آوای جنوب

فرماندار گچساران: بستری ۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گچساران

آوای جنوب

فرماندار گچساران گفت: هم اکنون۹۵ نفر مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شهید رجایی و نفت گچساران بستری که از این تعداد هشت نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست ستاد مقابله با کرونا ۲ شهرستان گچساران و باشت به ریاست استاندار و با حضور فرمانده سپاه فتح، فرمانداران گچساران و باشت، دادستان یاسوج و گچساران و دیگر مسوولان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست علیرضا اتابک اظهار کرد: در استان اولین شهرستانی که به ویروس کرونا مبتلا شد شهرستان گچساران بود آن هم به دلیل همجواری با استان خوزستان و شهرستان بهبهان و ارتباط با شرکت‌های بزرگ بود.

وی با اشاره به شیوع پیک چهارم این بیماری گفت: با شیوع مجدد کرونا محدودیت‌های سختگیرانه‌تری در گچساران اعمال شد و هم اکنون صنوفی که در رسته شغلی ۳،۲ و چهار قرار دارند از روز گذشته به مدت ۱۰ روز فعالیت آنها توقیف و تعطیل هستند.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه شهرستان گچساران از ۲ هفته گذشته وضعیت آن قرمز شد، گفت: با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی و سفر در کل کشور محدود نشد و بار ترافیکی بر دوش شهرستان گچساران بود موجب شد که ویروس کرونا در این شهرستان انتشار یابد.

اتابک با تقدیر از نیروهای امنیتی و انتظامی که در ایام تعطیلات مبادی ورودی و خروجی شهرستان را کنترل می‌کردند، عنوان کرد: به نسبت شرایط حاد کشور خوشبختانه آمار فوتی در گچساران بالا نیست .

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری در اسفندماه سال گذشته تا کنون ۲۶ هزار و ۳۴ مورد نمونه کرونایی از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا دریافت شده است.

فرماندار گچساران افود: تاکنون نمونه تست ۶ هزار و ۴۶۱ مورد از این افراد مثبت قطعی بوده است.

اتابک اذعان کرد: ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۷ نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع مجدد کرونا و افزایش شمار مراجعه کنند به بیمارستان هم اکنون۹۵ نفر مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شهید رجایی و نفت و گچساران بستری که از این تعداد هشت نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که این افراد دارای بیماری خاص و زمینه‌ای هستند.

اتابک در ادامه به طرح شهید سلیمانی اشاره و ابراز کرد: در این طرح کارهای خوبی صورت گرفته است.
فرماندار گچساران در ادامه به افزایش تخت‌های بستری بیماران کرونایی اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر یک بخش از بیمارستان بی بی حکیمه برای بستری بیماران کرونایی تجهیز شده است.

اتابک گفت: اگر بیماران رو به افزایش پیدا کند ما با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: یک بیمارستانی در نفت در گچساران وجود دارد که هیچ گونه ظرفیتی ندارد و برای بستری بیماران کرونایی نیاز به تجهیزات دارد.

اتابک اذعان کرد: بیمارستان نرگسی هم اکنون در مراحل پایانی کار است و نمی توان آن را تجهیز کرد و بیماران را آن جا بستری کرد.

فرماندار گچساران ادامه داد: با توجه به شرایط قرمز شهرستان مقرر شده که دیگر کارگران غیربومی بر سر کار نیایند چرا که ۵۰تا ۶۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا همین کارگران غیربومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های اعمال شده انتظار داریم شرایط شهرستان در روزهای آینده بهتر شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president