آوای جنوب

فرماندار گچساران: جلسات کارگروه توسعه اشتغال در گچساران خروجی ندارد

رحیمی فرماندارفرماندار گچساران گفت: جلسات کارگروه توسعه اشتغال در گچساران خروجی ندارد.

آوای جنوب؛

عبدالرحیم رحیمی در جلسه کارگروه توسعه اشتغال در این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه مشکل بیکاری در شهرستان گچساران یک معضل بسیار جدی است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در گچساران بسیار بالا بوده است، افزود: باید برای برطرف شدن مشکل بیکاری در این شهرستان راهکاری ارائه داد و چاره‌ای اندیشیده شود.

فرماندار گچساران گفت: در سال گذشته دو جلسه کارگروه توسعه اشتغال در شهرستان برگزار شد ولی متأسفانه این جلسات خروجی مثبتی نداشتند و ما تنها جلسه برگزار کردیم.

رحیمی با تأکید بر اینکه جلساتی که در شهرستان در زمینه توسعه اشتغال و برطرف شدن مشکل بیکاری برگزر می‌کنیم باید خروجی مناسب داشته باشند، عنوان کرد: من با برگزاری جلسات بدون خروجی مثبت مخالف هستم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال در گچساران مشکلات بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه افرادی که برای اشتغال نزد من می‌آیند، مهارتی ندارند.

فرماندار گچساران افزود: متأسفانه بیشتر جوانان شهرستان با هیچ مهارت و فنی آشنایی ندارند و این یکی از مشکلات بزرگ ما در بحث اشتغال است.

رحیمی خاطرنشان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران دوره‌های آموزشی مهارتی ۶ ماهه برگزار می‌کند ولی متأسفانه جوانان ما از این آموزش‌های فنی استقبالی نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و آشنایی جوانان با مهارت‌های فنی می‌تواند تا حدودی مشکل بیکاری در شهرستان را برطرف کند.

آمار دقیق از تعداد بیکاران در گچساران اعلام نشده است

عضو شورای اسلامی شهر گچساران نیز در این جلسه، اظهار داشت: متأسفانه آمار دقیق از تعداد بیکاران در این شهرستان اعلام نشده است.

محمود اسدپور بیان کرد: ارائه راه‌حل و راهکار برای برطرف شدن مشکل بیکاری در گچساران یکی از وظایف کارگروه توسعه اشتغال در شهرستان است.

وی افزود: ایجاد زمینه‌ها و فرصت‌ها اشتغال‌زایی و شناسایی تعداد بیکاران در شهرستان از دیگر وظایف مهم کارگروه توسعه اشتغال است.

عضو شورای اسلامی شهر گچساران با اشاره به نبود آمار دقیق بیکاری در شهرستان، بیان کرد: متأسفانه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تاکنون آمار دقیقی از بیکاران ارائه نداده است.

اسدپور گفت: در یک شهرستان ۹۲ هزار نفری اینکه می‌گویند ۲۰ هزار بیکار وجود داشته باشد به اعتقاد من این آمار کارشناسی شده نیست.

وی با تأکید بر اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید آمار دقیقی از تعداد بیکاران در شهرستان ارائه دهد، عنوان کرد: متأسفانه معضل بیکاری در شهرستان سبب شده که فشارهای بسیاری بر فرماندار، نماینده و شورای شهر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر گچساران تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا زمینه‌ها و فرصت‌های اشتغال را برای جوانان شهرستان فراهم کنند.

اسدپور با بیان اینکه بیکاری بحران‌های بسیاری را با خود به همراه دارد، تأکید کرد: متأسفانه بیکاری سبب شده تا خانواده‌ها از هم پاشیده شود.

وی گفت: متأسفانه نظارت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر روی مسئله اشتغال کافی نیست و این نظارت‌ها به اعتقاد من باید افزایش یابد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president