آوای جنوب

فولادی وندا : در دور گذشته هیچ سوگندی نخورده ام که نمی آیم

سوال من به عنوان خبرنگار تابناک با این پرسش شروع شد که نظر شما در مورد ثبت نام آقای هاشمی رفسنجانی و آقای سید حسن خمینی در مجلس خبرگان چیست ؟

فولادیروز گذشته حضور مهندس پولادی وندا معروف به فولادی وندا در فرمانداری برای ثبت نام و نشست خبری با خبرنگاران از حاشیه های زیادی بر خوردار بود که بیشترین این حاشیه از طرف لیدر های آقای فولادی وندا بودند

آوای جنوب / سمیرا نصاری

فولادی وندا در اول نشست ضمن گفتن بیوگرافی از سی سال زحمتی که در عرصه نفت کشیده بودند سخنان خود را آغاز کرد.

فولادی که ثبت نامش کمی طول کشیده بود آمده بود تا مصاحبه مطبوعاتی خود را سریع انجام دهد تا به نماز جمعه هم برسد .

این کاندید انتخاباتی سئوالات را کوتاه و مختصر جواب می داد و سعی کرد با مشاورین رسانه ای خود زیاد وارد حاشیه ها نشود.

او می توانست در پاسخ به سوالی که از او پرسیدم نظرش در مورد ثبت نام هاشمی و سیدحسن خمینی در خبرگان چیست کمی از موضع جریان این روزهای اصولگرایی صحبت کند اما هر چه کردیم نشد تا جایی که خود را فرا جناحی خواند و آنجا بود که خشم و ناراحتی را در چشمان همسرم که در کنارم نشسته بود موج می زد و نگاهی به دکتر رحمانی کرد و با چشم همدیگر را نگاه می کردند.
سوال من به عنوان خبرنگار تابناک با این پرسش شروع شد که نظر شما در مورد ثبت نام آقای هاشمی رفسنجانی و آقای سید حسن خمینی در مجلس خبرگان چیست ؟

فولادی بابیان اینکه من نظری ندارم وباید عُلما تصمیم بگیرند به این سوال خاتمه داد.

سوال دیگر من در مورد این موضوع بود که شما چه ضعف مدیریتی در نماینده فعلی مشاهده کرده اید که وارد صحنه انتخابات شده اید؟

فولادی بیان کردهر نماینده ای رقیب داردومن آقای تاحگردوت را شخصی محترم می دانم و در مورد عملکرد ایشان هیچ نظری ندارم
ودر ادامه افزود که ایشان راه و کار نمایندگان قبلی را انجام داده است.

و با مکثی لحظه گفت : من استثنا قائل نمی شوم وامکان دارد که نماینده فعلی ضعف های هم داشته باشد.

سوال دیگرخبرنگاران در مورد عملکرد شهردار چیست؟

فولادی اظهار کرد که شهرستان گچساران در دهه اخیر به طریق بی رویه خیلی توسعه و پیشرفت کرده است ودر این راستا قطعا خدمات و نیازهای مردم نیز بیشتر می شود .

پولادی‌وندا افزود: عمران و آبادانی شهر و ایجاد فضاهای سبز و مکان‌های تفریحی از جمله وظایف شهرداری بوده و به اعتقاد من شهردار گچساران عملکرد خوبی داشته و من نمره مثبتی به عملکرد وی می‌دهم.

سوال دیگر خبر نگار که نظر شما به عنوان کاندیدای انتخاباتی  چه صحبتی در این زمینه دارید که رقیبان شما  قبل از انتخابات چند نفر را در حراست شرکت نفت سر کار برده اند و نظر شما در این مورد چیست؟

فولادی بیان کرد اولا من در تمام طول مدت خدمتم شعارم بر عدالت محوری بوده و شایسته سالاری را ترویج کرده ام و نظرم این است که باید به مردم ارج بگذاریم. و اما بعضی از این کارها که انجام می شود صوری است و باید به آنها دقت کرد.

