آوای جنوب

معاون وزیرکشور در یاسوج: لایحه شیوه انتخاب شهرداران تهیه شد

۷۵۵۱۳۶معاون عمرانی وزیر کشور از تهیه لایحه شیوه انتخاب شهرداران خبر داد و گفت: لایحه‌های مختلف دیگری شامل تعریف درآمد پایدار، خدمات شهری، تقسیم وظایف و امور اداری برای اصلاح سازکار شهرداری‌های تهیه شده است.

آوای جنوب؛

هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در نشست با شهرداران ۱۸ گانه کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ۷۰ درصد درآمد شهرداری‌ها وابسته به عوارضات ساخت و ساز و جریمه کمیسیون‌های مختلف است که باید رد این زمینه چاره‌اندیشی شود.

معاون عمرانی وزیر کشور بیان کرد: افزایش عوارض نوسازی، مالیات بر ارزش افزوده و کاهش میزان وابستگی به ساخت و ساز از جمله مسائلی است که در لایحه تقدیمی به دولت مدنظر قرار گرفته است.

خندان‌دل با اشاره به اینکه شهرداری‌های کشور سال ۹۳ بین ۳ تا ۵ برابر نیاز خود نیروی انسانی وارد بدنه شهرداری‌ها کرده‌اند، عنوان کرد: این موضوع سبب بروز برخی مشکلات مالی و اداری برای این نهادی عمومی شده است.

وی با تاکید بر اینکه استخدام رابطه‌ای و غیر لازم در شهرداری‌ها سبب بروز فساد اداری و کاهش بازدهی انها می‌شود، افزود: انتظار می‌رود شهرداران برای استخدام نیروی انسانی در شهرداری‌ها براساس نیازهای واقعی، توان مالی و درآمدی این نهاد عمومی اقدام کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: وزارت کشور در راستای تمرکزگرایی مالی بنا دارد بخشی از وظایف خود را به نهادهای غیردولتی از جمله شهرداری‌ها واگذار کند.

خندان‌دل با اشاره به تهیه لایحه‌های مختلف برای کاهش تمرکز گرایی در سطح کشور، گفت: توزیع نابرابر فرصت‌ها در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران از دلایل تمرکزگرایی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president