آوای جنوب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

هدف اداره ارشاد کهگیلویه و بویراحمد، تبیین فرهنگ دینی و ملی است

دهبانیمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در هنرهای چندگانه، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مردم و تبیین فرهنگ دینی و ملی است.

آوای جنوب؛

رضا دهبانی‌پور امشب در جمع هنرمندان چرام با بیان اینکه در فرایند توسعه، فرهنگ زیرساخت است، اظهار کرد: زیرساخت به این معنا که هر تحولی در این حوزه صورت گیرد، تحول در سایر حوزه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گرچه ممکن است بعضی‌ها بر این باور باشند که معیشت، اقتصاد، نان و خوراک مردم بر این مبنا است.

وی افزود: ما معتقد هستیم که می‌توان اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع را به عنوان بال‌های توسعه دانست ولی ریشه توسعه، فرهنگ است، مانند درختی که تغذیه ریشه آن می‌تواند شاخ و برگ آن را تقویت کند و فرهنگ این اثرگذاری را دارد.

این مسئول با بیان اینکه آگاهی و دانش نقش اصلی و اساسی را در توسعه فرهنگ دارد، ابراز کرد: هدف ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در هنرهای چندگانه، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مردم، تبیین فرهنگ دینی و ملی است.

دهبانی‌پور افزود: ما این رسالت بزرگ را به دوش می‌کشیم که هر آنچه را که به عنوان فرهنگ مردم است، یعنی دستاوردهای آدمی در طول تاریخ حیات اجتماعی اعم از مادی و معنوی را بتوانیم تبیین و تبلیغ کنیم و از قبل اینان به مردم آگاهی بخشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این آگاهی باید مبتنی بر فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی باشد، خاطرنشان کرد: اگر عوامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باید کانون مساجد، موسسات قرآنی، تئاتر، سینما، هنرهای موسیقی، شعر و داستان را تقویت کند، یعنی همه اینها نیازهای ابناء بشر است و سلایق انسان‌ها به این گونه‌های مختلف می‌خورد.

وی با اشاره به این مطلب که شرایط ما امروز شرایط خاصی است، به توافق هسته‌ای اشاره داشت و ابراز کرد: تردید نداریم توافقی که امروز صورت گرفت، به جهت شناختی که حاصل است، می‌تواند عیوبی هم داشته باشد و قطعنامه یکطرفه نیست.

دهبانی‌پور اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری بر نرمش قهرمانانه تاکید کرده و می‌فرمایند «تیم هسته‌ای قابل اعتماد هستند»، به این معناست که حامی هستند.

وی با بیان اینکه اگر آشنایی کوتاه و اجمالی به قانون اساسی داشته باشیم، می‌بینیم که سیاست‌گذاری‌های کلان نظام در دست مقام معظم رهبری است، گفت: ما امروز به برکت تشریک مسائل، هم نظری و حمایت‌های بی‌دریغ معظم‌له و تلاش‌های جانانه تیم هسته‌ای از توافقنامه‌ای سخن می‌گوییم که در مقابل ۱+۵ حاصل شد.

این مسئول با اشاره به این مطلب که نباید توقع داشته باشیم از قبل این توافق به بهشت برین دست یابیم، گفت: ما در پرتو یک سیاست همراه با عقلانیت و خرد توانستیم توفیقاتی حاصل کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president