آوای جنوب

فاجعه کرونایی در راه کهگیلویه/تصمیم‌های ستاد مقابله دیگر کارساز نیست/داماد بازداشت شده‌ای که آزاد نمی‌شود

برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان کرونایی کهگیلویه/داماد بازداشت شده‌ای که آزاد نمی‌شود

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه گفت: دستگاه قضا در برخورد با متخلفان کرونایی کوتاه نمی‌آید.

برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان کرونایی کهگیلویه/داماد بازداشت شده‌ای که آزاد نمی‌شود

به گزارش آوای جنوب از کهگیلویه، عبدالله سعادتیان امروز در ستاد مقابله با کرونا شهرستان گفت: از سال گذشته پرونده‌های تخلفات کرونایی بسیاری از شبکه بهداشت و درمان و حوزه انتظامی به دستگاه قضا ارسال شد و مورد رسیدگی و صدور رأی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه گفت: علاوه بر این، ۳۵ مورد حین کار بازداشت شدند که نمونه‌ای از آن بازداشت دامادی است که به علت رعایت نکردن پروتکل‌ها با گذشت ۲ روز آزاد نشده است.

وی گفت: تا وقتی مردم نمی‌خواهند و خود را مکلف به رعایت پروتکل‌ها نمی‌دانند کارهای بازدارنده اثربخش نیست.با این حال دستگاه قضا در برخورد با متخلفان کوتاه نمی‌آید و به کار خود ادامه می‌دهد.

سعادتیان افزود: بارها با کافه باغ‌ها و تالارها به خاطر بی‌توجهی نسبت به محدودیت‌ها برخورد شده اما این برخوردها نتوانسته مانع از برگزاری عروسی‌ها با جمعیت بالا شود.

وی با بیان اینکه مجالس عروسی شلوغ به جنب تالارها و صحرا کشانده شده است، افزود: اگر این دور زدن قانون به متصدیان تالارها برمی‌گردد اداره برق موظف است فوری برق آنها را قطع کند.

دادستان کهگیلویه گفت: مردم نسبت به جلوگیری از تجمعات مقاومت می‌کنند ما در کدام بیابان دنبال جمع‌آوری عروسی‌ها باشیم.

وی در خصوص اعمال محدودیت منع ورود خودروی غیر بومی به شهرستان عملکرد نیروی انتظامی را خوب توصیف کرد و افزود: اگر ورودی‌ها کنترل نمی‌شد وضعیت سیاه می‌شد.

اراده‌ای برای مدیریت کرونا در کهگیلویه وجود ندارد

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: اعضای ستاد مقابله با کرونا همکاری لازم برای اعمال محدودیت‌ها را ندارند.

اراده‌ای برای مدیریت کرونا در کهگیلویه وجود ندارد

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان با بیان اینکه جامعه امروز کمتر کرونا را جدی می‌گیرد، اظهار داشت: مشکل به فقر فرهنگی برمی‌گردد.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: درصد استفاده از ماسک در اماکن عمومی دهدشت به زیر ۵۰ رسیده است و نشان می‌دهد جامعه به این باور رسیده که کرونا ضعیف شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان اینکه چرایی بی‌توجهی به کرونا نیاز به بررسی دارد، ادامه داد: وقتی فلان عضو ستاد کرونا برای پسرش عروسی با جمعیت آنچنانی می‌گیرد ما چطور می‌توانیم به دیگران بگوییم رعایت کنید.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر وضع موجود را حاصل سوء تدبیر خواند و گفت:  در خیابان مردم با عادی‌انگاری نسبت به کرونا تردد دارند این نشان می‌دهد ستاد کرونا در مسئله اجتماعی و فرهنگی کارایی لازم نداشته است.

وحدانی‌فر با بیان اینکه شفاف نبودن خلاف تقوا است، تصریح کرد: اشکال کار در جمع ستاد مقابله با کرونا است اراده‌ای برای مدیریت در این قضیه وجود ندارد و اعضای ستاد همکاری ندارند.

وی ادامه داد: چرا مسؤول به خود اجازه می‌دهد از شبکه بهداشت و درمان بخواهد مجوز انجام فلان کار داده شود؟ و اگر ادعای کنترل مبادی ورودی وجود دارد چرا در شهر ترافیک خودروهای غیر بومی وجود دارد!

وحدانی‌فر ادامه داد: این به معنای کم کاری نیروی انتظامی تلقی نشود، بلکه بقیه دستگاه‌ها سپاه و نیروی انتظامی را در اعمال محدودیت‌ها همراهی نمی‌کنند

فرماندار کهگیلویه: کرونا رفتنی نیست/خدا کند مردم به خودشان بیایند

فرماندار کهگیلویه گفت: رویکرد مقابله با کرونا نیازمند فرهنگ‌سازی است.

