آوای جنوب

نشست هم اندیشی قشقایی های گچساران به مناسبت هفته وحدت برگزار شد + تصاویر

شب گذشته نشست هم اندیشی قشقایی های گچساران به مناسبت هفته وحدت برگزار شد.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب ؛ شب گذشته نشست هم اندیشی قشقایی های گچساران به مناسبت هفته وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست حاج روزخوش ضمن تبریک هفته وحدت به حاضرین جلسه خوش آمد گفت و هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی ترک های قشقایی برشمرد.

روزخوش با بیان اینکه این سومین جلسه فصلی هم اندیشی می باشد گفت : در راستای برنامه ریزی منسجم قرار بر این شده است که به صورت فصلی جلساتی برگزار شود.

در ادامه این نشست اشکان محمدی از جوانان فعال شهرستان ضمن تبریک هفته وحدت گفت : وحدت رمز پیروزی است لزوم اتحاد مسلمان در شرایطی که امت اسلامی شاهد وحشیانه ترین خشونتها توسط عده ای مزدور استعمار به نام اسلام در منطقه با هدف سلطه بر سرمایه های عظیم نفت و انرژی در خاورمیانه هستندلزوم شناخت هرچه بیشتر دین اسلام دین رحمت و آزادی و صلح و عدالت و همچنین حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی بیش از پیش مورد توجه است.

اشکان محمدی هدف از نامگذاری این هفته را در کنار هم بودن مسلمانان دانست و تصریح کرد: وحدت در گچساران در همه زمینه ها قابل تقدیر است چرا که علناً در شهر ما تر ک و لر ، بختیاری ،اصفهانی و بهبهانی ها برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و تحت فرمان ولایت فقیه هستند.

در ادامه این نشست حاج نوروزی با تأکید بر لزوم بزرگداشت هفته وحدت اظهار کرد: امام راحل ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را بعنوان هفته وحدت نامگذاری کرد تا مسلمانان جهان در یک صف واحد، متقی و متحد زندگی کنند.

نوروزی افزود: در طول سالیان دراز است که مردم ترک و لر و اقوام دیگر این استان در کنار هم برادرانه زندگی می کنند و در طول جنگ تحمیلی نیز دیدیم که در مقابل دشمن وحدت خود را حفظ کردند و کشور را نجات دادند.

وی هدف از نامگذاری این هفته را تقویت وحدت مسلمانان عنوان کرد و گفت: مسلمین هفته وحدت را غنیمت شمارند و در طول این هفته زیادتر در مقابل دشمنان و بیگانگان احساس وظیفه کنند و وحدت خود را به نمایش گذارند چرا که آنان میخواهند اتحاد مردم را لکه دار و مخدوش کنند.

ایشان تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، به جزیره ی آرامش و امنیت تبدیل شده است و مردم این سرزمین در سایه ی قرآن و ولایت فقیه با وحدت و همدلی در برابر دشمنان ایستاده اند و توطئه های استکبار جهانی را ناکام گذاشته اند.

حاج نوروزی که از یادگاران دفاع مقدس نیز می باشد : به نقش قشقایی در پیروزی انقلاب و شهدای گچساران و حتی قبل از انقلاب و همراهی با جریان و تفکر شیعه در ایران اشاره کرد.

نوروزی با اشاره به اینکه  آیت الله جهانگیرخان قشقایی که استاد آیت الله بروجردی و استاد آیت اله مدرس بوده به خدمات بزرگان قشقایی در انقلاب و شهدای هسته ای اشاره کرد و گفت : همراهی در تمام مقاطع انقلاب از نشانه های بارز قشقایی ها می باشد.

وی در پایان از مسئولین استانی خواستار این شد که نگاه ویژه ای به تمام اقوام داشته باشند .

در این نشست تعدادی از جوانان قشقایی گچساران نظرات خود را به جهت بهتر برگزار شدن و مراسمات بعدی ارائه کردند و مقرر شد ستادی در این جهت برای یادواره شهدای قشقایی گچساران فعالیت خود را آغاز کند.DSC_0362 DSC_0368 DSC_0349 DSC_0348 DSC_0346 DSC_0361 DSC_0369 DSC_0370 DSC_0359 DSC_0360 DSC_0338 DSC_0337

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. همسایه گفت:

    کی گفته اینا نماینده قشقایی هستند اینا همه از یک طایفه هستند که بین

  2. اصولگرا گفت:

    احسنت به برادر ارزشی جناب آقای اشکان محمدی
    برادران ترک اینبار با وحدت شما با برادران لر زبان حماسه ماندگار رقم خواهد خورد

  3. الم قشقایی گفت:

    این جلسه کجابوده که ما اطلاع پیدا نکردیم ما هم هستیم

  4. کسبه بازار گفت:

    من سالهاست در گچسارانم و من هم به اصل وحدت اعتقاد دارم اگر بشود جلسه را گسترده کنید تا ماهم باشیم

  5. سوال گفت:

    پس چرا حاج پناهپوری شهرداری اینجا نیستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. قشقایی گفت:

    از همه طوایف بودند …درود بر حاج علی فولادی

  7. قشقایی گفت:

    انشالله هر چه که به انتخابات نزدیکتر شویم جلسات پرشور تر و شلوغتر خواهد شد و با هماهنگی و همکاری با برداران اصولگرا و لر زبان به یک نتیجه مشترک و کاندید واحد خواهند رسید. از حاج روز خوش و سرهنگ نوروزی و استاد اشکان محمدی هم تشکر میکنم

  8. جمعی از همشهریان اصولگرا گفت:

    ما با وحدت پیروز انتخابات هستیم .. زنده باد وحدت

  9. غیرت گفت:

    ما با تمام وجود از وحدت حمایت میکنیم .. و به امید خدا پیروز انتخابات هستیم

  10. حق طلب گفت:

    درودوسلام برهمه منادیان وحدت وبرادران خوب اصحاب رسانه واقعا گردهمایی معنوی خوبی بود منصفانه باید قضاوت کرد تعصبات خشک وبی منطق جایگاهی ندارد جلسات باید به کوری چشم تنگ نظران غارت گرباقوت بیشتر ادامه یابد درسته به علت محدودیت امکانات دعوت وحضور همه عزیزان میسر نبوده وقلوب مظلومان بهم نزدیک است دیداربعدی در یادواره بزرگ شهدای قشقایی انشاءالله

  11. ایل واحد قشقایی. سراسر دنیا گفت:

    سلام به تمامی عریزان امید است که تمامی ترکهای قشقایی در سراسر دنیا به هم بپیوندند. امیدواریم این جلسات بیشتر شود و کارسازتر.

  12. ایل واحد قشقایی. سراسر دنیا گفت:

    ما باید با کمک هم مشکلاتمان را حل کنیم . با کمک هم ایل قشفایی را بزرگ و بزرگتر کنیم. باید دست به دست هم دهیم تا سرانجام پیروز شویم

  13. جواب گفت:

    تا آنجایی که اطلاع دارم حاج پناهپوری در هیچ جلسه ای شرکت نمیکند

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president