آوای جنوب

معارفه دبیر امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گچساران با حضور مدیران

آوای جنوب

حجت الاسلام پیشقدم دبیر ستاد استان: مطالبه شهروندان گچسارانی هر چه سریعتر باید به نتیجه برسد اولویت برنامه های دبیر ستاد حمایت از مطالبه گران است

حجت الاسلام پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف ‌ونهی از منکر استان در جلسه معارفه دبیر شهرستان گچساران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز نیمه شعبان، ولادت امام عدالت محور و عدالت گستر را به همه جهان تشیع تبریک گفتند و بیان کردند که ضرورت ظهور و حضور منجی در آخرالزمان که وعده ی تمام ادیان الهی است، تحقق گمشده ی امروز جهان بشریت است که به دنبال آن هستن و آن موضوع عدالت است. همه اولیا و انبیا برای تحقق عدالت تلاش نموده و برطبق روایات و احادیث با حضور آخرین منجی عالم بشریت، عدالت حقیقی تمام عرصه ی گیتی را فرا خواهد گرفت.
ایشان همچنین با تبریک ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) که به نام روز جوان نامگذاری شده است، افزودند: جوانی که قدرت فکری و ‌‌جسمی او نیروی محرک جامعه برای پویایی و رشد می باشد در عرصه ی مدیریتی با نگاه پویا، و تحول گرا، کشور را به سمت شکوفایی و خودکفایی خواهد برد.
در ادامه حجت الاسلام پیش قدم بر خلقت انسان از نگاه قرآنی در آیه هفت سوره سجده اشاره کرده و افزودند:
«الَّذِی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ خَلَقَهُ وَ بَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسانِ مِنْ طِین؛ او همان کسی است که هر چه را آفرید نیکو آفرید؛ و آفرینش انسان را از گِل آغاز کرد.»
و از روح خود در او‌ دمید:
«ثُمَّ سَوَّاهُ وَ نَفَخَ فِیهِ روحه»؛ و این روح الهی با قرار گرفتن در مسیر صحیح خودش، پذیرش گناه را ندارد. جایگاه انسان بهشتی است که ابدیت را به همراه دارد و دور از خسران و ذائقه الموت بود.
ایشان گمراهی بشر را بعد از هبوط به دنیا به واسطه شیطان دانستند و افزودند: خداوند در قرآن کریم به انسان متذکر گردیده که شیطان، عدو مبین است و گمراه کردن انسان ها از اهداف و برنامه های اوست.
چرا که به تعبیر قران وعده گمراهی توسط خود را داد آنجا که خداوند فرموند
«قالَ فَبِما أَغْوَیْتَنِی لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَکَ الْمُسْتَقِیمَ»
اکنون که مرا گمراه ساختی، من بر سر راه مستقیم تو، در برابر آنها کمین می کنم! تا گمراهشان کنم
اما در مقابل خداوند مسیر هدایت را برای انسان فراهم ساخته که بدان وسیله، راه مستقیم را پیدا کرده و از وسوسه ی شیطان رهایی پیدا کند. انبیاء الهی برای همین به رسالت رسیدند تا انسان را از وسوسه های شیطان لعین آگاه کرده تا سبب گمراهی جامعه نگردد.
ایشان در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم پایبند بودن به قانون خدا که بر گرفته از آیات قرآن هست اشاره ‌ کرده و بیان داشتند: آمرین به معروف و ناهیان از منکر به عنوان لشکر خدا در روی زمین هستند و باید بر طبق قانون آمران، مورد حمایت همگانی باشند. ایشان منع امر در تکلیف شرعی را خلاف شرع و قانون دانستند و افزودند: هیچ فردی نباید مانع اجرای این فریضتین باشد.
ایشان در بخش دیگر سخنان خود بر موضوع رویکرد ستاد اشاره و اظهار داشتند: ۲۳۰ گروه احیاگر در استان ما مجوز گرفته اند که در حال فعالیت در زمینه احیا و مطالبه گری هستند که به شدت مورد حمایت نماینده محترم ولی فقیه ‌و همچنین ستاد امر به معروف و دستگاهای امنیتی و قضایی استان هستند.

حجت الاسلام پیش قدم در پایان ضمن تشکر از حضور مدیران شهرستانی در تکریم و معارفه حجت الاسلام شکوهیان بر لزوم همکاری بیشتر دستگاه ها با ستاد شهرستان تاکید کرده و به موضوع انتخاب شهردار شهرستان اشاره ‌نمودند که قریب به هشت ماه هست که شهرداری این شهر بدون مدیر اداره می شود و از آنجا که یکی از اهداف مدیران ارائه برنامه ها و اجرای آن در راستای آبادانی شهر است، مطالبه ی شهروندان گچسارانی باید به نتیجه برسد و به حقوق حقه ی خود دست پیدا کنند و ماموریت مهم جناب حجت الاسلام شکوهیان را به نتیجه رساندن مطالبات مردم دانستند و از ایشان انتظار می رود که نسبت به مطالبه گری جهت انتخاب شهردار گچساران تلاش خود را انجام داده و راهکار مناسب برای حل این موضوع را با کمک مدیران و شورای شهر پیدا نموده و رهنمودهای ‌امام جمعه محترم، هم قطعا چاره گشای این گونه مسائل خواهد بود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president