آوای جنوب

نقش اثربخشی کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان فدک باشت در حمایت از زنجیره تولید+ تصاویر

آوای جنوب،

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: از مزیت‌های خوراک آماده(( کنسانتره)) کارخانه فدک باشت پرهیز از روش‌های سنتی و ارتقاء شاخص‌های کمی و کیفی در صنعت دامپروی و حمایت از زنجیره تولید در زیر بخش دام، طیور و آبزیان است.

نقش اثربخشی کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان فدک باشت در حمایت از زنجیره تولید

به گزارش آوای جنوب از گچساران، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان فدک در شهرک صنعتی خان احمد باشت بازدید به عمل آورد.

منوچهر محمدی در حاشیه بازدید از کارخانه تولید خوراک دام فدک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در صنعت دامپروری خوراک متعادل و سالم که حاوی کلیه مواد مورد نیاز یک حیوان، طیور و آبزیان باشد ازاهمیت خاصی برخوردار است.

 وی ادامه داد: به طوری که هر نوع کمبود از نظر پروتین، املاح، ویتامین و انرژی مورد نیاز باعث عدم بازدهی مطلوب و زمینه ‌ساز بروز بیماریه‌ا در دام و طیور می‌گردد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود:  کمی  و کیفیت محصولات دامی توسط کارخانجات دام و طیور افزایش می‌یابد چرا که با فرآوری صورت گرفته برروی خوراک (فشار و حررات) ضمن خوش خوراکی و بهبود ارزش تغذیه‌ای غذای سالم و فاقد اجرام میکروبی و بیماری‌زا در اختیار دام قرار می‌گیرد که نهایتا با توجه بهارتباط سلامت خوراک دام با سلامت جامعه انسانی این امر می‌تواند در سلامت انسان نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

 محمدی عنوان کرد: با استفاده از خوراک آماده هزینه تولید در واحدهای تولید که زیربخش دام، طیور و آبزیان است به مراتب کمتر می‌شود و عملا صرفه‌جو در مصارف علوفه‌ای را به همراه دارد و باعث سودآوری و اقتصادی شدن واحدهای دامپروری می‌شود.

 وی در ادامه ابراز کرد: از دیگر مزایای تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در کارخانه فدک  ان است که با توجه به وجود خطوط تولید خوراک آبزیان در استان و همچنین نظر به اینکه در استان قریب بر ۲۵۸ مزارع پرورش ماهی وجود دارد و در این زمینه  استان مقام سوم را در تولید آبزی پروری و پرورش ماهی سردآبی  را کسب کرده است ، این کارخانه می تواند نقش تاثیرگذاری در تامین خوراک مزارع پرورش ماهی در استان  را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: از دیگر مزیت‌های خوراک آماده(( کنسانتره)) کارخانه فدک در شهرک صنعتی خان احمد باشت پرهیز از روش‌های سنتی و  ارتقاء شاخص‌های کمی و کیفی در صنعت دامپروی و در نهایت حمایت از زنجیره تولید در زیر بخش دام، طیور و آبزیان است.

 در ادامه سید مهمدی محمدی ، مدیر کارخانه تولید خوراک دام، طیور، آبزیان فدک  در این باره اظهار کرد: کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان فدک در مهرماه امسال  کلنگ‌زنی و قریب بر گذشت ۱۱۰ روز  در ۲۰ دی ماه امسال  این کارخانه تکمیل و به مرحله بهره برداری رسید.

 مدیرکارخانه تولید خوراک دام،طیور و آبزیان فدک ادامه داد: این کارخانه در زمینی به مساحت قریب بر  هفت هزار مترمربع و با حجم سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال که با سرمایه شخصی بوده این کارخانه احداث شده است.

 مدیر کارخانه تولید خوراک دام،طیور و آبزیان فدک  با اشاره به اینکه  این کارخانه با توجه به نیاز استان  احداث و راه اندازی شده است، افزود: این کارخانه مجهز به آزمایشگاه است و خوراک دام پس از تولید در مرحله آزمایش قرار می گیرد.

 وی با اشاره به اینکه این کارخانه ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن انواع خوراک دام، طیور و آبزیان را در سال دارد، عنوان کرد:  براساس مجوزی که صادر شده برای این کارخانه در سال  ۱۸ هزار تن تولید انواع خوراک دام، طیور و آبزیان است اما باتوجه به نوع دستگاه‌ها این کارخانه می‌تواند حجم زیادی از خوراک دام، طیور و آبزیان استان را تامین کند.

 محمدی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه این کارخانه هستیم ، گفت:  برای تهیه کنسانتره و مکمل  دام یک انبار ۱۰ هزار تنی مکانیزم در حال احداث است که تا پایان فروردین سال آینده تکمیل خواهد شد.

 وی عنوان کرد: مصرف سرانه خوراک دام، طیور و آبزیان  استان در سال بیش از یک میلیون تن است که هم اکنون این کارخانه ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن را  دارد.

 مدیر کارخانه تولید خوراک دام،طیور و آبزیان فدک ادامه داد: در این کارخانه خوراک دام  از جمله ذرت، جو، کنجاله، پنبه دانه تولید می شود.

 محمدی اذعان کرد: در این کارخانه زمینه اشتغال ۲۲ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفرغیر مستقیم را ایجاده شده است و با توسعه  کارخانه فدک زمینه اشتغال بسیاری از جوانان این منطقه در این کارخانه فراهم می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president