آوای جنوب

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران:

موازی‎کاری بزرگ‎ترین آسیب فعالیت‎های فرهنگی در گچساران

ملکوتیرئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: موازی‎کاری بزرگ‎ترین آسیب فعالیت‎های فرهنگی در گچساران است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل ، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، اظهار کرد: این امام همام با داشتن صفات زیبای اخلاقی و انسانی الگوی واقعی انسانیت بود.

وی با اشاره به به ویژگی خاص بخشندگی امام جواد (ع)، افزود: داشتن بخشندگی بسیار این امام بزرگوار موجب شد که با القاب جواد، مرتضی و تقی در عالم شناخته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با بیان اینکه گچساران امروز سراسر اندوه و ماتم است، از برگزاری مراسمات عزاداری در نقاط مختلف شهرستان خبر داد.

ملکوتی‌اصل در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر مسئولان به اجرای برنامه‌های فرهنگی پرمحتوا، تصریح کرد: نام پرآوازه این شهرستان باید در کنار قطب اقتصادی بودن نیز در مسائل فرهنگی، دینی و مذهبی سرآمد باشد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود بارگاه امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم (ع) در این شهرستان، گفت: گچساران به لحاظ مسائل فرهنگی، مذهبی و دینی در استان مورد توجه بسیار است.

وی به وجود ظرفیت‌های بسیار در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: حمایت‌های جدی مسئولان از تشکل‌های دینی، مذهبی و موسسات قرآنی نقش موثری در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و جلوگیری از آسیب‌ها در شهرستان دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران اذعان کرد: مسئولان نهادها و ارگان‌های شهرستان باید همکاری و هماهنگی بیشتر در راستای بهبود فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه مسائل دینی داشته باشند.

ملکوتی‌اصل با اشاره به مشکلات پروژه‌های عمرانی در حال ساخت این سازمان، خواستار پیگیری مسئولان جهت رفع موانع و تامین اعتبارات کافی در این راستا شد و عنوان کرد: امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ۲ میلیارد ریال جهت اجرای پروژه‌های تبلیغات اسلامی اختصاص داده شد.

وی به عملیات اجرایی پروژه خانه عالم در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبار فوق‌الذکر جهت تکمیل این پروژه اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه خانه عالم گچساران بیش از ۳۰ درصد است، یادآور شد: این شهرستان تاکنون از وجود خانه عالم محروم بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در ادامه به فعالیت دینی و فرهنگی این نهاد در ۶ ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: فعالیت‌ها و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

ملکوتی‌اصل با بیان اینکه تا رسیدن به سطح کیفی و مطلوب برنامه‌ها و مناسبت‌ها در این شهرستان فاصله زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بسیار پرهزینه است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های باکیفیت فرهنگی و مذهبی به توجه بیشتر مسئولان و متولیان امر نیاز دارد، بیان کرد: اهتمام جدی مسئولان و نهادهای اجرای با محوریت فرمانداری امری ضروری است.

این مقام مسئول موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی را آسیبی بزرگ در شهرستان دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی شهرستان باید با ساماندهی برنامه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی علاوه‌ بر جلوگیری از موازی‌کاری در این برنامه‌ها زمینه اجرای مطلوب مناسبت‌ها را فراهم کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president