آوای جنوب

آیت الله ملک حسینی خطاب به نوبخت:

محرومیتها هنوز در کهگیلویه و بویراحمد مشهود است

وی با بیان اینکه سیاست بازی نکبت بار در گذشته در خروج این نیروها از استان موثر بوده است

۱۶۷۰۲۳۴نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد گفت: به رغم تلاشهای دولتهای گذشته، محرومیتها هنوز در کهگیلویه و بویراحمد مشهود است.

آوای جنوب؛

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی صبح جمعه در دیدار رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در یاسوج افزود: کهگیلویه و بویراحمد در قبل از انقلاب در عمق محرومیت ها بود و اصلا دیده نمی شد اما انقلاب این استان را از عمق محرویمتها به سطح رسانده است.

وی بیان کرد: رسیدن از عمق به خط محرومیت نشان از خدمت دولتهای گذشته است.

آیت الله ملک حسینی مهمترین منبع و سرمایه این استان را نیروی انسانی آن بر شمرد و اظهار داشت: نیروهای انسانی این استان توانسته اند در سایر استانها منشاء تحول شوند اما به دلایلی نتوانستند موجب بالندگی استان خود گردند.

وی با بیان اینکه سیاست بازی نکبت بار در گذشته در خروج این نیروها از استان موثر بوده است، گفت: اکنون شتاب سیاست اندکی متوقف شده و امیدوارم روزی به کلی متوقف شود زیرا با همدلی است که می توان استان را ساخت.

نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری بر توجه دولت به نیازهای فرهنگی استان و ساخت مساجد و حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: مردم هنوز به توان مالی نرسیده اند که نیازهای فرهنگی خود را برآورده کنند و لازم است دولت در این خصوص کمک کند.

وی همچنین بر تسریع در احداث محور “شهرضا” به “بهبهان” که بخشی از آن در این استان قرار دارد، اجرای سدها، آبرسانی شرب و کشاورزی به مناطق نیازمند استان، سرمایه گذاری در بخش گردشگری در مناطق سردسیری و گرمسیری و بهره مندی مردم مناطق نفت خیز از درآمدهای نفت و … تاکید کرد.

آیت الله ملک حسینی بر لزوم حمایت دولت از شهرهای کوچک استان تاکید کرد و بیان داشت: این شهرها باید متفاوت از شهرهای ایجاد شده درتهران و اصفهان دیده شوند زیرا هیچ منابعی ندارند ودر تامین نیازهای رفتگران هم مانده اند و نیازمند حمایت های اولیه هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در گذشته برخی خدمت ها در بعضی روستاها سوزاندن سرمایه بوده است، گفت: در برخی روستاها هزینه هایی انجام شد اما مهاجرت کردند و نباید اشتباهات گذشته تکرار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: نگاه ویژه برای تجمیع برخی روستاها در استان ضروری است.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: اگر مردم آباد شوند روستاها نیز آباد خواهند شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president