آوای جنوب

هشداربسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران به ترویج بی‌حجابی در جامعه و سکوت مسئولان

بیانیهبسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران در بیانیه‌ای با اشاره به برداشتن چادر از سر داوطلبان کنکور و چند مورد دیگر و سکوت مسئولان، هشدار داد: دانشجویان بسیجی دودمان هرکه بر غیرتشان دست یازد را بر باد خواهند داد.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران در بیانیه ای به ترویج بد حجابی های اخیر در سطح جامعه، دانشگاه و سکوت مسئولان امر واکنش نشان داد.

متن بیانیه به این شرح است:

(( … اگر من و شما اسلام را نخواهیم و از اسلام خجالت بکشیم و این مردم بدانند و الله تامل نمی کنند در این که ما را مثل هسته خرما از دهانشان در بیاورند و کناری پرتاب کنند !. ))مقام معظم رهبری

دانشگاه‌ همیشه و در همه جای دنیا مرکز تحول فکری و جنبش عقیدتی، اخلاقی و محل عرضه کردن ارزش‌های نوین انسانی، علمی و تاریخی‌اند.

ضرورت وجود فرهنگ و تمدن اسلامی در دانشگاه ها ضرورتی ملی و جهانی است. دانشگاهی که منطبق بر فرهنگی دینی و اسلامی باشد می‌تواند برای بشریت برنامه‌ریزی کند.

مقام معظم رهبری درخصوص لزوم اجرای احکام اسلامی در دانشگاه‌ها فرموده‌‌اند: «نکته‌‏ مهم در دانشگاه‌ها، روش حاکم بر دانشگاه است. در دانشگاه‌ها، روش‌ها و روابط، باید صددرصد اسلامی بشود که البته تا حدود زیادی شده است و مدیریت‌ها باید برای اسلام در دانشگاه‌ها، اصالت قائل بشوند …یعنی مدیر و دانشجویان واستادان، اصالت را به اسلام بدهند و رعایت احکام اسلام را بکنند.

ارزش‌های اسلامی در دانشگاه باید مورد مسابقه قرار بگیرد، اسلام در دانشگاه غریب نباشد. عمل و تعهد اسلامی یک چیز انگشت‏‌نما نباشد، نماز، امانت، صدق گفتار، صفا، برادری، عمل جهادی، درس خواندن از روی علاقه و صمیمیت، کمک به یکدیگر در فراگیری، تلاش برای تعمق در معلومات و دانش های مختلف رایج باشد.

محیط دانشگاه‌ بسیار مهم است. در محیط دانشگاه، اساتید و دانشجویان باید بکوشند روحیه و فرهنگ اسلامی را ترویج کنند. اجازه ندهید به کسانی – اگر خدای نکرده در دانشگاه‌های کشور هستند – که نسبت به حجاب اسلامی یا زنان و دانشجویان دختر مسلمان بی‌احترامی‌ کنند.

اجازه ندهید که این‌ها بتوانند افکار فاسد را منتشر کنند. محیط دانشگاه باید محیط اسلامی باشد؛ محیطی برای رشد انسان طراز اسلام؛ انسانی که الگویش فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللَّه‌علیه‌ است و این، برای آینده‌ کشور فوق‌العاده مهم است. محیط دانشگاه به لحاظ علمی و فرهنگی بودن باید به دور از زرق و برق و نمایش مد و ظاهری نامناسب که دور از شان محیط علمی است باشد.

مع الاسف در سال‌های اخیر به موازات گسترش پدیده بد حجابی در جامعه، شاهد سکوت، بی برنامگی و انفعال متولیان فرهنگی و دستگاه های مربوطه بوده‌ایم و علاوه برآن پدیده های سلسله وار و حوادث اینگونه،حجاب،عفاف وغیرت دانشجویان مسلمان را مورد آماج خود قرار می دهند.

در دانشگاهی به بهانه جشن دانش آموختگی،آواز لهو ولعب ومجلس رقص و پایکوبی مختلط برگزار می شود. در دانشکده ای دیگر یک روز به بهانه طرح ژوژمان،تصاویر دانشجویان دختر(دریک واحد درسی کاملا تخصصی ودخترانه)در فضای مجازی به نمایش در می آورد. و دگر روز در بازی بومی محلی، تماشاگران مرد را به جلسه دخترانه دعوت می کنند و در آخرین اقدام عده ای شمشیر را از رو بسته و با گستاخی تمام چادر از سر دانش آموزان دختر در جلسه کنکور بر می دارند.

فاجعه ای که انسان را یاد کشف حجاب رضاخان می اندازد. کجایی مولایمان علی(ع) که وقتی خبر کشیدن خلال از پای زن یهودی را شنیدی فرمودی “اگر مسلمانی از غم این حادثه بمیرد رواست” و تاسف بیشتر ازآن که این فاجعه در استان تماما شیعه ما رخ داده.

در باورمان نمی گنجد که صرفا یک حادثه باشد. اینجا پایتخت غیرت ایران اسلامی است. مهد هزاران سردار شهید خیبرشکن، قهرمانان خندق، اینجا همان کهگیلویه و بویراحمدی است که رژیم منحوس پهلوی را به زانو درآورد تا دستور بمباران روستای جلیل را صادر کردند.

