آوای جنوب

معاون آتش نشانی صنعت نفت : شرکت نفت گچساران نیازی به بالا بر ندارد

حتی در صورت وجود بالابر امکان استفاده از آن به دلیل وجود کابل فشار قوی از جلوی این ساختمان ندارد

DSC_0251در آتش سوزی شب گذشته در کارکنان دولت گچساران که یک واحد آپارتمانی در طبقه چهارم دچار آتش سوزی شده بود شهردار گچساران در گفت وگو با آوای جنوب ابراز داشت نه تنها شهرداری بلکه شرکت نفت و پتروشیمی نیز هیچ گونه دستگاه بالا بری برای اطفا حریق ندارند.

آوای جنوب ؛

در ادامه خبرنگار آوای جنوب برای پیگیری این موضوع به سراغ رئیس ومعاونت عملیات آتش نشانی صنعت نفت گچسارن رفته ودلیل نبود بالابر را در شرکت نفت گجساران جویا شد .

مهندس شهباز صفری در گفت وگو با ما اظهار داشت : ماشین آلات آتش نشانی صنعت نفت گچساران هیچ گونه نیازی به بالابر ندارند .

صفری با بیان اینکه شرکت نفت گچساران یک شرکت صنعتی می باشد و از رو نیازی به بالابر ندارد گفت : در تمام تاسیسات صنعت نفت گچساران تمام موارد ایمنی در ارتفاع و برج ها  پیش بینی شده است ودر شرح نیاز این شرکت نیز نمی باشد و با توجه به اینکه بالابر برای استفاده از منازل آپارتمانی می باشد این شرکت هیچ گونه نیازی به بالابر ندارد .

وی در ادامه افزود :باتوجه به اینکه بافت شهر گچساران در حال تغییر است و در حال حاضر منازل شهر از حالت ویلایی به آپارتمانی در آمده است انتظار می رود که شهردار گچساران به فکر خرید یک خودروی استاندارد آتش نشانی همراه با بالابر برای این شهر باشد .

در ادامه آوای جنوب که در صحنه حضور داشت به سراغ مردم و دیگر نیروهای اداره آتش نشانی رفته که در ذیل می آید.

** یک آتش نشان در محل حادثه گفت : متاسفانه باید بررسی شود که چه کسی و چگونه مجوز ساخت آپارتمان در شهر گچساران داده می شود.

وی بیان کرد : به نظر می آید باید در زمانی که چنین مجوزهایی برای ساخت داده می شود مسئولین امر به امکاناتی نظیر همین دستگاههای اطفا حریق در شهرستان داشته باشند سپس مجوز را بدهند.

** آتش نشان دیگری نیز اظهار داشت : بهتر است نگاهی به بالای سرتان داشته باشید حتی در صورت وجود بالابر امکان استفاده از آن به دلیل وجود کابل فشار قوی از جلوی این ساختمان ندارد که بازهم باید در هنگام دادن مجوزهای ساخت تمام موارد در نظر گرفته شود.

** آتش نشان دیگری نیز با بیان اینکه در تمام آپارتمانها باید موارد ایمنی رعایت شود گفت : طبق استاندارد در پشت بام چنین آپارتمانهای منبع آبی فقط برای مواقع ضروری در نظر گرفته می شود که بازهم در اینجا این موارد انجام نشده است .

حال آوای جنوب از مدیران شهری درخواست دارد کارگروهی در این رابطه در شهرستان به کار گرفته شود چرا که در شهرستان گچساران از این موارد بسیار داریم که نیاز است موارد ایمنی آنها بررسی گردد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president