آوای جنوب

قلع و قمع بیش از ۱۰ هکتار باغ مرکبات درگچساران

آوای جنوب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: بیش از ۱۰ هکتار باغ مرکبات در منطقه تلخاب شیرین این شهرستان مطابق با قانون قلع و قمع شد.

مجید نظری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قلع و قمع در راستای رفع تصرف اراضی ملی توسط منابع طبیعی به صورت قانونی انجام می شود.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰ هکتار باغ مرکبات در منطقه تلخاب شیرین گچساران مطابق با قانون قلع و قمع شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست یک متخلف خارج شده است.

نظری عنوان کرد: با متخلفانی که بدون مجوز قانونی اقدام به کاشت در زمین های ملی کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: در سالجاری ۲۰ هکتار از اراضی ملی گچساران از دست افراد متخلف رفع تصرف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران حاطرنشان کرد: امسال ۲۶ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و متخلفان برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

نظری بیان کرد: در این مدت عنوان شده در گچساران ۷ پرونده تخلف چرای دام مازاد در عرصه منابع طبیعی تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی افزود: در این زمینه ۵۹۰ رأس دام از منطقه خارج شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اظهار کرد: افرادی که قصد خرید زمین را دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

نظری ادامه داد: در گچساران ۹۰ درصد از اراضی عرصه‌های ملی هستند که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است که از این میزان ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president