کد خبر : 52556
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 - 19:22

قطعی مکرر آب و برق مردم گچساران را نگران کرده است

قطعی مکرر آب و برق مردم گچساران را نگران کرده است

آوای جنوب امام‌جمعه گچساران گفت: این روزها قطعی آب و برق در برخی نقاط شهرستان موجبات نگرانی مردم را رقم‌زده است، مسئولان توجه جدی داشته باشند که مشکلات قبل از ورود به فصل تابستان مرتفع شوند که با بحران در فضای آب و برق دچار نشویم. به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید

آوای جنوب

امام‌جمعه گچساران گفت: این روزها قطعی آب و برق در برخی نقاط شهرستان موجبات نگرانی مردم را رقم‌زده است، مسئولان توجه جدی داشته باشند که مشکلات قبل از ورود به فصل تابستان مرتفع شوند که با بحران در فضای آب و برق دچار نشویم.

به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: شهادت مظلومانه امام جواد علیه‌السلام را به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنم. شنبه اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج آسمانی امام علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است که به‌روز ازدواج نام‌گذاری شده است.

وی افزود: ماه ذی‌الحجه ماه امامت و ولایت است و مناسبت‌های مهمی در این ماه وجود دارد که باید گرامی داشته شوند. دهه اول این ماه بسیار بافضیلت است و پیامبر (ص) فرمودند که عمل خیر و عبادات در هیچ ایامی نزد خداوند محبوب‌تر از دهه اول ذی‌الحجه نیست؛ بنابراین ازدواج و تشکیل خانواده سنگ بنای جامعه و خواستگاه تعالی انسان و پشتوانه تعالی کشور است.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده را ابلاغ فرمودند و در این سیاست‌نامه وظایف هرکدام از نهادها و دستگاه‌ها هم مشخص‌شده است و اگر این موارد اجرا می‌شد امروز خیلی از مشکلات جمعیتی را شاهد نبودیم. متأسفانه امروز شیوه زندگی غربی به کشورمان تزریق‌شده و مشکلات جدی برای خانواده‌ها نیز به وجود آورده است. امروز شاهد فردگرایی در جامعه هستیم و رغبت تشکیل خانواده به سمت رکود رفته و به‌تبع رواج بی‌عفتی هم افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: مسئولان شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند درحالی‌که تشکیل خانواده سالم بنای جامعه سالم و مقتدر را به وجود می‌آورد لذا دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی باید عوامل بازدارنده ازدواج را به‌عنوان یک منکر در جامعه ببینید و با این نگاه‌های غلط هم مقابله کنند. جشن‌های پرخرج، جهیزیه‌های سنگین و تهیه مسکن به‌عنوان مشکلات جدی سر راه ازدواج مطرح است و امروز افرادی که در تنور گرانی مسکن می‌دمند خریداران جهنم هستند و چرا این‌همه فضای گرانی در بخش مسکن راداریم؟
امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: خیلی‌ها امروز نگران مسئله مسکن هستند، مسئله کار و اشتغال جوانان باید مرتفع شود، دولت سیزدهم کارهای خوبی را برای مسئله ازدواج شروع کردند که باید دنبال شود امروز متأسفانه با یک بحران جدی در کشور مواجه هستیم و آن‌هم مسئله کمی جمعیت و پیری جمعیت است درگذشته نرخ باوری در کشورمان بالابود اما امروز به ۱.۷ رسیده است و پایین‌ترین نرخ در منطقه راداریم درحالی‌که نرخ رشد جمعیت کشورمان پایین آمده است و زیر یک درصد است و اگر بخواهیم از این خطر جدی عبور کنیم باید به مسئله ازدواج و فرزند آوری توجه کنیم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: دولت و مسئولان باید همت کنند و بیاییم از زندگی ساده و بی‌آلایش ائمه معصوم علیهم‌السلام الگوبرداری کنیم و بهانه‌ها را برای ازدواج کنار بگذاریم و به آینده روشن انقلاب و نظام کمک کنیم و این‌یک وظیفه است.