هنوز صدای برنو و گاله مردان و کل زنان برای جنگ تامردادی بگوش می رسد. دلاور مردی شیران این بیشه در بسیج و تیپ مستقل ۴۸ فتح را هر آنکس که جنگ را از دور و نزدیک لمس کرده به یاد دارد.

اینجا استان غیرت و جان باخته ناموس است. زنهار بگوش باشید که اگر سوء نیت شما روزی به اثبات رسد، دانشجویان بسیجی و همه مردان باغیرت و شیرزنان عفیفه این مرز وبوم،دودمان هرکه برغیرتشان دست یازد را برباد خواهند داد.

در همین راستا، ما دانشجویان انقلابی سخن مرادمان خمینی کبیر را فراموش نکرده‌ایم که فرمودند: «دانشگاه مبدا همه تحولات است» بدین وسیله وظایف فراموش شده مسئولین و متولیان فرهنگی محیط های دانشگاهی را به شرح زیر بیان می‌کنیم تا اتمام حجتی باشد بر آنان که سال ها هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد تهدیدات تهاجم فرهنگی دشمن را جدی نگرفت:

۱- شورای فرهنگی دانشگاه موظف به ترویج فرهنگ عفاف در محیط دانشگاه و اصلاح نابسامانی‌ها در زمینه حجاب است.

۲- مسئولان فرهنگی دانشگاه باید به موجب تصویب و ابلاغ طرح حجاب و عفاف در سال ۹۴ برنامه جامع فرهنگی را با در نظرگرفتن الگوی اسلامی-ایرانی پوشش و تنوع در محیط‌‍‌های دانشگاهی تدوین کنند.

۳- آنچه که بیش از همه از مسئولین دانشگاه انتظار می‌رود جلوگیری از ورود دانشجویانی است که با لباس ها و آرایش های غیر متعارف و زننده محیط دانشگاه را آلوده کرده اند.

۴- معاونت دانشجویی به برخورد قانونی، منطقی و محترمانه با قانون شکنان اهتمام ورزد. این یکی از وظایف محوله به این معاونت است که حدود و ضوابط قانونی عفاف و ملاک‌های بدحجابی در محیط دانشگاه را اعلام کند و با متخلفان از این حدود برخورد کند.

در پایان ما جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران آسیب‌های ادامه این مسیر تساهل و تسامح در فضای علمی دانشگاه را به همه مسئولین گوشزد کرده و خواستار اقدام قانونی با همه کسانی هستیم که با هنجارشکنی در برهم زدن فضای آرام و سالم برای تحصیل و انجام پژوهش‌های علمی در دانشگاه هیچ ابایی ندارند.

از ریاست واحد دانشگاهی و مسئولان ذیربط نیز خواستاریم که ضمن برخورد صحیح قانونی و قاطع با پدیده بدحجابی در محیط مقدس دانشگاه، از وارد آمدن خسارت‌های سنگین‌تر در محیطی که باید منشاء علم و ایمان باشد جلوگیری کنند و با هنجارشکنان برخوردی مطابق ضوابط قانونی و شرعی صورت گیرد، در غیر اینصورت با رجوع به تعالیم عالیه اسلام و استناد به «بخش م» وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) به وظیفه خود عمل خواهیم نمود و با ایجاد جنبش صیانت از حجاب و عفاف در محیط دانشگاه به استیضاح مسئولین خواهیم پرداخت تا شاید دیگران از خواب غفلت بیدار شوند و دریابند اینجا هنوز فرزندان مکتب علی ابن ابیطالب (ع) نفس می کشند.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. حسن ابتکار گفت:

    متن خیلی جالب و در عین حال تأمل بر انگیزی بود
    آقایانی که به نام بسیج دانشجویی اینچنین بیانیه می دهید و بی حجابی رامجکوم می کنید باید از خود تان شروع کنید .
    من هم با رواج بی بند و باری و بی حجابی در این شهر و در استان و کشور مخالفم ولی شما که داعیه بسیجی بودن می نمائید و دانشجو و منور الفکر نیز می باشید یا چشم خود را بسته اید و واقعیت های جامعه و خصوصا دانشگاه آزاد گچساران را نمی بینید یا اگر میبینید دست بر چشم گذاشته و از کنار آن رد شدید
    بیائید واقع بینانه با این موضوع برخورد کنیم
    اگر خدایی دختران شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد گچساران را ببینید که بیشترین زمان عمر خود را روبروی آینه برای آرایش خود صرف می کنند هرگز لب به بیان چنین مطالبی نمی گشودید
    اگر راست می گوئید اول از خودتان شروع کنید
    اگر روش لباس پوشیدن دختران و پسران در این جامعه اصلاح شود و جوانان به جای بزک کردن خود مظالعه می نمودند وضعیت جامعه اینچنین نبود
    پس شما به عنوان نماد بسیجی بودن به فکر این باشید که با این ناهنجاری های موجود و قابل دسترس مبارزه نمائید

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president