آوای جنوب

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان: مبارزه و جمع آوری با استخراج ارز دیجیتال/دلایل نوسانات برق در کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت نیرو صرفه جویی در بخش های مختلف از طریق جمع آوری انشعابات غیر مجاز، جمع آوری دستگاه های استخراج رمز ارز غیر قانونی، تعدیل روشنایی معابر در بلوارهای عمومی را مد نظر قرار داده است.

جمال معتمدی زاده با بیان اینکه مطالبات مردم و همچنین ادارات دولتی ۱۴۰ میلیارد تومان است که طی سالیان مختلف پرداخت نشده است، گفت: شرکت برق به پیمانکاران، تامین کنندگان و خود پرسنل بدهی هایی دارد که رقم و عدد قابل توجهی است.

وی به مشکلات حوزه برق رسانی و تامین برق در فصل سرما و استفاده شهروندان از وسایل گاز سوز برای فصل گرما اشاره کرد، افزود: وزارت نیرو موضوع خاموش نشدن منازل مسکونی را در اولویت خود قرار داده است یعنی قطعی برق شامل مناطق مسکونی نشود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو صرفه جویی در بخش های مختلف از طریق جمع آوری انشعابات غیر مجاز، جمع آوری دستگاه های استخراج رمز ارز غیر قانونی، تعدیل روشنایی معابر در بلوارهای عمومی که مشکلاتی ایجاد نکند مد نظر قرار داده است و گفت: وزارت نیرو در برخی نقاط کشور ناچارا به سمت خاموشی صنایع حرکت کرد که صنایع فولاد، صنایع سیمان که گاز و برق زیادی مصرف می کنند شامل این خاموشی شد، در همین رابطه وزارت بخش های عمده ای از نیروگاه ها را از مدار خارج کردند.

این مقام مسئول در ادامه با توضیح اینکه وزارت نیرو در حوزه تولید انرژی مشکلی ندارد بلکه در حوزه تامین سوخت به دلیل اینکه وزارت نفت در بحث تامین گاز با مشکل مواجه است، با اشکالاتی رو به رو است، گفت: در کهگیلویه و بویراحمد عمده مشکلاتی مانند مطالباتی از سازمان ها و ادارات، مردم و همچنین بدهی های که این شرکت دارد، از جمله مشکلات شرکت توزیع نیروی برق است.

وی با بیان اینکه مشکلات و بدهی های با پیمانکاران سبب شده که شرکت ها یا اعتماد نکنند یا همکاری آنها به حداقل برسد و به احتمال یکی از چالش های باشد و باید راه حلی برای آن پیدا شود، افزود: در خصوص مطالبات شاید همکاران پیگیری داشته و نتیجه ای نگرفتند، اما با حضور ما وصول مطالبات جزء اولویت های کاری است، زیرا برق مصرف شده و هزینه مربوط به خزانه و بیت المال است که باید به چرخه تولید انرژی بازگردد و این هزینه ها باید صرف تولید جدید و توسعه شبکه توزیع و بالادستی شود.

معتمدی زاده در توصیه ای به شهروندان در خصوص رعایت الگو مصرف، بیان کرد: گاز زیادی باید صرف شود تا یک کیلووات برق تهیه و برای روشنایی خانه ها استفاده شود، در نقاط مختلف استان از نعمت برق پایدار برخوردار است، بنابراین وظیفه ای داریم که انرژی هر مشترک در دورترین نقاط استان تامین کنیم.

وی به پیک برق با تاریک شدن هوا و روشن شدن چراغ ها این پیک تا نیمه های شب و شروع آن اشاره کرد و گفت: در زمان پیک مصرف مردم باید از اتوی برقی، جاروبرقی و ماشین لباس شویی استفاده نکرده و به سمت دیگر ساعات که پیک مصرف نیست استفاده کنند.

این مقام مسئول در ادامه به انشعابات غیر مجاز اشاره کرد و گفت: مردم می توانند با ۱۲۱ تماس بگیرند و این انشعابات غیر مجاز جمع آوری شود زیرا یک انشعاب غیر مجاز می تواند برای فردی که در همسایگی آن زندگی می کند آسیب زا باشد و اتصالات ناشی از آن به وسایل برقی آسیب وارد کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام افراد سودجو و همچنین کسانی که به شبکه سیمی آسیب وارد می کنند، گفت: سارقان و سودجویان در مکان های تاریک و مراکز مختلف سرق می کنند، اگر شهروندان افرادی را که در حال فعالیت بر روی شبکه هستند یا در شب و نیمه شب دچار خاموشی می شوند، سعی بر اطلاع رسانی داشته باشند شاید بحث سرقت مطرح باشد از این طریق مقام های امنیتی و انتظامی و همکاران از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری خواهند کرد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president