آوای جنوب

نابسامانی فاضلاب اهواز نشانه کم‌کاری مسوولان است / اشرافی‌گری در دولت سیزدهم جایی ندارد

آوای جنوب

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: مشکلات ایجاد شده در حوزه فاضلاب اهواز نشانه کم‌کاری مسوولان است و باید از این تذکر شرمنده باشند.

به گزارش آوای جنوب از اهواز، سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور امروز در آیین بهره برداری از طرح آب رسانی به ۱۹ روستا و شهر الهایی خوزستان با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب برای تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی اظهار کرد: یکی از مسائلی که مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت مشکلات پیش آمده در حوزه فاضلاب شهرستان اهواز بود که این امر نشان‌دهنده کم‌کاری در این زمینه است و مسوولان باید از این تذکر شرمنده باشند.

وی با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به استان خوزستان اظهار کرد: رئیس جمهور در اولین روز کاری به استان خوزستان عزیمت کرد و این نشان از تاکید رییس جمهور بر “جهاد” است.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه حق خوزستان باید ادا شود، تصریح کرد: دولت سیزدهم مصوبه‌های مربوط به این استان را با جدیت دنبال می‌کند و مسایل خوزستان در نشست های کارشناسی با حضور معاونان رییس‌جمهور، وزیران و کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرتضوی تامین آب شرب و آب کشاورزی را یکی از نیازهای اساسی در خوزستان دانست و گفت: بخش عمده مصوبه‌های دولت در حوزه‌های تامین آب شرب و آب مورد نیاز بخش کشاورزی، همچنین ساماندهی شبکه‌های فاضلاب، بهسازی جاده و راه آهن و بهداشت و درمان در استان خوزستان است.

وی همچنین از تخصیص اعتبار برای اتمام طرح های نیمه تمام بهداشتی در خوزستان خبر داد و گفت: طی ماه‌های آینده یک هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان‌های خوزستان افزوده می شود.

مرتضوی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز ۱۰۰ مصوبه سفر رییس جمهور به خوزستان نیز تامین شده است، گفت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های راه آهن در خوزستان تامین و در اختیار استان قرار گرفته است.

معاون اجرایی رییس جمهور پدیده‌ی ریزگردها را از دیگر چالش‌های موجود در خوزستان عنوان کرد و افزود: بخشی از این ریزگرد منشاء داخلی و بخش عمده آن دارای منشاء خارجی است و در حال تدوین طرحی برای رفع این معضل هستیم تا در شورای عالی محیط زیست در این باره تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با تاکید بر لزوم انجام مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در استان خوزستان گفت: طرح های مهمی توسط وزات نفت در این خصوص در حال تدوین است که پس از نهایی شدن، اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهور همچنین با بیان اینکه اشرافی‌گری در دولت سیزدهم جایی ندارد، گفت: هیچ‌گونه تشریفات از سوی مدیران دستگاه های دولتی پذیرفته نیست و وظیفه مسوولان اجرایی فقط خدمت به مردم است.

وی با انتقاد از نصب بنر و پلاکاردهای متعدد خوش‌آمدگویی در برنامه‌ها گفت: پیش از این به مسوولان تذکرهای لازم داده شده است که از انجام هرگونه تشریفات اجتناب کنند. در برنامه‌ها و افتتاحیه‌های دولتی باید از اقدامات نمایشی جلوگیری کرد.

به گزارش آوای جنوب، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از برنامه‌های سفر معاون اجرایی رییس جمهور به خوزستان بود که با افتتاح این طرح امکان تامین آب شرب پایدار ۱۶ هزار نفر در ۱۹ روستای مسیر قلعه سحر و شهر الهایی خوزستان فراهم می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president