آوای جنوب

عضو شورای شهر یاسوج

مشکل بزرگ شهرداری یاسوج با ۱۰۰۰ حقوق‌بگیر اضافی

اردشیریعضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه چارت کارکنان شهرداری یاسوج ۱۸۰ نفر است، گفت: اما به‌دلیل ورود نیرو از سال‌های گذشته اکنون تعداد ۱۲۰۰ نفر نیرو اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی مشغول به‌کار هستند.

آوای جنوب؛

سرافراز اردشیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به مشکلاتی که از نظر تعداد زیاد نیرو در شهرداری یاسوج وجود دارد، اظهار کرد: به صورت بی‌رویه از گذشته نیروهایی وارد بدنه شهرداری شدند که اکنون دیگر نمی‌توان آن‌ها را اخراج کرد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل فعلی، اخراج راه‌حل مناسبی نیست، افزود: نباید در گذشته این اقدامات صورت می‌گرفت اما راه‌حل کنونی این است که به صورت منطقی ساماندهی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به این که شهرداری و بدنه آن اکنون به نیروهای علمی و دارای خلاقیت نیاز دارد، افزود: باید تمهیدی اندیشیده شود و از نیروها به گونه‌ای استفاده شود و این تعداد نیرو چنان ساماندهی شوند که بتوان از برخی نیروهای علمی و دانش‌محور استفاده کرد.

اردشیری در ادامه به تعداد نیروهای فعلی شهرداری و همچین چارت مصوب آن اشاره کرد و گفت: چارت اداری مصوب شهرداری یاسوج از ابتدا ۱۸۰ نیرو بوده اما اکنون تعداد هزار و ۲۰۰ حقوق بگیر اعم از رسمی و قراردادی و شرکت و پیمانی مشغول به کار هستند که به همین واسطه مشکلاتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد خودگردان بوده و تنها به وسیله عوارض اخذ شده از مردم چرخ آن می‌چرخد، افزود: چون ساخت و سازها کم شده درآمد پایداری برای شهرداری وجود ندارد و به همین دلیل پرداخت حقوق و مزایا به این تعداد از حقوق‌بگیران شهرداری کار بسیار سختی است.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با قدردانی از مسئولان استانی که با اعتبارات ماده ۱۸۰ تا اندازه‌ای دست شهرداری را برای اجرای کارهای عمرانی گرفتند، تصریح کرد: پل سوم بشار، پارک غدیر و پارک ولایت و برخی طرح‌های دیگر به واسطه اعتبارات ماده ۱۸۰ که مسئولان استانی در اختیار ما گذاشتند در حال اجرا بوده و به همین منظور ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشتند هر چند که تنها نیمی از این مبلغ تخصیص داده شده است.

وی زیرساخت‌های شهر یاسوج را بسیار ضعیف ذکر کرد و گفت: هنوز تا رسیدن به نقطه دلخواه فاصله داریم چرا که شهر یاسوج گردشگرپذیر بوده و اگر زیرساخت‌ها آماده نشوند در آینده به مشکل بر می‌خوریم.

اردشیری تصریح کرد: برای مثال در تعطیلات چند روزه عید فطر تعداد بیش از ۴۰۰ هزار مسافر وارد شهر شدند و در آینده این تعداد مسافر به دلیل آب و هوای خوب شهر یاسوج بیشتر می‌شود که اگر برای زیرساخت‌ها فکری نشود مشکلات بسیار زیادی پیش خواهد آمد.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه همه توقع دارند شهرداری به تنهایی جوابگوی این موضوع باشد، افزود: باید دستگاه‌های دیگر از جمله گردشگری به کمک شهرداری یاسوج آمده و قسمتی از بار از دوش شهرداری برداشته شود.

وی به نظارت‌هایی که شورای اسلامی نسبت به عملکرد شهرداری دارد هم اشاره‌ای کرد و گفت: اگر انتقادی در شورای شهر از برخی عملکردها داریم برای بهبود امور است و متأسفانه به‌دلیل اینکه در اقلیت شورای شهر یاسوج هستیم صدای ما به خوبی نمی‌رسد و لذا طیف اکثریت شورا باید بیشتر پاسخگو باشند.

اردشیری در ادامه با بیان این که پیمانکاران به خصوص در زمینه فضای سبز نقش مهمی در پیشبرد اهداف شهرداری دارند، افزود: باید نظارت بیشتری بر کار پیمانکاران باشد و همچنین از سوی دیگر به گونه‌ای آن‌ها را در تنگنا قرار ندهیم که توان کار از آن‌ها سلب شود و خواسته‌های نامعقول از آن‌ها نداشته باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president