آوای جنوب

فرماندار کهگیلویه: نگاه هویتی در حفاظت از بافت تاریخی بلادشاپور ضروری است

فرماندار کهگیلویه حفاظت از بافت قدیم شهرستان را از نگاه هویتی و تاریخی و نه صرف تفریحی ضروری خواند.
آوای جنوب؛
کرامت کریمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در کهگیلویه با بیان اینکه تمهیدات لازم به‌ منظور استقبال از گردشگران نوروزی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی فراهم شده است، اظهار کرد: دیار کهن و متمدن بلادشاپور آمادگی پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی را دارد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات نورزی با حضور مدیران برگزار شده است، افزود: در این ستاد هماهنگی، انسجام، برنامه‌ریزی و سیاست‌گزاری در بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان صورت گرفته و مدیران آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

 

 

 

کریمی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی شهرستان با بیان اینکه شناسایی درست این پتانسیل‌ها در جذب گردشگران موثر است نقش رسانه در معرفی قابلیت‌های گردشگری و جاذبه‌های موجود را مهم خواند و گفت: ورود گردشگران باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: بستر برای حضور گردشگران باید به گونه‌ای فراهم شود تا مهمانان و مسافران در پایان سفر به این شهرستان نماد یادگاری برای سال‌های آینده با خود به همراه داشته باشند.

این مسئول با اشاره به آثار ملی در بافت تاریخی بلادشاپور از این بافت به میراث کهن و ماندگار یاد کرد و اظهار داشت: این بافت تاریخی قابلیت این را دارد که نوعی اقتصاد درونی خودکفا برای شهرستان داشته باشد.

 

 

فرماندار کهگیلویه حفاظت از آثار ملی بافت تاریخی بلادشاپور که متعلق به دوران صفویه است را ضروری دانست و با بیان اینکه باید کاری کرد که از نگاه فرهنگی مردم این شناخت را نسبت به هویت پیدا کنند تاکید کرد: آثار و جاذبه‌های تاریخی میراث گذشتگان است و ما وظیفه داریم به نحو شایسته از این میراث محافظت کنیم.

کریمی تصریح کرد: حفاظت از ابنیه تاریخی با نگاه تفریحی و لذت نباشد بلکه بافت قدیم را به نگاه تاریخی و هویتی باید دید و محافظت کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president