آوای جنوب

مربیان برتر عقیدتی در حوزه بسیج و سپاه گچساران تجلیل شدند + تصاویر

مربیان برتر عقیدتی در حوزه بسیج و سپاه گچساران به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی معرفی و تجلیل شدند.

آوای جنوب؛

گردهمایی سیاسی کارکنان و پاسداران سپاه ناحیه گچساران عصر امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی با حضور امام جمعه موقت گچساران، بسیجیان، پاسداران و مربیان عقیدتی شهرستان در نمازخانه سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده در این گردهمایی با مهم خواندن جایگاه و مقام مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی با اشاره به نقش موثر شهید مطهری و آثار وی در رشد و تعالی عقیدتی و سیاسی جامعه، اظهار کرد: شهید آیت‌الله مطهری منبع نشر اندیشه‌های ناب اسلامی و انسانی در جامعه بوده که آثار وی همچنان پس از گذشت سال‌ها ماندگار و موثر در جامعه بوده است.

وی اندیشه، تفکرات فلسفی و جامعه‌شناسی را به سه دسته تقسیم کرد و با تشریح این موضوع که برخی تفکرات به تفکرات مورچه‌ای می‌ماند که همانند مورچه فقط از دریچه‌ای کوچک دنیا را می‌بیند و ضبط می‌کند، ادامه داد: برخی تفکرات هم تنها در درون ذهن شخص ایجاد شده و مانند تار عنکبوت بسته و محدود است.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به مثال‌های دیگری در راستای بیان تفکرات و اندیشه‌های شهید مطهری، با بیان اینکه برخی از تفکرات نیز به مانند زنبور عسلی بوده که پس از استفاده از همه منابع و شهدها با تجزیه و تحلیل آن‌ها را به عسلی شیرین و گوارا تبدیل می‌کند، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های شهید مطهری از این جنس تفکرات بوده که با جهان‌بینی و دقت نظر بالا، به بررسی دنیا پرداخته و با تطبیق آن با دین مبین اسلام، بهترین نسخه را برای جوامع اسلامی ارائه داده است.

خواجه‌زاده با بیان اینکه شهید مطهری با وقف عمر و قلم خود در راه ولایت حق به درجه رفیع شهادت نائل آمد، یادآور شد: البته عده‌ای به علت شناخت کم از اسلام نیز شهید مطهری را نقد می‌کنند که این موضوع نشأت گرفته از عدم علم و آگاهی کافی برخی از افراد از اندیشه‌های ناب اسلام محمدی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بررسی شخصیت و مقام والای حضرت علی(ع) را موضوع سخنرانی خود قرار داد و با بیان اینکه امام علی(ع) الگوی واقعی مسلمانان در تاریخ اسلام است، تصریح کرد: دنیای استکبار با اندیشه‌های امام علی(ع) سر ناسازگاری داشته و در هر جایی که اندیشه این امام همام جاری باشد استکبار نیز در آنجا درگیر است.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه روزی همین اندیشه‌های مولی‌الموحدین امام علی(ع) استکبار را نابود می‌کند، خاطرنشان کرد: ترویج این اندیشه‌ها و آموزش‌ این آموزه‌های دینی باید در دستور کار همه متولیان امر فرهنگ در جامعه قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این گردهمایی از حجت‌الاسلام کشاورزی به عنوان مربی برتر عقیدتی سپاه و حجت‌الاسلام خواجه‌زاده به عنوان مربی برتر عقیدتی در حوزه بسیج شهرستان تجلیل شد.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president