آوای جنوب

قدرت بالای سرایت‌پذیری کرونا/ مردم احساس خطر کنند/آخرین آمار فوتی در کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ خبر داد و گفت: میزان سرایت‌پذیری بیماری بسیار بالا است و مردم احساس خطر کنند.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۲۴ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۶ بیمار جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۰۵ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۵۱ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده که ۲۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۳۲۳۲۶ نفر بهبود یافته‌اند.

دکتر یزدان پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۸ رپید تست انجام شده که ۲۵ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران و بویراحمد، لنده و کهگیلویه و از ۱۰۷۳ نمونه pcr انجام شده ۴۳ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد، کهگیلویه، چرام و باشت بود.

وی تصریح کرد: این بیماری به سرعت و سادگی منتشر می‌شود و افرادی با سنین پایین تر را نیز درگیر می‌کند. بیماری سرایت پذیری بالایی داشته و میزان کشندگی آن نیز بیشتر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم احساس خطر کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در تجمعات حضور پیدا نکنند و محدودیت‌ها را رعایت نمایند تا از این پیک خطرناک عبور کنیم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president