آوای جنوب

غلامیان به ابهامات پایان داد/ نام شهردار دوگنبدان و کادر اداری در لیست دریافت تزریق کرونا نبود

آوای جنوب،

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: کادر اداری شهرداری دوگنبدان در لیست ارائه شده به بهداشت و درمان برای ئدریافت واکسن کرونا نبوده و به جز پاکبانان، اسامی نیروهای خدماتی فضای سبز در لیست نام آنها ارائه شده بود.

غلامیان به ابهامات پایان داد/ نام شهردار دوگنبدان و کادر اداری در لیست دریافت تزریق کرونا نبود

به گزارش آوای جنوب از گچساران، آرین غلامیان در هشتاد و یکمین نشست ستاد  کرونا شهرستان اظهار کرد: هم اکنون۸۴ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهید رجایی و نفت گچساران بستری که از این تعداد  ۳۵بیمار مبتلا قطعی به کرونا شناسایی شده است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: در حال حاضر هفت بیمار  در بخش مراقبت‌های ویژه بستری که ۲ بیمار مبتلا به کرونا مساعد نیست.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۱۱ نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که شاخص مرگ و میر در شهرستان گچساران به ۱.۹ دهم درصد رسیده است.

 غلامیان اذعان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۳۰هزار و ۷۹۷ مورد تست رپیدنت و PcR از افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و بهداشتی  دریافت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از مجموع تست‌های دریافت شده  هشت هزار و ۱۵۳مورد مثبت قطعی به کرونا شناسایی شده است.

غلامیان عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان گچساران ر وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی بازار روند  بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها به یک ثبات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در هفته سلامت به سر می‌بریم گفت: از یکم الی هفت اردیبهش ماه  به نام هفته سلامت نامگذاری شده است که به مناسبت این هفته تیم‌های پزشکی که متشکل از چند پزشک متخصص است به مناطق محروم از جمله روستای پاکوه برای  ویزیت بیماران اعزام شده‌اند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: همچنین در این هفته ۲ مرکز بهداش جهت ارائه خدمات درمانی در روستای چهاربیشه و آب شیرین افتتاح شد.

 وی در ادامه به اجرای طرح واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: سند ملی واکسیناسیون افراد از وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

 غلامیان گفت: از یک هزار و ۷۹۳ دوز واکسنی که از معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان برای شهرستان تخصیص داده شده  تاکنون  یک هزار و ۵۶۹ دوز واکسن ویژه پرسنل بهداشتی و درمانی، نظام پزشکی، اورژانس، بیماران خاص  پاکبانان  به عنوان گروه هدف در گچساران تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:  هم اکنون  تمامی کارکنان، پزشکان متخصص، پرستاران بخش کرونا، آی سی یو و سی سی یو در گچساران علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

وی  ادامه داد: انتظار داریم که روسای ادرات در جهت تزریق واکسن کرونا با بهداشت و درمان نامه‌نگاری نکنند.

 غلامیان در ادامه به واکنش تزریق واکسن پاکبان شهرداری دوگنبدان اشاره و ابراز کرد: ۲۴ دوز واکسن کرونا برای پاکبانان شهرداری دوگنبدان تخصیص داده شد که شهرداری یک نفر را به عنوان رابط بهداشت و درمان معرفی کرد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اذعان کرد: کادر اداری شهرداری دوگنبدان در لیست ارائه شده به بهداشت و درمان نبوده و به جز پاکبانان، نیروهای خدماتی فضای سبز  در لیست نام آنها  ارائه شده بود.

وی بیان کرد: نام شهردار و کادر اداری شهرداری دوگنبدان جز لیست دریافت واکنس کرونا نبوده است.

 غلامیان اذعان کرد: نظارت شبکه بهداشت و درمان بر تزریق واکنس کرونا در شهرستان مطلوب است.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گچساران ادامه داد: اکنون گروه هدف افراد بالای ۸۰سال سن  در نوبت تزریق واکسن کرونا هستند.

غلامیان اذعان کرد: طی پنج روز از بانک‌ها و ادرات بازدید به عمل آمده  که برخی از آنها پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان همچنان مشاغلی که در رسته شغلی ،۲ و چهار قرار دارند تعطیل هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president