آوای جنوب

نگاه شورای نگهبان عمل به قانون است/ تذکر دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب

رئیس دفتر نظارت و بازرسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگاه شورای نگهبان عمل به قانون است و این جناح و آن جناح و آن طیف و آن طیف، در تصمیم شورای نگهبان جایگاهی ندارد.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، حجت‌الاسلام قدرت‌الله خرم‌روز در نشست توجیهی و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه گفت: انسجام و یکپارچگی ملت و ایران اسلامی و رزمندگان در برهه از زمان فتح خرمشهر را به همراه داشته است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از رسالت‌های رسانه انقلابی همین مطالبه‌گری با صداقت در بیان و انتشار مطالب است، گفت: خدای نکرده رسانه ما تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌هایی قرار نگیرند که دنبال بهم خوردن آرامش و امنیت جامعه هستند.

وی با بیان اینکه لازمه حضور در رسانه داشتن سواد و آگاهی رسانه‌ای است، افزود: اگر سواد و آگاهی رسانه‌ای نباشد انسان در فضایی قرار می‌گیرد که مجبور می‌شود تبعیت کند از رسانه‌هایی که خیر این مردم را نمی‌خواهند.

خرم‌روز با اشاره به اینکه منافقین، دشمنان و سلطنت‌طلبان تمام تلاش را برای مقابله با ایران اسلامی می‌کنند، افزود: اگر سواد رسانه‌‌های استان کم و ضعیف باشد برای رسانه خطر‌ساز خواهد بود لذا بحث آموزش در رسانه دست کم گرفته نشود.

این مسئول بیان کرد: نمی‌شود حقایق جامعه را مطرح نکرد اما اگر صداقت در بیان مطالب نباشد چه بسا یک خبر کذب و باطل فضای فکری جامعه را بهم بزند و امنیت جامعه را دچار تزلزل کند حالا بعدش آن رسانه بیاید تکذیبیه بنویسد لذا آثار امنیتی و روانی مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: امروزه در دنیا مسئولان ما به پشتوانه مردمی با قدرت سخن می‌گویند که این اقتدار به حضور آحاد ملت در صحنه‌های مختلف برمی‌گردد که نشان دهنده روحیه انقلابی، زمان شناسی و دشمن‌شناسی ملت است.

خرم‌روز بیان کرد: در همین انتخابات که همه دغدغه دارند شاهد حضور حداکثری خواهیم بود این ملت نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نخواهند بود این انتخابات پشتوانه مسئولان و ایجاد اقتدار است، در استان ما به دلیل سه انتخابات مهم از رسانه انتظار بیشتری است.

خرم‌روز بیان کرد: وظایفی که شورای نگهبان دارد قانون از او می‌خواهد و باید مُر قانون رعایت شود نگاه شورای نگهبان عمل به قانون است و این جناح و آن جناح و آن طیف و آن طیف، در تصمیم شورای نگهبان جایگاهی ندارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شورای نگهبان شرح وظایف، استعلام و قانون دارد مطمئن باشید عمل به قانون مطالبه مردم از شورای نگهبان است شما به عنوان رسانه و دست اندرکاران امر اطلاع‌رسانی صداقت در بیان و انتشار مطالب را سرلوحه کار قرار دهند.

خرم‌روز با بیان اینکه صداقت و امانت‌داری و توجه به امنیت و آرامش با توجه به بیماری کرونا در دستور کار رسانه قرار گیرد، افزود: اعتمادسازی و آرامش و اطمینان زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم است که رسانه‌ها باید این فضا را برای حضور مردم در پای صندوق‌های فراهم کند.

در ادامه عیسی حسنی کمک به مشارکت در انتخابات را از وظایف حوزه قضایی دانست و گفت: دستگاه قضایی از ۲۳ ماه گذشته فعالیت خود در راستای کمک به مشارکت در انتخابات را آغاز کرده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به اینکه رفع موانع و برخورد با جرائم دیگر وظیفه معاون پیشگیری است به انتخابات میان دوره‌ای مجلس در باشت و گچساران اشاره و عنوان کرد: در انتخابات گذشته شاهد بد‌اخلاقی‌هایی قبل، حین و بعد از انتخابات از سوی کاندیدا و هواداران آنها بودیم.

وی بیان کرد: آنچه این روزها شاهد آن هستیم انعکاس اخبار هتک‌آمیز و تخریب طرف مقابل است کسی که دیگری را تخریب کند هرگز نماینده، رئیس جمهور، قاضی و طلبه خوبی نخواهد شد.

وی خطاب به مردم گفت: مردم ولی‌نعمتان انقلاب هستند توصیه می‌کنیم مردم از احساسی شدن بپرهیزند ضمن اینکه دستگاه قضا با حمل سلاح و مصادیق تظاهر به حمل سلاح برخورد می‌کند.

این مسئول خطاب به مسئولان گفت: آقایان مسئول خودرو و اموالی که در دست شما است امانت داده شده است استفاده از اموال دولتی نظام را در مظان اتهام قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: مسئول به چه حقی ماشین بیت‌المال را برداشته و دنبال فلان نامزد انتخاباتی رفته‌اند یا وسایل صوتی فلان اداره برای استفاده کاندیدایی در تالار استفاده شده همه این موارد را دستگاه قضایی دیده و برخورد کرده است لذا مجددا به مسئولان هشدار می‌دهیم.

در ادامه رسولی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انتخابات ۲۸ خرداد به دو صورت نیمه مکانیزه و مکانیزه برگزار می‌شود و در یک هزار و ۴۲ شعب انتخاباتی احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در انتخابات شوراهای شهرهای و روستای باشت، دوگنبدان و یاسوج احراز هویت تمام مکانیزه است و هیچ گونه شمارش دستی صورت نمی‌گیرد.

در پایان هم فتاح محمدی مدیرکل سیاسی انتخاباتی با اشاره به مشارکت رسانه‌ها برای ایجاد مشارکت حداکثری و امنیت در انتخابات گفت: با توجه به بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت ساعت رای‌گیری از ۸ صبح تا ۲ بامداد خواهد بود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president