آوای جنوب

ملاک های انتخاب همسر؛ تناسب سن و زیبایی ظاهری + تصاویر

مجموعه تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که به ملاک های انتخاب همسر می پردازد.

آوای جنوب؛

به گزارش خبرنگار اخبار داغ ما، درست است که یکی از ویژگی های انتخاب همسر، زیبایی است؛ ولی انسان باید در نگاه خود، یک دیدگاه الهی نیز داشته باشد. همه ی انسان ها زیبا هستند؛ لذا افراد باید در انتخاب خود مقداری، دریچه‌ چشمشان را به طرف مقابل، الهی کند.۳۵۵۰۳۹۹_۸۹۹

تناسب سن
یکی دیگر از این ملاک ها، تناسب سن دختر و پسری است که می‌خواهند با هم ازدواج کنند. منظور ما از تناسب سن طرفین، اختلاف سنی آنها نیست؛ بلکه منظور ما تناسب از لحاظ درک و فهم آنها می‌باشد.

می‌دانید که تجربیات انسان ها اندوخته های بزرگی است که به واسطه سن ایجاد می شود. سن گاهی اوقات عامل رشد شخصیت افراد و عامل رشد عقلانیت انسان است. لذا وقتی در انتخاب همسر، این تناسب بین سن دو طرف رعایت نمی شود، یک سری مشکلات را در زندگی به وجود می آورد.

آن چیزی که کارشناسان در قالب پیشنهاد مطرح می‌کنند، که لزوماً هم وحی منزل نیست، این است که حدوداً بین ۳ تا ۵ سال مرد باید بزرگتر از زن باشد. دلیل آن هم این است که معمولاً در دختر خانم ها، بلوغ فکری، اجتماعی وعاطفی زودتر اتّفاق می افتد و در واقع این مسئله با تفاوت سن جبران می‌شود.

بعضی از کارشناسان معتقدند که در بالای ۲۷ سال، لزوماً نیازی به رعایت این نکته نیست. یعنی اگر این اختلاف سن کم شد یا زن و مرد هم سن بودند، خیلی مهم نیست. چون در آن سن، زن و مرد تقریباً به رشد لازم رسیده اند و تناسب عقلی برقرار می‌شود. البته در اینجا نیز آسیب ها و مشکلات دیگری ممکن است بوجود آید.

ملاک های انتخاب همسر؛ تناسب سن و زیبایی ظاهری  + تصاویر

زیبایی ظاهری
ویژگی بعدی که اهمیتی در تربیت فرزند ندارد، امّا امروزه به عنوان محور انتخاب همسر در جوانان، قرار گرفته است؛ زیبایی ظاهری است. خدا همه‌ انسان ها را زیبا آفریده است و این دریچه‌ چشم ماست که ممکن است بعضی از افراد را نازیبا ببیند.

درست است که یکی از ویژگی های انتخاب همسر، زیبایی است؛ ولی انسان باید در نگاه خود، یک دیدگاه الهی نیز داشته باشد. همه انسان ها زیبا هستند؛ لذا افراد باید در انتخاب خود مقداری، دریچه‌ چشمشان را به طرف مقابل، الهی کند.

روزی به مجنون گفتند که لیلی خیلی زشت است، چطور عاشق چنین کسی شدی؟! مجنون گفت: «اگر از دریچه چشم من نگاه کنید می فهمید که او چقدر زیباست». زیبایی یک ملاک ترجیهی است. کارشناسان معتقدند که نهایت برد زیبایی در زندگی مشترک، حداکثر ۱۷ ماه وحداقل کمتر از ۶ الی ۷ ماه است. انسان ها با اخلاق، رفتار و اندیشه‌ همدیگر زندگی می‌کنند؛ لذا نکته‌ی مهم تر از زیبایی، خصوصیات رفتاری طرف مقابل است. اکثر درخواست های طلاق در دادگاه خانواده، به خاطر تفاوت های اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی زوجین می‌باشد و کمتر طلاقی به دلیل زشت بودن افراد شکل می گیرد.

امروزه جوانان با دیدن قیافه‌ طرف مقابل و بدون شناخت باطنی، به اصطلاح عاشق می‌شوند و زیبایی ظاهر را به زیبایی عقل و درک ترجیح می‌دهند. چهره می‌تواند برای انتخاب همسر یک ملاک ترجیهی باشد؛ لذا نباید به عنوان یک ملاک اصلی روی آن خیلی حساب باز کرد.

البته زیبایی در روح و روان طرف مقابل و همچنین فرزندان بی تاثیر نیست و جوانان در شرایط اخلاقی و دینیِ برابر، باید فرد زیباتر را به عنوان همسر برگزینند. زیبایی شرط استحقاقی است و اگر دختر یا پسری در کنار کمالات دیگر زیبایی هم داشته باشد، باید برای انتخاب در اولویت قرار گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president