آوای جنوب

کلانتری: کاندیداهای انتخاباتی در فضای رسانه‌ای خود را معرفی کنند

آوای جنوب،

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاندیداها باید در فضای رسانه‌ای بیشتر خود را معرفی کنند و ما نیز به دنبال افزایش تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار هستیم.

کهگیلویه و بویراحمد استانی پر ظرفیت اما مغفول/کار در این استان سخت‌تر از نقاط دیگر است

به گزارش خبرگزاری  آوای جنوب، حسین کلانتری در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران در خصوص معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از استان‌های مستعد اما مغفول در کشور هستیم با ظرفیت‌های پرشمار که کمتر نقطه‌ای از ایران چنین ظرفیت‌هایی را در خود دارد.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶ هزار کیلومتر مربع ۹۰ درصد آن جنگل و مرتع است یادآور شد: بی‌دلیل نیست که پایتخت طبیعت ایران نام گرفته هر چند استان‌های سرسبز در شمال ایران داریم اما استان کهگیلویه و بویراحمد با این وسعت از مرتع و جنگل در کشور خودنمایی می‌کند.

استاندار در ادامه گفت: یک درصد مساحت و جمعیت کشور در اختیار ماست اما ۱۰ درصد از روان‌آب‌های کشور در کهگیلویه و بویراحمد است ۲۰ درصد منابع نفت و گاز کشور را در خود جای داده و ۴۰ درصد گونه‌های گیاهی کشور را دارد.

مظلومیت تاریخی استان

وی با اشاره به این که ظرفیت گردشگری بزرگی در این استان نهفته است افزود: می‌توان گفت کهگیلویه و بویراحمد یک رنگین‌کمان از استعدادهای ایران زمین را دارد این استان مستعد اما مغفول به دلیل مظلومیت تاریخی در رژیم پهلوی بوده است.

استاندار به سوابق مبارزاتی استان اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد مردمان شجاع و دلیر داشته و اهل مبارزه بودنده با رژیم پهلوی مکرراً مبارزه کردند و جالب است بدانید که دو بار توسط رژیم پهلوی نقاطی از استان توسط جنگنده‌های دولتی بمباران شدند و در سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ در محل مبارزه مردم در این استان حضور یافتند.

کار کردن در این استان سخت است

کلانتری گفت: به نسبت جمعیت بیشترین شهید را این استان داده‌ایم اما هنوز زخم کهنه بر پیکره این سرزمین وجود دارد اگر چه تحولات چشمگیری در استان اتفاق افتاده اما یک استان با قابلیت‌های فوق العاده آب و خاک و گردشگری تاریخی نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی ادامه داد: کار کردن در کهگیلویه و بویراحمد سخت است چرا که ساختن یک کیلومتر راه در این استان برابر با ساختن ۴ کیلومتر راه در جاهای دیگر است.

کلانتری گفت: در این دولت اقداماتی صورت گرفته اما استان به شدت نیاز بهکار و تلاش دارد در همه حوزه استان قبل از انقلاب در محرومیت مطلق بوده و امروزه در نقاط دیگر کشور بسترهایی مانند راه و آب و برق و مخابرات و گاز و تلفن کاملا آماده شده و اکنون به دنبال زیرساخت‌های مدرن هستند اما در اینجا هنوز نیاز به ساختن راه روستایی و جاده بیمارستان و تامین جاده و آب روستایی داریم.

دفاع از عملکرد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد

وی تصریح کرد: خوشبختانه اعتبارات خوبی در این دولت به استان تزریق شده هر چند یک درصد جمعیت کشور را داریم اما دو درصد اعتبارات به دلیل جبران عقب ماندگی ها به این استان اختصاص داده شد.

کلانتری در خصوص عملکرد دولت در استان گفت: در مسکن در ۸ سال گذشته دو برابر ۳۵ سال گذشته کار شد در بازآفرینی شهری جز سه استان برتر کشور هستیم مسکن مهر که تا دولت قبل ۳۹ درصد پیشرفت داشت بقیه پیشرفت آن در این دولت صورت گرفت هزار مسکن روستایی بازسازی شد پنج هزار واحد مسکن در شهر سی سخت در ۷۲ ساعت تعیین تکلیف شد.

وی گفت: در حوزه درمان اقدامات گسترده صورت گرفته تخت‌های بیمارستانی دو برابر شده در تمام شهرهای استان بیمارستان ساخته شده یا در حال ساخت است در صنعت ۳۷ هزار میلیارد تومان در حال هزینه است که ۱۵ هزار میلیارد تومان آن عملیاتی شده است.

استاندار ادامه داد: نرخ بیکاری در استان در سال ۹۲ برابر  ۱۶ و ۶ دهم بود و اکنون به ۱۰ و ۹ دهم و میانگین کشوری رسیده است رشد اعتبارات ما نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته ولی در کل هر چه امروز داریم به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

تمهیدات لازم برای انتخابات

وی در ادامه در خصوص انتخابات گفت: انتخابات اصل سرنوشت‌ساز بوده و مردم استان هم مطالبه گر بوده حق خود را می‌خواهند تا نقش خود را ایفا کنند امسال سه انتخابات در استان داریم جلسات توجیهی برگزار شد آموزش های لازم داده شده و تمهیدات لازم اندیشیده شده است ولی آنچه برای ما مهم به شمار می‌رود سلامت مردم است که وزارت بهداشت مسئولیت را برعهده گرفته و باید به دستورالعمل‌های آنها عمل کنیم.

استاندار گفت: کاندیداها باید در فضای رسانه‌ای بیشتر خود را معرفی کنند و ما نیز به دنبال افزایش تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار هستیم تا الان افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی را نسبت به گذشته در دستور کار قرار دادیم تا مردم برای حضور به نزدیکترین محل رفته و در صف طولانی قرار نگیرند.

کلانتری خاطرنشان کرد: مشارکت مردم این استان همواره بالا بوده و پیش‌بینی می‌شود که در این انتخابات نیز میزان مشارکت بالایی داشته باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president