آوای جنوب

مراسم سومین سالگرد رحلت آیت الله العظمی ملک حسینی(ره) برگزار شد+تصاویر

طوایف و ایلات کهگیلویه و بویراحمد در مراسم سومین سالگرد آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) حضور باشکوهی داشتند.

آوای جنوب؛

عصر امروز مراسم سومین سالگرد رحلت آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی با حضور گسترده مردم در محل مصلی امام خمینی شهر یاسوج برگزار شد.

در این مراسم معنوی که آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و معاونین، مسئولان استانی و شهرستانی و به خصوص اقشار مختلف مردمی از طوایف و ایلات مختلف حضور داشتند یاد و خاطره آن مجاهد و عالم بزرگوار گرامی داشته شد.

در این مراسم معنوی قرائت قرآن و مداحی و سخنرانی از برنامه‌های اصلی بود که گوشه‌هایی از زندگی سراسر زهد و تقوای آیت‌الله ملک‌حسینی تبیین شد.

سید ضیا هاشمی معاون وزیر علوم و واعظ خراسانی از وعاظ مشهور، سخنرانان مراسم بودند که هر یک گوشه‌ای از فضائل آن عالم بزرگ را برای حضار تبیین کردند.

یادآوری؛

به گزارش فارس، آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی در سال ۱۳۰۳ در یکی از روستاهای اطراف شهر یاسوج دیده به جهان گشود و پس از پایان تحصیلات ابتدایی در روستای تل خسرو در سال ۱۳۱۵ به شیراز رفت و بعد از گذراندن دوره متوسطه، علوم دینی را در مدرسه منصوریه و در محضر اساتیدی از جمله حکیم احمد دارابی و آقا میرزا عبدالکریم یزدی فرا گرفت.

مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی در سال ۱۳۲۵ به قم عزیمت می‌کند و نزدیک به ۱۶ سال از عمرش را در محضر استوانه‌های فقاهت و اساتید مبارز از جمله آیت‌الله بروجردی، مرحوم آیت‌الله آقا سید محمد تقی خوانساری، مرحوم آیت‌الله حجت کوه‌کمری و امام خمینی(ره) گذراند و در سال ۱۳۴۰ به درجه اجتهاد نائل آمد و در اواخر عمر با برکت آیت‌الله‌العظمی بروجردی به صلاحدید ایشان به شیراز عزیمت کرد و در مدرسه خان، علوم دینی تدریس کرد.

مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده سابق ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۴۱ پس از قیام امام خمینی(ره) به صف انقلابیون پیوست، به تحقیق و به موجب اسناد به دست آمده از ساواک، مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی از جمله خطرناک‌ترین شاگردان امام خمینی(ره) بوده و به طور مداوم و لحظه به لحظه تحت تعقیب رژیم منحوس پهلوی(ساواک) بوده است.

۲۰ روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) از پاریس نامه‌ای خطاب به عشایر غیور منطقه نوشتند و از طریق مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی با مردم ارتباط برقرار کردند، البته برای تحلیلگران تاریخ انقلاب نقش آیت‌الله ملک‌حسینی در اتصال عشایر جنوب به بدنه انقلاب انکارناپذیر است.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president