آوای جنوب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد:

فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها و نسل نوجوان و جوان ترویج شود

قربانیمدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتابخانه‌های عمومی در این استان به مکان‌های فرهنگی تبدیل می‌شوند.

آوای جنوب ؛
زینب قربانی در نشست شاهنامه شناسی در گچساران که در اداره کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری این نشست‌ها سبب تبادل افکار در بین افراد می‌شود، اظهار داشت: برپایی این نشست‌ها سبب می‌شود که ما سنت‌های خود را فراموش نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این نشست‌ها به تقویت فرهنگ اصیل ایرانی کمک می‌کند، گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد متولی ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در استان بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اداره کل از انجمن‌هایی که در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند، حمایت می‌کند.

قربانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام شهرها و برخی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد کتابخانه عمومی وجود دارد، عنوان کرد: هر نشست ادبی، شعر و یا شاهنامه خوانی که در استان برگزار شود و به ترویج فرهنگ مطالعه کمک کند ما همکاری و حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نشست‌های خوانش کتاب در استان که به نهادینه شدن فرهنگ مطالعه کمک می‌کند، حمایت و این نشست‌ها را تقویت می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بر ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه در استان تأکید کرد و افزود: والدین باید فرزندان خود را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنند.

قربانی با بیان اینکه مطالعه کتاب در زندگی اجتماعی افراد تأثیر بسزایی دارد، گفت: یکی از سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در کشور این بوده که کتابخانه‌های عمومی به مکان فرهنگی تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی در استان کهگیلویه و بویراحمد نباید تنها به مکانی برای تحویل دادن کتاب تبدیل شوند و ضروری بوده که فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها و نسل نوجوان و جوان ترویج شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president