سوال دیگر خبرنگار در مورد اینکه تعامل شما در صورت پیروزی با دولتی که در حال حضر بر سر کار است و با شما تفکر شما تقابل دارد چگونه است؟

فولادی بیان کرد که من در ادوار مختلفی کار کرده ام بیش از ۳۷سال چه در زمان اصول گرایان چه اصلاح طلبان و سازندگی که بر سر کار آمده اند کار کرده ام ومورد خاصی نداشتم مخصوصا در صنعت نفت وارتباط تنگاتنگی دارم و این دولت ،دولت و نظام جمهوری است..
سوال بعدی را که اینروزها بر عهده حبیب قلندری می باشد قلندری از فولادی پرسید و گفت جناب آقای فولادی وندا نظر شما در مورد سران فتنه آقایان موسوی و کروبی و خاتمی چه می باشد؟

و ادامه داد آیا نظام برخورد شایسته ای با آنها انجام داده است یا نه؟

فولادی وندا در جواب گفت : بحث فتنه بارها ازدهان مبارک رهبری گفته شده است و در این چند ماه اخیر تاکید شده است و حرف وحجت ما همان نظر مقام رهبری می باشد.

خبر نگار فارس در مورد اینکه شما چه کمبود و مشکلاتی در حوزه گچساران و باشت دیده اید که وارد این عرصه شده اید و ثانیا اینکه  آقای تاجگردون نفوذی که در مجلس دارد دارد ودر زمینه جذب اعتبارات موفق تر است نظر شما در این مورد چیست ؟

اول اینکه ما باید در عمل کار کنیم و دوم اینکه بنده تخصص در اجراعیات و کارهای عمرانی دارم ومی توانم در توسعه مملکت نقش مهمی داشته باشم وبه وفور دیده می شود که اقتصاد کشور مبنایش از نفت شروع می شود و بعد بودجه ها کار شناسی و طبقه بندی می شود واین همه در نفت صورت می گیرد هر چند قصاص قبل از جنایت درست نیست و انسان باید در عمل خود را نشان دهد.
شما سومین شهر تولید کننده نفت در جهان هستید از نظر درجه بندی رتبه ی سوم هستید چون رتبه اول متعلق به خوزستان می باشد ولی در عودت و برگشت پول شما آخرین استان در کشور هستید واین ارقام و کارشناسی می کنند ولی تولید وسرمایه از نفت می باشد و متاسفانه بارها وب ارها مقام معظم رهبری فرموده اند که خام فروشی نکنید ولی کسی توجهی به این صحبت رهبری نکرده است.

خبرنگار آوای جنوب در مورد اینکه شاخصه های اصول گرایی از نگاه رهبری چیست وعلت حمایت شما از آقای زنگنه وزیر نفت که خود یک اصلاح طلب می باشد وجمع کردن آرا برای ایشان چه بوده است؟

فولادی بیان کرد بحث اصول گرایی خیلی شفاف و روشن است و آنهایی که در چارچوب نظام جمهوری کار می کنند و خود نظام و اصول اساسی نظام را قبول دارند و مخصوصا فصل الخطاب سخنانشان صحبت های رهبری می باشد از نظر من یک اصول گرا می باشد و من فراجناحی هستم و به دنبال انحصار طلبی و قوم گرایی نیستم وهر کس این سه اصل را قبول داشته باشد من مطیع آنها هستم.

بحث آقای زنگنه بر می گردد به دوره قبل ؛ من یک آماری دارم که در زمان ریاست آقای احمدی نژاد هر یازده ماه و هفده روز یک وزیر داشتیم و سرنوشت نفت به بدترین شکل رسیده بود و آقای زنگنه تجربه دو یا سه وزارت خانه را داشته را در کانامه خود داشت و ما بر این اصل از آقای زنگنه حمایت کردیم ولی الان نظر خاصی نسبت به ایشان ندارم.

در جواب سوال خبرنگار دیگر که نگاه سیاسیون به شما و آقای تاجگردون یک نگاه سیاسی می باشد یا فرا جناحی محسوب می شود وبا توجه به اینکه در بعضی از بطن ها دکتر تاجگردون مورد تایید اصولگرایان می باشد نظر شما در این مورد چیست؟

فولادی  در جواب گفت :   با تاکید بر یک جریانی که من را دنبال می کنند من فرا جناحی هستم و خیلی از جریان ها و خیلی از قوم ها که در سطح شهرستان هستند از من حمایت می کنند این وحدتی است که من درست کرده ام و باعث شده که تمام اقوام از من حمایت کنند.

