آوای جنوب

معاون عمرانی استاندار: ۸۰درصد مردم استان از روستاها به شهر آمده اند

نیک اقبالمعاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیمای شهرهای این استان مناسب و در خور و شایسته شهروندان آن نیست.

آوای جنوب؛

پژمان نیک اقبالی بعدازظهر یکشنبه در همایش شوراهای استان افزود: امروزه شهرهای این استان از نظر عمرانی و ساختار شهری وضعیت مطلوبی ندارند.

وی بیان کرد: نوپا بودن شهرهای استان یکی از دلایل این مسئله است و لازم است شوراها با نگاهی کارشناسی این معضل را مرتفع کنند.

وی عدم تمکین به رای اکثریت را یکی از مشکلات کنونی در شوراها دانست و گفت: این مسئله منجر به گسترش اختلافها در این نهاد و صرف انرژی و زمان برای مسائل حاشیه ای شده است.

۸۰درصد مردم استان از روستاها به شهر آمده اند

نیک اقبالی همچنین با بیان اینکه سابقه شهرنشینی در این استان بسیار کم است، گفت: ۸۰درصد مردم استان از روستاها به شهر آمده و اکنون در شهرها سکنی گزیده اند.

معاون استاندار اظهار داشت: برای کمک به توسعه شهرها باید قوانین شهری توسط همه اجزاء جامعه شهری پذیرفته و اجرا شود.

نیک اقبالی یکی از مشکلات کنونی در شهرها از جمله ساخت و ساز غیر مجاز را ناشی از بی اطلاعی از قوانین شهری دانست و بیان داشت: اغلب ارباب رجوعان در معاونت عمرانی استانداری کسانی هستند که به دلیل عدم آشنایی با قوانین دچار مشکل شده اند.

وی تصریح کرد: اگر درگذشته می توانستیم سیاه چادر عشایریمان را در هر نقطه ای برپا کنیم اما در شهر اینگونه نیست و نمی توانیم در هرجایی و به هر شکلی خانه بسازیم.

نیروی مازاد درشهرداریها چالش های اصلی مدیریت شهری

نیک اقبالی فشار شوراها به شهردار برای جذب نیرو را یکی از مشکلات در این حوزه عنوان کرد و گفت: هم اکنون نیروی مازاد در شهرداریها به یکی از چالش های اصلی مدیریت شهری بدل شده به طوری که اعتبارات و درآمد شهرداریها صرف پرداخت حقوق می شود.

وی افزود: بالاتر بودن اعتبارات جاری در شهرداریها نسبت به اعتبارات عمرانی نقطه ضعفی برای شهرداریهای استان به شمار می رود.

معاون عمرانی استاندار عمران شهری را در اولویت برنامه های دولت دانست و گفت: بیشترین اعتبارات از محل اعتبارات مازاد درآمد استان به شهرداریها اختصاص یافت.

نیک اقبالی بیان داشت: در سال ۹۳ در مجموع ۷۱ میلیارد تومان به شهرداریهای استان کمک شد.

وی بر جذب منابع پایدار توسط شهرداریها تاکید کرد و افزود: اگر شهرداریها به دنبال منافع پایدار نباشند، توسعه آنها با مانعی بزرگ مواجه خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president