آوای جنوب

نفت و گاز گچساران/کدام گزینه سرمربی نفت گچساران می شود؟

آوای جنوب

با اعلام مهرداد شفیعی راد مسئول لیگ یک کشور مسابقات فصل جدید رقابت‌های لیگ یک از اوایل شهریورماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد. این در حالی است که با وجود اعلام زمان آغاز مسابقات و شروع نقل و انتقالات پیش فصل رقابت‌ها از یکم تیرماه تکلیف بسیاری از تیم‌های حاضر به لحاظ تعیین بودجه، انتخاب سرمربی و فعالیت نقل و انتقالاتی (جذب بازیکنان جدید و تمدید قرارداد با بازیکنان فصل قبل) کماکان مشخص نیست.

در شرایطی که حدود ۶۰ الی ۶۵ روز تا شروع فصل جدید لیگ یک زمان باقی مانده است و از حیث زمان تیم‌ها از زمان کمتری برای آماده سازی تا شروع مسابقات برخوردار هستند؛ از بین ۱۸ تیم حاضر در این رقابت‌ها فقط تکلیف ۵ تیم سایپا تهران، خیبر خرم‌آباد، چادرملوی اردکان، پارس جنوبی جم و فجرسپاسی مشخص شده است؛ این تیم‌ها با تعیین بودجه، انتخاب سرمربی و ورود به بازار نقل و انتقالات پیش فصل فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و در حال مذاکره، توافق و عقد قرارداد با بازیکنان مدنظر کادرفنی هستند.

از بین ۱۳ تیم باقی مانده تکلیف ۷ تیم دریای کاسپین بابل، استقلال ملاثانی، خوشه طلایی ساوه، آرمان‌گهر سیرجان شهرداری آستارا، خلیج فارس بندر ماهشهر و داماش گیلان برای ادامه تیمداری در لیگ یک مشخص نیست و هر یک از این تیم‌ها با مشکلات مالی و مالکیتی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ از بین تیم‌های مذکور مالکان تیم‌های آرمان‌گهر سیرجان، خلیج فارس ماهشهر، داماش گیلان و احتمالا خوشه طلایی ساوه قصد تیمداری را ندارند و بدنبال واگذاری امتیاز تیم‌هایشان هستند. تیم‌های دریای کاسپین بابل، استقلال ملاثانی و شهرداری آستارا با مشکلات مالی و مالکیتی روبرو هستند که این احتمال دارد تا آغاز مسابقات تغییراتی در این تیم‌ها صورت گیرد.

در مورد تکلیف نیمکت سایر تیم‌های باقی مانده نیز خبرهای جست و گریخته و در گوشی و شایعات زیادی شنیده می‌شود که همه آنها در حد گمانه زنی بوده و هنوز این شنیده‌ها قطعیت پیدا نکرده‌اند.

با وجود اینکه باشگاه مس کرمان با انتخاب رسول خطیبی تکلیف سرمربیگری تیم بزرگسالان خود را حتی به مدت یک هفته هم شده مشخص کرده بود اما با جدایی خطیبی تیم مس در جمع تیم‌هایی قرار گرفت که در حال حاضر وضعیت نیمکت آن مشخص نیست و مذاکرات همچنان با گزینه‌های مدنظر برای سرمربیگری این تیم در فصل جدید لیگ یک ادامه دارد.

در مورد مس سونگون نیز هر چند گفته می‌شد بختیار حسین زاده رئیس هیئت مدیره این باشگاه با حکمی که برای خودش صادر کرده سرمربی این تیم تازه لیگ یکی شده است اما گویا شرکت مس برای این باشگاه زیر مجموعه‌اش مدیرعامل جدید انتخاب کرده که با وجود این تغییر و تحولات احتمال دارد شخص دیگری هدایت مس ورزقان را در لیگ یک برعهده بگیرد.

در خصوص سومین تیم زیر مجموعه شرکت مس یعنی مس شهربابک نیز شنیده می‌شود با وجود اینکه وحید رضایی یک سال دیگر با این تیم قرار دارد اما هیئت مدیره این باشگاه کرمانی تمایل چندانی به ادامه همکاری با رضایی در فصل جدید لیگ یک ندارد و از آنجایی که در یکی از بندهای این مربی قید شده است در صورت فسخ قرارداد از سوی باشگاه؛ باشگاه کرمانی باید به او غرامت پرداخت کند از همین رو شهربابکی‌ها منتظر هستند تا خود رضایی با آنها قطع همکاری کرده و قراردادش را فسخ کند!

ون پارس اصفهان، مس کرمان، نفت مسجدسلیمان، نفت و گاز گچساران و مس سونگون ورزقان از جمله تیم‌هایی هستند که با وجود مشخص بودن وضعیت مالکیتی‌شان سرمربی فصل جدید خود را انتخاب نکرده و وارد نقل و انتقالات پیش فصل نشده‌اند

تیم نفت و گاز گچساران که با داریوش یزدی چند هفته قبل از پایان لیگ‌صعود خود را به لیگ یک قطعی کرده بود این روزها هنوز بدون سرمربی است و انتظار می رود همچون فصل گذشته با انتخاب سرمربی شاهد درخشش این تیم در لیگ یک فوتبال کشور باشیم .

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president