آوای جنوب

ناگفته های کارگرادن سریال حماسه پد خندق از شهید سردار جانمحمد کریمی

کارگردان سریال حماسه پدخندق گفت: خواب مادر سردار شهید کریمی باعث شد که با بچه های ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد تماس بگیریم و عین خواب مادر شهید را تعریف کنم و بچه های ستاد نیز با تهران تماس گرفتند و موضوع را در میان گذاشتند.

آوای جنوب؛

بهنام نوروزی کارگردان سریال حماسه پدخندق ضمن ابراز خوشحالی از شناسایی پیکر مطهر سردار شهید جانمحمد کریمی اظهارکرد: در مدت چهارسالی که درگیر ساخت فیلم حماسه پد خندق بودم به طور مرتب با خانواده شهید جانمحمد کریمی در ارتباط بودم.

وی افزود: در زمان ساخت فیلم حماسه پدخندق هر وقتی با مشکل مواجه می شدیم از شهید جانمحمد کریمی مدد می گرفتم و کارها خود به خود حل می شد.

این کارگردان مطرح گچسارانی اظهار کرد: خواب مادر سردار شهید کریمی باعث شد که بلافاصله من با بچه های ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد تماس بگیریم و عین خواب مادر شهید را تعریف کنم که بلافاصله بچه های ستاد نیز با تهران گرفتند و موضوع را در میان گذاشتند.

نوروزی تصریح کرد: من بسیار خوشحالم که به سهم خود توانسته ام که نقشی کوچک در تفحص و شناسائی شهید کریمی داشته باشم و شنیدن این خبر یکی از بهترین لحظات عمرم بود.

وی تاکید کرد: نکته جالب اینکه هنگامی که تدوینگرفلیم در تهران در حال کار تدوین فیلم بود علاقه مندی خود را جهت دیدار با خانواده شهید کریمی اعلام کرد که بلافاصله بلیط هواپیما تهیه کردیم و همراه وی در روز عید سعید فطر محضر مادرشهید شرف یاب شدیم و چهار الی پنج ساعتی درباره ویژگی های شهید با هم هم کلام شدیم.

کارگران سریال حماسه پدخندق در ادامه گفت: در دیدار ها و تماس هایی که با مادر سردار شهید جانمحمد کریمی داشته ام همیشه می گفت: “تا زمانی که پیکر پاک فرزندم را نبینم دل آرام نمی گیرد”، من را این مسئله خیلی ناراحت و دلگیر کرد که من در آخرین دیدارم با وی که به عید فطر بر می گردد گفتم این سری المان شهید را می سازم و در جلوی گلزار شهدای روستای سرآسیاب نصب خواهم کرد تا کمی آرام بگیری.

وی اظهارکرد: بعد از دیداربا مادر شهید به وی قول دادم که المان شهید را خواهم ساخت که با یک مجسمه ساز در تهران تماس گرفتم و هماهنگی های لازم را با او انجام دادم که قرار بود جهت عقد قرارداد عازم تهران شوم.

نوروزی اظهارکرد: بعد از گذشت چند روز از دیدن خواب مادر شهید و تماس با بچه های ستاد کنگره شهدای استان و تهران و انجام آزمایش های ژنتیک ( DNA ) و تطابق نمونه های گرفته شده از مادر و بردار شهید، همه ما به طور ۱۰۰درصد یقین پیدا کردیم که پیکر شهید گمنام متعلق به سردار شهید جانمحمد کریمی است.

کارگران سریال حماسه پدخندق تصریح کرد: یکبار نیز برادر آزاده فضلیان با من تماس گرفت و گفت: شهید کریمی دیشب به خواب من آمده و گفت:” به نورزوی بگو اینقدر از رشادت های ما تعریف نکنه، بهتره بیشتر مظلومیت ما به تصویر بکشه”که بلافاصله به سراغ اقای فضلیان رفتیم و عین خواب وی را ضبط کردیم و به فیلم اضافه کردیم.

نوروزی تاکید کرد: در مدتی که در کار ساخت فیلم ها و سریال های مختلف بودم، نمونه های زیادی از این کرامات و معجزات شهدا را به عینه دیدم و هرگاه هم در روند کار با مشکل مواجه می شدیم متوسل به خود شهدا می شدیم.

وی گفت: شهدا زنده اند و همیشه بر کار ما نظارت داشتند و خود کارهای ما را به طور کامل آماده می کردند و ما تنها وسیله ای بودم برای ساخت فیلم پد خندق.

این کارگردان هم استانی تاکید کرد: کار تولید و تدوین فلیم حماسه پد خندق به اتمام رسیده و برای پخش تحویل صداوسیما شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. همایونفر-بویراحمد گفت:

    درود به روان پاک شهدا (خصوصا شهید کریمی و آذریان)
    سلام به شهدای گمنام که درس آزادگی به ما دادند
    سلام به کارگردان (نوروزی)و اعضای فیلم حماسه پد خندق
    مردم : بدانید این اسایش و ارامش وامنیت بیهوده بدست نیامده ماهزاران شهید دادیم تا این اسایش وامنیت و پیشرفت را بدست اوردیم
    قدر شهدا و خانواده چشم انتظار آنها را بدانید
    کدام یک از ما حاضریم فرزندمان را بعد از چند ماه نبینیم ولی مادران این شهدای گمنام نه فرزند را دیدند و نه جسد فرزند را
    پس به خود بیاییم که باید از ارمانهای این انقلاب و نظام و رهبری پیروی کنیم و نگذاریم شبکه های ماهواره ای فرهنگ غلط خود را برجوانان دینی و غیرتی ما تحمیل کنند
    فردای قیامت هرکسی که کوچکترین خیانتی به شهدا و راه انها و امام ونظام کرده باشد باید پاسخگو باشد

  2. رسول بهرامبیگی گفت:

    درود به روان پاک همه شهیدان
    درود به مادران شهید کریمی و اذریان
    افرین بر مادری که ۳۰سال ندیدن فرزند را تحمل کرد و امروز با سخنان کوبنده وزیبای خود به ملت درس شجاعت و ازادگی داد

  3. سلام,زارع هستم از اصفهان گفت:

    ازآقای بهنام نوروزی به خاطرکارگردانی فیلم پدخندق متشکرم.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president