آوای جنوب

نیمی از ناوگان آمبولانس فوریتهای پزشکی کهگیلویه وبویراحمد فرسوده است

پوران فردرییس مرکز حوادث فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیمی از آمبولانس های امداد و نجات در این استان فرسوده و از رده خارج است.

آوای جنوب؛

جلال پوران فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کهگیلویه وبویراحمد ۴۰ دستگاه آمبولانس برای امداد و نجات دارد که ۲۰ دستگاه آن فرسوده است.
وی ابراز کرد: عمر مفید و استاندارد آمبولانس های ۱۱۵ پنج سال است در حالی که این آمبولانس ها بیش از ۱۰ سال فعالیت کرده اند.
رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کوهستانی بودن این استان بیان کرد: وجود آمبولانس های استاندارد برای کوتاه کردن مدت زمان رسیدن امدادگران بر بالین حادثه دیدگان ضروری است.
رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳۵ پایگاه امداد و نجات جاده ای درون شهری و برون شهری این استان فعال است.
پوران فرد بیان کرد: ۲۴۶ امدادگر در مراکز فوریت های پزشکی این استان فعالیت دارند.
وی میانگین استقرار پایگاه های امداد و نجات جاده ای کهگیلویه و بویراحمد را ۳۵ کیلومتر برآورد کرد و گفت: میانگین رسیدن امدادگر بر بالین بیمار این استان در مراکز بین جاده ای هفت تا هشت دقیقه است.
پوران فرد از تصویب ۱۲ پایگاه امداد و نجات جاده ای برای تقویت زیرساخت های امداد و نجات کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: عملیات اجرایی یک پایگاه آن در گچساران شروع شده است.
وی اظهار کرد: عملیات ساخت دو پایگاه امداد و نجات در شهرستان های گچساران و باشت تکمیل شده است.
پوران فرد بیان کرد: این مراکز امداد نجات جاده ای در جاده باشت به چرام و منطقه دژسلمیان گچساران احداث شده و در حال تامین نیرو و آمبولانس برای تجهیز این مراکز هستیم.
وی از برنامه ریزی برای افزایش شش دستگاه شوک داخل آمبولانس خبر داد.
وی تعداد ماموریت های فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نیمه نخست سال جاری را ۱۴هزار ۵۹۹ مورد ذکر کرد.
پوران فرد سوانح جاده ای را بیشترین حوادث ثبت شده این استان در نیمه نخست امسال اعلام کرد.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president