باید هماهنگ شود و اگر مدیری بدون اجازه ازاستان خارج شود با آن مدیر برخورد خواهد شد.
مصوبات ششمین جلسه شورای برنامه ریزی استان
در پایان این جلسه مصوبات در چند بند اعلام شد
۱فرمهایی مربوط به بدهی دولت به پیمانکاران که برای دستگاه ها فرستاده شد،تکمیل و فرستاده شود
۲ پرداخت کردن طلب پیمانکاران با اسناد خزانه واوراق مشارکت
۳کمیته تعاونی تشکیل شود واگر موردی باشد به کمیته گفته شود
۴مدیرکل هایی که نمیتوانند در جلساب شورای برنامه ریزی استان شرکت کنند از قبل باذکر دلیل موجه کتبأ اعلام کنند
ضمنا با مصوباتی با اجرای برخی طرح ها موافقت شد که به شرح زیر است:
۱بیمارستان سی سخت
۲کارخانه برق وحرارت سی اچ پی لیکک بهمئی
۳مصوبه ساختمان استانداری افزایش زیربنا وساختمانهای آن
۴بازارچه صنایع دستی دشت روم
۵قبرستان ۵هکتاری لیکک بهمئی
۶موافقت باکلیات طرح زیباسازی حاشیه رودخانی بشار که مجری آن آب منطقه ای استان است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president