آوای جنوب

فرماندار چرام: بی‌احترامی مسئولان چرام به خبرنگاران پذیرفته نیست

فرماندارچرامفرماندار چرام گفت: بی‌احترامی مسئولان به خبرنگاران به هیچ عنوان پذیرفته نیست و اگر مدیری به این عزیزان بی‌احترامی کرد، با آنان برخورد قاطعانه خواهیم داشت.

آوای جنوب؛

ابراهیم فتاح‌پور، ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران، جلسات با خبرنگاران را صمیمی‌ترین جلسات خواند و با اشاره به اهمیت جامعه خبری و رسانه، اظهار کرد: هرچه جامعه پیشرفته‌تر می‌شود، ابزارهای ارتباطی هم پیشرفته‌تر می‌شود و در این میان یکی از شاخص‌های جامعه توسعه یافته، توجه به بخش رسانه است.

فرماندار چرام، اضافه کرد: در گذشته ابزار ارتباطی اینگونه نبود ولی امروز به دلیل گستردگی جامعه و ابعاد پیچیده آن، ابزارهای پیچیده‌تری هم نیاز است.

وی با بیان اینکه امروز جامعه دیگر راهبر است و این دیگر راهبران در حقیقت اصحاب رسانه هستند، گفت: اگر جامعه‌ای به معنای واقعی می‌خواهد پیشرفته باشد، به لحاظ ارتباطی باید پیشرفته باشد، یعنی پردازش و چرخش اطلاعاتی خوب در جامعه حاکم باشد.

این مسئول، خبرنگاران را جزء شاخص‌های اصلی جامعه مدنی دانست که چرخش اطلاعات برابر چرخش مطلوب هنجارها و ارزش‌های جامعه باشد و گفت: اخبار باید صادقانه بیان و نشر داده شود، این وظیفه بسیار خطیری است که به دوش خبرنگاران و اصحاب قلم بوده و همانگونه که جامعه نیازمند رسانه است نیازمند صداقت در گفتار و نوشتار نیز خواهد بود.

فتاح‌پور با تاکید بر اینکه امروز خدمات نظام جمهوری اسلامی توسط دست و پنجه هنرمندانه عزیزان عرصه خبر برجستگی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ما اگر به جامعه گذشته برگردیم، یک خبر شاید در سطح شهرستان متوقف می‌شد ولی امروز با کلیک ساده‌ای خبر به آن طرف مرزها هم ورود پیدا می‌کند، به همین دلیل می‌طلبد عزیزان ما در عرصه خبر با حساسیت بیشتری کار کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان چرام، ادامه داد: همیشه مورد تاکید قرار داده‌ایم که اصحاب رسانه نه به لحاظ سوری بلکه در عمل برای ما قابل احترام هستند و از آنان دفاع خواهیم کرد، شما آزاد هستید که بنویسید و بنگارید ولی نگارش شما در چارچوب هنجاری و ارزشی شهرستان باشد.

وی ضمن ابراز رضایت قاطعانه و صادقانه از مجموعه اداری شهرستان چرام، تصریح کرد: در جامعه قشری پیدا نمی‌شود که بدون اشتباه باشد و گاهی از صدر تا پایین، مسئولی دچار لغزش زبانی شده و اشتباهی مرتکب می‌شود بنابراین انتظار داریم خبرنگاران روی این نکات تمرکز نکنند.

فتاح‌پور با متذکر شدن این مطلب که خبرنگاران آزاد هستند در چارچوب قانون و خطوط قرمزی که لحاظ شده بنویسند، تصریح کرد: نقش خبرنگاران در جامعه بسیار مهم است چرا که از آنان به عنوان صافی یاد می‌شوند، یعنی واسط بین مردم و دولت بوده که اخبار هر دو گروه را حلاجی می‌کنند و به نوعی دروازه‌بانان خبری هستند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با تاکید بر اینکه یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید، آزادی قلم و رسانه است، ابراز کرد: تعهد کاری می‌طلبد مسئولان و خبرنگاران همکاری دو جانبه داشته باشند، خبرنگاران تا جایی که صلح می‌دانند خدمات دولت را که همان خدمات جمهوری اسلامی است منعکس کنند.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به انتخابات، عنوان داشت: وقتی به انتخابات نزدیک می‌شویم، ناامید جلوه دادن مردم یکی از تکنیک‌های نظام سلطه است که انتظار داریم خبرنگاران در انتخابات امسال با مشارکت خود کمک کنند تا انتخاباتی پرشور و سالم برگزار شده و بار دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا سربلند شود.

این مسئول به جایگاه انجمن خبرنگاران نیز اشاره‌ای داشت و متذکر شد: بحث جایگاه انجمن خبرنگاران را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خواهیم داشت و در نیازمندی‌هایی که طرح کردیم، تجهیزات و ملزومات را تدریجی و قطره چکانی تقدیم آنان خواهیم کرد.

فرماندار چرام با تاکید بر این مطلب که مهمترین ابزار ما در کهگیلویه و بویراحمد ارتباط است، عنوان کرد: بی‌احترامی مسئولان به خبرنگاران به هیچ عنوان پذیرفته نیست و اگر مدیری به این عزیزان بی‌احترامی کرد، با آنان برخورد قاطعانه خواهیم داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president