فرماندار کهگیلویه: کرونا رفتنی نیست/خدا کند مردم به خودشان بیایند

 دارا کریمی‌نژاد امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه رویکرد مقابله با کرونا باید با نگاه عاقلانه و عالمانه باشد، اظهار داشت: عادی‌انگاری و جریمه و دیگر موارد برای مردم تأثیرگذار نیست.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه تسهیلات جدید باعث مانع‌زدایی ازدواج شده است، گفت: مجالس عروسی در حال افزایش است با این حال باید سبک برگزاری مراسم عوض شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه تصریح کرد: مردم به این باور برسند کرونا رفتنی نیست زندگی خود را با شرایط این ویروس وفق دهند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود رنگ‌بندی شهرستان به زودی تغییر کند بیمارستان دهدشت گنجایش ندارد خدا کند مردم به خود بیایند و فرهنگ کرونایی در جامعه نهادینه شود.

کریمی‌نژاد افزود: برای اعمال محدودیت‌ها می‌طلبد همه نهادها و دستگاه‌ها رویکردها را جدی بگیرند و تبعیضی در برخوردها وجود نداشته باشد.

سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۳:۳۷

فاجعه کرونایی در راه کهگیلویه/تصمیم‌های ستاد مقابله دیگر کارساز نیست

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: هر آنچه لازم بود در ستاد مقابله با کرونا مطرح کردیم اما این حجم از بی‎تفاوتی حرفی برای ما باقی نمانده است.

فاجعه کرونایی در راه کهگیلویه/تصمیم‌های ستاد مقابله دیگر کارساز نیست

به گزارش آوای جنوب از کهگیلویه، بیست و پنجمین نشست ستاد مقابله با کرونا امروز در حالی برگزار شد که سخنگو از کارایی این ستاد قطع امید کرده و می‌گوید صحبت از آمار و ارقام دیگر کارساز نیست.

محمدطاهر طیب‌زادگان با بیان اینکه هر بار در ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌هایی اتخاذ می‌شود، افزود: اما اجرایی نشدن صحبت‌ها ارزش خود را از دست داده و مشکلی را حل نخواهد کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: تا زمانی که بازخورد رفتار ما مسؤولان باعث می‌شود مردم ما را جدی نگیرند صحبت از رشد فزاینده کرونا اهمیتی ندارد.

وی گفت: تعداد موارد بستری شهرستان روزانه به ۱۷ مورد رسیده این در حالی است که از ابتدای شیوع آمار روزانه سه تا چهار نفر بوده است.

سخنگوی ستاد کرونای کهگیلویه افزود: در حیطه روانشناسی اجتماعی هیچ وقت کاری انجام نشده است رفتار مردم، بی‌تفاوتی نسبت به موج‌های جدید و مقابله با محدودیت‌ها نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره ازدواج تعطیل شده اما ازدواج‌ها بدون طی مراحل قانونی رونق گرفته است،گفت: از فعالیت تالارها جلوگیری شد اما در مجاورت تالارها و در دشت و صحرا عروسی برگزار می‌شود و در همین عروسی‌ها اگر مواردی مبتلا شوند اوج پرخاشگری را با کادر درمان دارند و ما را مقصر می‌دانند.

طیب‌زادگان با اشاره به افزایش حجم نمونه‌ها گفت: احتمالا جوابدهی با یک هفته تأخیر دور از انتظار نیست.

این مسؤول با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه‌های مقابله با کرونا تصریح کرد: در نشست آخر سال ۱۳۹۹ مصوب شد ورودی‌ها مسدود و از ورود مسافر غیر بومی جلوگیری شود اما سؤوال اینجاست چه اقدامات موثری در ورودیها انجام دادیم و چند خودروی پلاک غیر بومی برگشت داده شد؟

وی ادامه داد: احساس می‌کنیم در مقابل موج شدید بیماری گیر افتادیم و روز به روز تبعات سنگین‌تر می شود، اگر وضعیت به شدت پاییز باشد بیمارستان جوابگو نیست.

طیب‌زادگان رنگ‌بندی را ملاک مناسبی برای اعمال محدودیت‌ها ندانست و گفت: لازم است متناسب با شرایط شهرستان تصمیم بگیریم.

وی با بیان اینکه حرفی برای گفتن باقی نمانده و هر آنچه لازم بود مصوب شد اما در اجرا همچنان مشکل داریم، افزود: در صورتی که به این شکل پیش برویم فاجعه تمام عیار در انتظار است اگر وارد موج جدید شدیم کنترل‌ها بی اثر خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president