آوای جنوب

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:دانشجویان از سیاست زدگی دوری کنند

فتاح محمدیمعاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجو باید بتواند عالم، سیاسی و با معرفت باشد و در دانشگاه حضور فعال و با نشاط داشته باشد اما سیاست زدگی و حزب گرایی یکی از آسیب هایی است که امروز در دانشگاهها وجود دارد و باید از آن دوری شود.

آوای جنوب؛

فتاح محمدی روز سه شنبه در مراسم جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه یاسوج افزود: تخصص همراه با تعهد، داشتن استقلال فکری و سیاسی، داشتن رفتارها و اقدامات همراه با اصل حاکمیت توحید از ویژگیهای هر دانشجویی است.
وی با بیان اینکه هر نظام دارای سه سرمایه طبیعی، مادی و انسانی است، خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی که مبتنی بر ایده و فکر است آسیب پذیر و تمام شدنی نیست و ایده و فکر یک دانشجو می تواند به عنوان یک سرمایه پایدار در خدمت پیشرفت جامعه قرار بگیرد.
محمدی عنوان کرد: تلاش بر این است که فضای نشاط دینی، فرهنگی، علمی و مذهبی و سیاسی در دانشگاه پویا و زنده نگه داشته شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به در پیش بودن انتخابات اسفند ماه امسال بیان کرد: به دنبال ایجاد فضای نشاط فرهنگی، مذهبی و سیاسی در دانشگاه هستیم و باید بستر را برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاههای استان فراهم کنیم.
محمدی عنوان کرد: باید بتوانیم زمینه را برای برگزاری انتخابات مشارکتی، رقابتی، پر شور و سالم در استان آماده کنیم.
وی اضافه کرد: با حفظ رعایت مسایل سیاسی و امنیتی زمینه فعالیت دانشجویان و تشکلهای دانشجویی در زمینه های مختلف از جمله سیاسی و فرهنگی را فراهم آوریم.
رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این جشن دانشجویی بیان کرد: خانواده های دانشجویان در طول دوران تحصیل فرزندان خود با دانشگاه ارتباط داشته باشند و همچون گذشته نباشد که تنها دانشجو را تحویل دانشگاه بدهند و فارغ التحصیل تحویل بگیرند.
محمود رضا رحیمی بیان کرد: رویکرد و سیاست این دانشگاه این است که دانشجویان و دانش آموزان خوب استان را جذب کنیم.
رییس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: دانشگاه یاسوج رتبه نهم پژوهشی دانشگاههای جامع کشور را دارد و در رتبه ۲۸ دانشگاههای کشور قرار دارد.
رحیمی با بیان اینکه یک هزار و ۵۱۰ دانشجوی جدید طی سال تحصیلی جاری در این دانشگاه پذیرش شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۶۸۹نفر زن و ۸۲۱ نفر مرد هستند.
وی ادامه داد: این دانشجویان در مقاطع کاردانی ۷۸ نفر، کارشناسی ۹۲۱ نفر، کارشناسی ارشد ۴۸۶ نفر و دکتری ۲۵ نفر تحصیل می کنند.
رییس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه تا پیش از این شش هزار دانشجو در ۲۵ کد رشته کارشناسی، سه کدرشته کاردانی، ۶۰کدرشته کارشناسی ارشد و ۱۵ کدرشته دکتری در دانشگاه یاسوج تحصیل می کردند افزود: این تعداد هم اکنون به هفت هزار و ۵۱۰ دانشجو رسیده است.
رحیمی بیان کرد: ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی و ۴۰ درصد غیر بومی هستند.
وی اضافه کرد: ۵۵درصد دانشجویان دانشگاه یاسوج را مردان و ۴۵ درصد را زنان تشکیل می دهند.
مراسم جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه یاسوج در باغ تفریحی محمودی و با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم از دانشجویان برتر در زمینه های فرهنگی و علمی تجلیل شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president