آوای جنوب

فرودگاه یاسوج ؛ فرودگاهی غرق در زباله و نخاله+ تصاویر

فرودگاهبی‌توجهی مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد به حدی رسیده است که اطراف فرودگاه یاسوج به عنوان چشم و چراغ فرودگاه‌های استان غرق در انواع زباله و نخاله‌های ساختمانی شده است.

آوای جنوب؛داریوش بهنیازاده

مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد از گذشته تاکنون همواره شعار گردشگری سر داده‌اند و در هر سخنرانی و پشت هر تریبونی اعلام می‌کنند که محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد گردشگری است.

به همین خاطر نام پایتخت طبیعت ایران را برای شهر یاسوج به ثبت رساندند و شعارهای زیادی در حوزه گردشگری و توریست‌پذیری استان سر دادند.

اما وقتی به همه نقاط استان سرکی می‌کشیم تنها به شعاری بودن اقدامات مسئولان پی می‌بریم و در عمل می‌توان به طور واضح دید که کارهای سطحی بر اقدامات عمقی و عملی غلبه کرده است.

این سال‌ها تنها دل خود را به آمارهای بعضا غلط خوش کرده‌ایم و اگر در برهه‌ای ۵۰ هزار گردشگر و مسافر وارد استان ما شد آن را برای تبلیغ بی‌ارزش ۱۰ برابر منعکس کرده‌ایم.

شاید برخی سؤال کنند که وقتی با تیتر فرودگاه گزارش تهیه کرده‌اید چرا مدام از گردشگری سخن می‌گویید که باید گفت: فرودگاه و گردشگری به یکدیگر پیوند خورده‌اند و فرودگاه زیرساخت اصلی گردشگری در هر نقطه و منطقه‌ای است.

کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر بر عکس همه استان‌های کشور دو فرودگاه نصفه و نیمه دارد که به تازگی کارهایی در فرودگاه یاسوج برای تطویل باند صورت گرفته است و باید از بانیان آن هم قدردانی کرد.

فرودگاه یاسوج به عنوان فرودگاه مرکز استان با ورود و خروج روزانه چندین مسافر که اکثر آن‌ها نخبگان سیاسی و علمی و فرهنگی هستند چشم و چراغ فرودگاه‌های استان است.

وقتی به فرودگاه‌های سایر مراکز استان‌ها نگاه می‌کنیم فرودگاه یاسوج متفاوت از سایر فرودگاه‌های دیگر کشور به نظر می‌آید.

اطراف و اکناف فرودگاه را که خوب بنگریم به مظلومیت این فرودگاه بیشتر پی می‌بریم چراکه انگار کسی اصلا به فکر فرودگاه نیست.

بلوار فرودگاه یاسوج در چنبره میوه‌فروشان دوره‌گرد

مسئولان استانی بدانند هر چند طولانی شدن باند و گسترش فرودگاه امری مهم است اما از همه مهم‌تر ایجاد فضایی شاداب و بانشاط در اطراف آن است تا هر مسافر و گردشگری با دیدن صحنه‌های کنونی فرار را بر قرار ترجیح ندهد.

جولان مصالح‌فروشی‌ها در بلوار فرودگاه یاسوج

بلوار ورودی فرودگاه یاسوج از ابتدای روستای مهریان انسان را به یاد فرودگاه‌های جنگ جهانی می‌اندازد.

بلواری که به جای زیبایی در آن، همه گونه منظره‌های نازیبا دیده می‌شود از خودروهای میوه‌فروش دوره‌گرد گرفته تا کپسولی‌ها و البته مصالح‌فروشی‌هایی که چهره این بلوار را نامطلوب کرده‌اند.

درون بلوار را که نگاه کنیم درمی‌یابیم که هر چهار سال یکبار آن هم تنها برای سفر هیئت دولت آب و جارو می‌شود و این‌گونه است که باید به حال بی‌سلیقگی مسئولان استان خودمان تأسف خورد.

ورودی بلوار فرودگاه یاسوج محلی برای کپسول‌فروشان

تلی از زباله و نخاله ساختمانی اطراف فرودگاه یاسوج را گرفته است و هر چه منتظر می‌مانیم که مسئولان خودشان از رو بروند و به فکر پاکسازی اطراف باشند خبری نیست.

به همین منظور به سراغ مدیر فرودگاه یاسوج رفتیم و از او وضعیت را جویا شدیم که محسنیان هم دلی پر خون از این وضعیت داشت.

علی محسنیان به فارس گفت: در همه جای دنیا رسم و قاعده بر این است که زیباترین مکان‌ در شهرها فرودگاه‌های آنان است، چراکه مسافران فرودگاه‌ها را غالباً نخبگان تشکیل می‌دهند.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: یک دهه است که در این فرودگاه مسئولیت‌هایی بر عهده داشته‌ام و در طول این مدت کسی به فکر زیباسازی اطراف فرودگاه نبوده است.

محسنیان افزود: برای مثال به یاد دارم که درون بلوار مهریان که منتهی به فرودگاه می‌شود برای سفر هیئت دولت قبلی جاروکشی شد و تاکنون که چهار سال می‌گذرد خبری از تمیز کردن آن نیست.

مدیر فرودگاه یاسوج که نسبت به وضعیت فعلی بسیار ناراحت به نظر می‌رسید، بیان کرد: شاید این منطقه در محدوده خدمات شهرداری نباشد اما در همه جا معمول است که شهرداری‌ها به دلیل اهمیت فرودگاه‌ها اطراف آن را نظافت می‌کنند.

وی گفت: همواره از گردشگرپذیر بودن شهر یاسوج دم می‌زنیم اما مسیر را برای این کار هموار نمی‌کنیم در حالی که برای توسعه گردشگری به ریزترین موارد باید توجه کرد.

محسنیان در ادامه تصریح کرد: از مسئولان استانی تقاضا داریم که فکری به حال وضعیت نامطلوب کنونی در اطراف فرودگاه یاسوج کرده و اجازه ندهند که چهره شهر نزد گردشگران و مسافرانی که از این فرودگاه تردد می‌کنند بیش از این زشت‌تر جلوه کند.

نمایی از اطراف فرودگاه یاسوج

برج مراقبت فرودگاه یاسوج دیدبانی برای زباله‌ها و نخاله‌ها

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president