آوای جنوب

خطیب جمعه گچساران:

مسئولان گچسارانی رضایت بازاریان خیابان بلادیان را کسب کنند

خواجه زادهامام جمعه موقت گچساران از مسئولان این شهرستان خواست تا برای اجرای طرح بهسازی خیابان بلادیان دوگنبدان رضایت و مساعدت بازاریان و کسبه را کسب کنند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: انسان‌های مومن همواره مورد نظر خاص خداوند بوده و در دنیا و آخرت از الطاف بیکران الهی بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند در راستای هدایت بشر راه‌های مختلفی از جمله هدایت تشریعی توسط پبامبران را در دستور کار قرار داده بود، افزود: در هدایت تشریعی پیامبران و کتب الهی راه رسیدن انسان به سعادت و هدایت و کار پیامبران ابلاغ قوانین الهی برای هدایت تشریعی انسان‌ها بوده و در این هدایت هدف هدایت همه انسان‌ها نیست.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه راه‌دانان این عالم متفاوت هستند، گفت: مهم این است که نسل آدمی در پنجه چه کسی برای هدایت قرار بگیرد؛ پیامبران یا شیاطین.

خواجه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود هدایت لطفی را از دیگر راه‌های هدایت بشر توسط خداوند عنوان کرد و افزود: هدایت تکوینی مربوط به همه مخلوقات، تشریعی مختص انسان‌ها توسط پیامبران و کتب الهی و هدایت لطفی شامل کسانی می‌شود که راه الهی را انتخاب کرده‌اند.

وی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران با اشاره به هفته تعاون اظهار کرد: ما در حوزه تعاون به حد مطلوبی در کهگیلویه و بویراحمد نرسیده‌ایم.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: اعتبارات خوبی در بخش تعاون وجود دارد اما مردم نیز باید پای کار آمده و در این امر مشارکت کنند.

خواجه‌زاده در ادامه با اشاره به طرح بهسازی و مرمت خیابان بلادیان دوگنبدان گفت: جمع قابل ملاحظه‌ای از بازاریان خیابان بلادیان با مراجعه به اینجانب خواستار توجه مسئولان به خواسته انها در خصوص این طرح شده‌اند.

وی تأکید کرد: بازاریان و کسبه خیابان شهید بلادیان دوگنبدان در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند.

خواجه‌زاده بازاریان گچسارانی را پیشگام مبارزه با رژیم شاه عنوان کرد و افزود: شعارهای مرگ بر شاه را کسبه و بازاریان گچسارانی سر می‌دادند همچنین کمک‌های زیادی به اعتصاب‌کنندگان گچسارانی در صنعت نفت داشتند.

امام جمعه موقت گچساران معتقد است نقش کسبه و بازاریان خیابان بلادیان در انقلاب اسلامی ایران غیرقابل انکار بوده و این کسبه قابل احترام هستند.

وی افزود: تنها یک جمله می‌گویم که مسئولان گچسارانی اگر در راستای بهسازی و مرمت خیابان بلادیان دوگنبدان طرحی وجود دارد، کسب رضایت و نظر مساعد کسبه و بازاریان این خیابان لازم و ضروری است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president