آوای جنوب

به‌مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی(ره) و با حضور مدیران، اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار شد

نشست جهان فکری آیت‌الله العظمی سید کرامت اله ملک حسینی (ره)

سومین جلسه از سلسله نشست‌های جهان فکری متفکران مسلمان؛ جهان فکری آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی (ره) در سالن جلسات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی به مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال آن عالم مجاهد برگزار شد.

نشست جهان فکری آیت‌الله العظمی سید کرامت اله ملک حسینی (ره) / نماینده ولی فقیه استان: آیت الله العظمی ملک حسینی شخصیت جامع الاخلاق است

عصر امروز (چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲) به‌مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله العظمی ملک حسینی نشست جهان‌فکری متفکران مسلمان حضرت آیت‌الله العظمی ملک‌حسینی(ره) با حضور نماینده ولی ققیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، روحانیون، مدیران، فرماندار شهرستان بویراحمد، معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: زبان ما گویای فضیلت های مرحوم آیت الله العظمی ملک حسینی شخصیتی نیست، در احادیث و روایات مقام و منزلت چنین شخصیت های عظیمی با عناوین مختلفی از جمله «العلما ورثه الانبیا» بیان شده استت.
آیت الله حسینی اظهار کرد: ایشان یکی از مصادیق علمای ربانی، فقیه و ارزشمندی است که توانست با کلام نافذ خود رهبری مذهبی، علمی و سیاسی جامعه ما را  برعهده بگیرد و در دوران قبل و بعد از انقلاب جامعه را هدایت کند،

نشست جهان فکری آیت‌الله العظمی سید کرامت اله ملک حسینی (ره)

آیت اله ملک حسینی افزود: مرحوم آیت الله العظمی ملک حسینی که امروز هم آثار و برکات ایشان را می بینیم، علما حتی اگر دچار مرگ شوند آثار و برکات آنان موجود است.

وی گفت: این شخصیت جامع الاخلاق از جهت سیاسی و فقهی و اجتماعی بودند، ایشان یک مجاهد بود که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان عالم ربانی، فقیه و مجاهد یاد فرموده اند. خیلی ها اهل علم هستند ولی شاید توفیق جهاد نصیبشان نشود، مخصوصا در دوران طاغوت که لازم بود این جهاد شکل بگیرد، ایشان جهاد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسئله انقلاب اسلامی مسئله بزرگی بوده و هست که یکی از امتیازها و منزلت های مرحوم آیت الله ملک حسینی این بوده که در همان دوران آغازین قیام، همراه حضرت امام بوده و مسئله انقلاب را درک کرده است.
وی گفت: درک مسئله انقلاب کار ساده ای نبوده و نیست. امروز هم خیلی ها درس خوانده اند ولی شاید هیچگاه مسئله انقلاب را درک نکنند.
آیت الله حسینی افزود: این شخصیت از همان اول ندای ملکوتی حضرت امام را دریافت و منطقه را در این مسیر بسیط کرد، امروز هم ما باید اندیشه ایشان را دنبال کنیم.

وی گفت: یکی از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد این است که مردم خود را با ایشان معرفی می کنند، و می گویند ما از استانی هستیم که شهر مرحوم آیت الله ملک حسینی بوده است.

آیت الله حسینی در انتها گفت: نکته ای که یکی از حضار گفتند حکومت را نظامیان نمی توانند حفظ کنند، بله، در نظام جمهوری اسلامی ایران اساسا حکومت بر پایه نظامی گری بنا نشده است، نه در ابتدا و نه در ادامه حکومت. اما کشوری که نیروی نظامی نداشته باشد قدرت ندارد، اگر ما قدرت نداشتیم ده ها بار جنگ دیگری را به ما تحمیل می کردند.

وی تصریح کرد: امروز در مقابل رژیم خبیث صهیونیستی که موعظه نمی فهمد، تنها می توانیم جواب نظامی دهیم. امروز ببینید چه کشتار عظیمی در غزه اتفاق می افتد. لذا بحث قدرت نظامی مسئله مهمی در نظام و جامعه ما است.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president