آوای جنوب

مراکز غیر مجاز عرضه گوشت در جاده دشتروم تعطیل و پلمب شدند

indexمدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با مصوبه شورای سلامت و دستور دادستان یاسوج مراکز غیر مجاز عرضه گوشت در جاده دشتروم بویراحمد تعطیل و پلمب شدند.

آوای جنوب؛

عبدالله بهمنش افزود: بر اساس مصوبه شورای سلامت و با دستور دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، عرضه دام به صورت غیر قانونی در منطقه تنگ گاری دشتروم بویراحمد جمع آوری شد.

بهمنش گفت: عرضه گوشت غیر بهداشتی در جاده تنگاری دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد با مصوبه شورای سلامت و دستور دادستان محترم جمع آوری شد.

وی تاکید کرد: دام می بایست در کشتارگاه های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی که هم کارشناس بهداشتی دامپزشکی حضورداشته و هم روحانی ناظر ذبح شرعی حضور دارد، کشتار شود اما متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت طلب، دام را به صورت زنده در محل های غیراستاندارد نگهداری و در همین مکان کشتار و عرضه می کند.

وی افزود: با توجه به عدم بازرسی پیش از کشتار توسط دامپزشکی، امکان آلودگی محصولات گوشتی عرضه شده و ابتلای مصرف کنندگان به بیماری های مشترک انسان و دام زیاد بود و در نتیجه دستور جمع آوری این اماکن غیر مجاز صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: متاسفانه فرهنگ غلطی در بین مردم ما وجود دارد که فکر می کنند اگر دام به صورت زنده و درحضورخود کشتار شود قطعا گوشت سالم است در صورتی که این چنین نیست.

وی افزود: به عنوان مثال لاشه مبتلا به تب مالت هیچگونه علائمی نداشته و مصرف گوشت تازه آن خطرناک خواهد بود در صورتیکه اگر همین دام در کشتارگاه کشتار شود، لاشه آن ۲۴ ساعت در سردخانه کشتارگاه نگهداری و شرایط خاصی در لاشه ایجاد شده که عامل بیماری در آن از بین رفته و خطری برای مصرف کننده نخواهد داشت.

وی در پایان از مردم استان خواست، گوشت مورد نیاز خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president