آوای جنوب

هدایت‌خواه: جنگ فرهنگی بی‌صدا و خطرناک‌تر از هر جنگی است

هدایت خواهمسئول ستاد مردمی و جبهه انقلاب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که باید در حوزه فرهنگ و آموزش توجه بیشتری به خانواده‌ها شود، گفت:جنگ فرهنگی بی‌صدا و خطرناک‌تر از هر جنگی است.

آوای جنوب؛

ستار هدایت‌خواه عصر امروز در نشست منتظران موعود خواهران بسیجی پایگاه مقاومت صدیقه اطهر (س) یاسوج اظهار کرد: دفاع مقدس از افتخارات کشور ایران بوده و گرامی‌داشت یاد و خاطره آن از ضروریات است.

مسئول ستاد مردمی و جبهه انقلاب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که جنگ تحمیلی در شرایطی که کشور ایران حتی به سلاح داخلی نیز مجهز نبود آغاز و به مدت هشت ادامه داشت، افزود: پس از هشت سال تحمل سختی‌ها، رنج‌ها و کمبودها در بدترین شرایط ممکن، جنگ به ظاهر تمام شد.

هدایت‌خواه با بیان این‌که امروز درگیر جنگی سخت‌تر و خطرناک‌تر از گذشته هستیم، افزود: جنگ امروز در چهره‌ای جدید، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آغاز شده که باید با هوشیاری کامل مراقب دام‌ها و نقشه‌های دشمنان باشیم.

وی یادآوری و زنده نگه داشتن خاطره دفاع مقدس را دلیل مسئول بودن همه مردم در زمان کنونی عنوان و خاطرنشان کرد: نه تنها هنوز جنگ تمام نشده بلکه امروزه شکل جدیدی از آن آغاز شده که همه باید مواظب، آماده دفاع و رزمنده میدان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشیم.

مسئول هیئت جوانان حسینی مسجد امام علی (ع) شهر یاسوج جنگ فرهنگی را مخفیانه و خطرناک دانست و تصریح کرد: در جنگ نظامی، همه می‌دانند و آگاه می‌شوند که جنگی وجود دارد ولی جنگ فرهنگی بدون صدا، مخفیانه و خطرناک بوده و آسیب‌ها و خسارت‌های آن نیز بیشتر است.

وی با اشاره به این که امروز درگیر جنگ نرم بوده و دشمن از طریق گسترش برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی در حال نابودی خانواده‌ها و به خصوص جوانان است، ادامه داد: هدف دشمن گرفتن حیا، غیرت، وفا، پاکی و عفت در جوانان و نابود کردن خانواده‌های ایرانی است.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، نقش زنان را در حوزه اقتصاد مقاومتی پررنگ و مهم عنوان کرد و اظهار داشت: طبق فرمایش رهبری «راه مقابله با دشمن، اقتصاد مقاومتی است»، زنان می‌توانند با مصرف درست و به اندازه از مصرف‌گرایی جلوگیری کرده، اقتصاد را در خانواده و به تبع آن در کشور کنترل و متعادل کنند.

وی مصرف نکردن کالاهای خارجی، استفاده از تولیدات و محصولات داخلی، به اندازه مصرف کردن، کسب کار مخصوص زنان، راه‌اندازی مشاغل خانگی و کار آفرینی را از جمله موارد مبارزه با جنگ اقتصادی عنوان کرد.

هدایت‌خواه به سخن یکی از سیاست‌مداران آمریکا که در جلسه‌ای گفته بود: «با ایران نجنگید فقط ماهواره و اینترنت را در اختیار زنان و جوانان آنان قرار دهید» اشاره و یادآور شد: هدف دشمن نابودی خانواده‌های ما بوده و می‌خواهد از طریق چنین ابزارهایی جوانان و زنان (به عنوان مادر خانواده ) را تحت تاثیر قرار دهد؛ اگر چنین اتفاقی بیفتد خانواده‌های ایرانی نابود و از هم پاشیده خواهند شد.

این مسئول فرهنگی و مردمی در استان بالا رفتن سن ازدواج، بالا رفتن آمار طلاق، خیانت به همسر در خانواده‌ها، بی‌اعتمادی و دیگر مسائل به وجود آمده در محیط خانواده‌ها را از اثرات جنگ فرهنگی عنوان و تصریح کرد: باید در حوزه فرهنگ و آموزش توجه بیشتری به خانواده‌ها شود.

وی ادامه داد: باید در زمینه‌هایی مانند آشنایی با روش‌های زندگی دینی و اسلامی، همسرداری، تربیت فرزند و آشنایی با معیارهای انتخاب همسر به خانواده‌ها آموزش داده شود.

هدایت‌خواه در بخش پایانی سخنان خود هدف شهداء را سوق دادن خانواده‌های ایرانی به سمت آرمان‌های دینی و اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: باید ادامه دهنده راه شهداء بوده، خود را مجهز به سلاح فکر، آگاهی، شناخت درست دینی و فرهنگی کرده تا بتوانیم مانند شهداء در برابر همه هجمه‌ها (اقتصادی، سیاسی و فرهنگی) مقاومت کرده، خود و دیگران را نجات دهیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president