کد خبر : 45387
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399 - 18:37

نشست بررسی مشکلات کارگران شهرداری/الزام پرداخت حق فنی و سختی کار به کارگران شهرداری دوگنبدان

نشست بررسی مشکلات کارگران شهرداری/الزام پرداخت حق فنی و سختی کار به کارگران شهرداری دوگنبدان

آوای جنوب  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حق فنی و سختی کار حق کارگران و شهرداری موظف است که قانون را اجرایی کند.  به گزارش آوای جنوب از گچساران، نشست بررسی مشکلات کارگران شهرداری دوگنبدان با حضور فرماندار، نماینده کارگران، نماینده شهرداری و مدیرکل کار استان در سالن اجتماعات فرمانداری

آوای جنوب 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حق فنی و سختی کار حق کارگران و شهرداری موظف است که قانون را اجرایی کند.

الزام پرداخت حق فنی و سختی کار به کارگران شهرداری  دوگنبدان

 به گزارش آوای جنوب از گچساران، نشست بررسی مشکلات کارگران شهرداری دوگنبدان با حضور فرماندار، نماینده کارگران، نماینده شهرداری و مدیرکل کار استان در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست پروانه نیک مرام با اشاره به اینکه چندین بار است که  جلسه کمیسیون کارگری  گچساران در استان و شهرستان برگزار می شود، اظهار کرد: مقرر شد که در کمیسیون کارگری پرونده مشکلات جامعه کارگران شهرداری دوگنبدان از تهران پیگیری شود.

وی ادامه داد: علی رقم اینکه منتظر پاسخ جواب از تهران بودیم پیگیری این مشکل از سوی استانداری به اداره کار ارجاع داده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: از سال گذشته تا کنون   آیتم‌هایی از جمله سختی کار، حق فنی، حق شیفت  که در سالیان گذشته پرداخت می‌شد اما از سال گذشته تا کنون این آیتم‌های از حقوق کارگران شهرداری حذف شده است.

نیک مرام با بیان اینکه  با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفت بایستی حق فنی و سختی کار به کارکنان شهرداری داده شود، عنوان کرد: اکنون ۳۰ نفر ا ز کارگران شهرداری شکایت کرده و آرایی که صادر شده  حق فنی و سختی کار به این افراد داده شد.

وی ادامه داد:  علی رغم اینکه  پرونده به اجرای احکام عدالت اداری صادر شده است و طبق قانونی که صادر شده شهرداری موظف است که  برابر قانون عمل کند و حق فنی و سختی کار  را برای کاگران شهرداری لحاظ کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجددا همین آرایی که اکنون صادر شده در سال گذشته هم صادر شده بود.

 نیک مرام با بیان اینکه بعد از نشست چند روز گذشته کمیسیون کارگری  مشکلی از کارگران حل نشده است، اذعان کرد: با توجه به اینکه این مشکل در استان، شهرستان و کمیسیون کارگری مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه قانون به صراحت بیان دارد که یک تفاهم بین کارگر و کارفرما  وجود دارد، ابراز کرد:حق فنی و سختی کار  حق کارگران است و شهرداری موظف است که قانون را اجرایی کند.

نیک مرام خاطرنشان کرد:  چرا در شهرستان گچساران برای یه مصوبه باید ۲۰بار جلسه گرفته شود واین جای  تعجب دارد.

 

حق کارگران شهرداری دوگنبدان براساس قانون پرداخت شود

فرماندار گچساران گفت: حق کارگران شهرداری که در قانون پیش‌بینی شده اجرایی و با توجه به مدارک و مستنداتی که وجود دارد براساس قانون اعمال شود.

حق کارگران شهرداری دوگنبدان  براساس قانون پرداخت شود

 در این نشست علی خوانپایه اظهار کرد: متاسفانه از نشست قبلی چند روز گذشته کمیسیون کارگری گچساران  نتیجه ای گرفته  نشد.

وی  ادامه داد:  اگر کارگران شهرداری تابع قانون نیستند پس دخالت اداره کار بی فایده است و اگر این افراد تابع قانون هستند بایستی قانون و مقررات حوزه کار  برای آنها اعمال شود.

فرماندار گچساران گفت: مبنا ، مبنای قانون است اگر قوانین کار نظارت و کارگران شهرداری از قانون تبعیت نمی‌کنند پس  مبنای قانونی ندارد و  اگر کارگران از مبنای قانون تبعیت می کنند ما هم بایستی تبعیت داشته باشیم.

خوانپایه با بیان اینکه بررسی مشکلات کارگران شهرداری دوگنبدان و حذف برخی از‌ آیتم‌ها  به دیوان عدالت اداری ارجاع داده شد و نظر اداره کار تایید شد، عنوان کرد:وقتی که یک رای صادر می شود بایستی کارگزینی اداره اقدام کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه  برخی وقت ها حاضر به تخلف هستیم اما وقتی که یک کار قانونی است آن را انجام نمی دهیم.

بالاترین مقام اجرایی گچساران ابراز کرد: حق کارگر که در قانون پیش‌بینی شده است اجرایی کنید و
با توجه به مدارک و مستنداتی که وجود دارد براساس قانون اعمال شود.

خوانپایه خاطرنشان کرد: متاسفانه در ساختار سازمانی آن چیزی که قانون است اعمال نمی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.