سوال دیگر خبرنگاری که در مورد اینکه با توجه به نبود دو رقیب قبلی آقای حسینی و جعفری باز هم انتخابات سختی در پیش رو دارید چه نظری در این باره دارید؟

فولادی بیان کرد این طور نیست و الان این آقایان من راهمراهی خواهند کرد.

خبر نگار مهر سوالی در این باره پرسید که شما برای رفع بیکاری در شهرستان چه برنامه ای دارید وآیا برای کاهش نرخ تورم در سال های آینده چه برنامه اقتصادی دارید؟

شهرستان گچساران که در استان کهکیلویه وبویر احمد قرار دارد از چند سال پیش تا کنون در اثر گذاری بودجه ملی مقام سوم را داشته ولی در برگشت این بودجه ما آخرین استان هستیم و اگر بخواهیم مسجد سلیمان دومی تکرار نشود از امکانات موجود برای زیر ساخت های شهر و دیارمان استفاده کنیم. وعرض کنم که تولید ومنبع بودجه از نفت بوده وشهرستان گچساران دارای قابلیت های زیادی دارد که نگاه مستمند به آن نداشته باشیم مکان های سیاحتی و زیارتی وتفرجی دارد و ما در شهرستانی قرار گرفته ایم که دو سد در نزدیکی هفت و هشت کیلومتری ما قرار دارد واز این مکان ها به عنوان تفریحی و تفرجی می توان استفاده کرد و در زیر ساخت های نفت باید پروژه های ناتمام را تمام کرد و پروژه های جدیدی بتوانیم تعریف کنیم.

فولادی ادامه داد: ما نیروهای فنی زیادی داریم ولی متاسفانه از آن ها استفاده نکرده ایم ما پیمانکَاران وبخش خصوصی را آموزش نداده ایم و سازمان یافته عمل نکرده ایم وکاهش نرخ تورم زمانی صورت می گیرد که زیر ساخت ها درست شود وخود به خود این مسله نرخ تورم درست می شود.
سوال خبر نگار در مورد سیاست های اقتصاد مقاومتی است ونظر شما در این مورد چیست؟

باید در سطح کشور وبین الملی به گونه ای عمل کرد که در اپک نافذ باشیم ،نافذبودن در اپک مقوله های مختلفی دارد ولی در راستای اقتصاد مقاومتی باید بر داشته های خودمان اکتفا کنیم وبه هیچ وجه بحث برجام فرجام که به امید خدا ختم به خیر شود نباید منتظر بمانیم ما باید به داشته های خودمان ور طح منطقه ای اکتفا کنیم.
سوال دیگر خبر نگار در این باره بوده که آیا آقای حسینی در برکنار کردن شما از مدیریت نفت نقشی داشته است یا نه؟

فولادی اظهار کرد که در سفر دولت به استان بوده و آقای حسینی در بر کنار کردن من نقشی نداشته است.
خبر نگار دیگر در مورد اینکه شما در دوره قبل سوگند خورده اید که وارد عرصه انتخابات نشوید که این فرصت را به دیگران واگذار کنید در این باره چه  می  گوبید؟

فولادی بیان کرد که قسمی در کار نبوده و این احساس به من دست داده که وارد این عرصه بشوم و جناح های فراقومی و قبیله ای از من حمایت کرده اند ومن وارد این عرصه شده ام.

سوال دیگر خبرنگار در مورد اینکه علت تاخیر واین همه کشمکش از طرف اصولگرایان چه بوده که شما را انتخاب کرده اند و هنوز به اجماع کلی نرسیده بودید ؟

بالاخره یک مجموعه که از سه جریان هستند باهم فکر کرده اند وصحبت کرده اند وبه این نتیجه رسیدند

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. بچه ايل گفت:

    اقای فولادی به خاطر این که ماینده مردم بشین زیر قسم وقران میزنی مگر در خواب ببینی به خاطر خیانت به قران مجلس را

  2. باباکلان گفت:

    یا علی حاج علی . تاج را شکست خورده میبینم .

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president