وی افزود: نکته بعد بیانات رهبر انقلاب در مراسم سالگرد امام راحل است که همان تشریح و تبیین هدف بلند امام بزرگوار و این منویات نیز نقطه امیدی برای آینده کشور است. رهبر انقلاب در سه بخش مطالبی فرمودند که مسئله فلسطین مسئله روز دنیا شده است و اما ابتکار امام راحل بود که فرمودند مردم فلسطین خودشان باید برای خود تصمیم بگیرند و امروز رزمندگان فلسطینی با طوفان الاقصی ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به رژیم صهیونیستی وارد کردند که زوال این رژیم را نزدیک‌تر کرده است.

خطیب جمعه گچساران بیان کرد: جبهه مقاومت از برکات جمهوری اسلامی است و باید به خود ببالیم این محور مقاومت است که امروز در عالم معادلات را برهم زده است اگرچه غرب به دنبال نجات از این باتلاق است و بدانند در این باتلاق خواهند ماند و بدانند پیروز این میدان ‌هم جبهه مقاومت است.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: رهبر انقلاب درباره شهادت شهدای خدمت هم مطالبی فرمودند که فقدان این عزیزان یک خسارت بزرگ برای کشور بود، رئیس‌جمهوری در خدمت گذاری به مردم شب و روز نمی‌شناخت و برای مردم کرامت و حرمت قائل بود با افراد مخالف هم باکرامت برخورد می‌کردند و در مرزبندی با دشمن دقت داشتند و به لبخند دشمن اعتماد نداشتند لذا این موارد کار را برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده سنگین می‌کند و باید با بصیرت انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: دو مسئله را مسئولین و مردم باید دقت داشته باشند و باید حماسه تشییع رئیس‌جمهور را در انتخابات آینده تکمیل کنند و فردی را انتخاب کنند که طرفدار شعائر انقلاب، راه امام و راه ولایت باشد. آن‌کسی باشد که دلسوز مردم است و در سیاست‌های خارجی به لبخند دشمنان نظام اعتنا و اعتماد نکند چراکه هر وقت به دشمن اعتماد نکردیم با ذلت و حقارت نزد ما آمدند.

وی افزود: نکته دوم اینکه مسئولین عزیز فضا را برای انتخابات پرشور مردم که آبروی ملی نظام است را فراهم کنند. بعضاً گلایه‌های به حقی در چینش هیئات اجرایی و افراد دیگر وجود دارد چرا افراد و معتمدین از همه نگاه‌ها نباشند بنابراین کشور برای همه است و همه دغدغه و نگران هستند و همه باید حضورداشته باشند پس همه‌کسانی که مقید به انقلاب و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند می‌توانند کمک کند و باید این نگاه تقویت شود.

خطیب جمعه گچساران گفت: نامزدهایی که وارد کارزار انتخابات شده‌اند بدانند که میدان انتخابات باید میدان تبیین باشد نه عرصه حقارت و تخریب دیگران، نامزدها باید انتخابات را صحنه جنگ قدرت ندانند و میدان رقابت سالم بدانند تا مردم هم انتخاب درستی داشته باشند.
هاشمی گفت: روزها قطعی آب و برق در برخی نقاط شهرستان موجبات نگرانی مردم را رقم‌زده است، در جلسات مختلف این موضوعات را بیان کردیم و مسئولین توجه جدی به این مشکلات داشته باشند و مشکلات را هر چه زودتر قبل از ورود به فصل گرم تابستان مرتفع کنند که با بحران در فضای آب و برق دچار نشویم.

امام‌جمعه گچساران افزود: امروز در برخی روستاهای شهرستان نارضایتی مردم را در این خصوص شاهد هستیم. البته جای تشکر و تقدیر دارد مسئولین در برخی مواقع ورود کردند و برخی مشکلات هم مرتفع شد اما برای رفع مشکلات به‌صورت کامل ضروری است که هم مسئولان استانی و هم شهرستان وارد میدان شوند.

خطیب جمعه گچساران در پایان‌ هم گفت: در خصوص مشکلات شهری ازجمله فضای سبز، پارک‌ها و … اعضای شورای اسلامی و شهردار محترم هرازگاهی حرف مردم را بشنوند چراکه نصیحت خیرخواهانه آن‌ها به ما کمک می‌کند درحالی‌که نگرانی مردم همین فضاهای عمومی شهری است و بعضاً کنده‌کاری‌هایی در سطح شهر انجام و اما رهاشده است که امیدواریم توجه جدی برای رفع این موارد هم‌شکل بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.