آوای جنوب

قانون در خصوص انتخاب شهردار دوگنبدان چه می گوید/شورای شهر و سردرگمی آنها

آوای جنوب/علی مراد کاظم پور

در حالی موضوع شهرداری دوگنبدان این روزها به خبر اول رسانه ها تبدیل شده است که با نگاهی به قوانین به خوبی می توان این مهم را جمع کرد و پایانی باشد بر تمام سیاسی کارها .
برخی می گویند علی محمد آقایی رد صلاحیت شده است اما رییس شورای شهر می گوید نامه ای به دستش نرسیده است .
اما راهکار اصلی به صراحت در قانون آمده است .
با نگاهی به قوانین و انتخاب شهرداران به خوبی می توان این موضوع را پایان داد .

تبصره ۳ – (اصلاحی ۴/۸/۱۳۸۲) نصب شهرداران در شهرها با جمعیت بیشتر از دویست هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می گیرد. شورای شهر بر اساس ضوابط و شرایط احراز صلاحیت شهرداران مندرج در آیین نامه مصوب این قانون شهردار مورد نظر خود را انتخاب می کند . ” وزیر کشور و استانداران موظفند حکم شهردار معرفی شده را ظرف مدت ده روز صادر نمایند .

در صورتی که وزیر کشور یا استاندار‌، شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس می نماید ، در صورت اصرار شورای شهر بر نظر قبلی خود و عدم صدور حکم شهردار ، موضوع توسط شورای شهر به هیأت حل اختلاف ذی ربط ارجاع خواهد شد.

هیأت مذکور ظرف پانزده روز مکلف به تصمیم گیری بوده و تصمیم آن هیأت برای طرفین ( وزارت کشور و شورای اسلامی شهر) لازم الاجراء می باشد. چنانچه در مدت مقرر، هیأت حل اختلاف نظر خود را اعلام ننماید، نظر شورای شهر متبع خواهد بود و شهردار می تواند اختیارات قانونی خود را اعمال و اجراء نماید

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president