آوای جنوب

مدیرکل حمل و نقل:

عمر ناوگان باربری کهگیلویه و بویراحمد پایین‌تر از میانگین کشوری است

خوان پایهمدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمر ناوگان باربری این استان پایین‎‌تر از میانگین کشوری است.

آوای جنوب؛

علی خوان‌پایه اظهار داشت: میانگین عمر ناوگان باربری این استان معادل ۱۶٫۵ درصد است در حالی که میانگین عمر ناوگان کشوری نرخی معادل ۲۰ سال دارد.

وی بیان کرد: عمر پایین ناوگان عومی باربری منجر به صرفه جویی در انرژی، زمان، دست‌یابی به بازدهی بالا، و عاملی بر بهره‌وری بیشتر در سایر شاخص‌های اقتصادی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل این استان در حال توسعه است، ابراز کرد: وضعیت حمل و نقل استان به نسبت میزان بار، تولید و صنعتی که موجود است، وضعیت مناسبی دارد.

خوان‌پایه با ارائه آماری در زمینه وضعیت مناسب حمل و نقل جاده‌ای استان، تصریح کرد: تعداد ۱۷ شرکت فعال باربری و یک هزار و ۴۵۶ دستگاه کامیون در ناوگان باربری مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: ناوگان عمومی باربری مجهز به تکنولوژی روز دنیا در ابعاد صرفه‌جویی اقتصادی و میزان پیمایش استاندارد از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.

خوان‌پایه ابراز کرد: امروز کامیون‌های با عمر بالا به طور متوسط بین ۶۵ تا ۷۰ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارند ولی کامیون‌های مجهز به تکنولوژی جدید ۳۰ تا ۳۳ لیتر مصرف سوخت دارند که این آمار نشان دهنده اتلاف انرژی در سطح وسیعی است.

وی خاطرنشان کرد: پیمایش کامیون‌های قدیمی معادل یک سوم کامیون‌های با تکنولوژی جدید است که البته این موضوع ارتباط تنگاتنگی با کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

خوان‌پایه با اشاره به شاخصه‌های مختلف سیستم حمل و نقل کارآمد، افزود: سیستم حمل و نقل موثر و کارآمد به شاخصه‌های مختلفی از جمله وضعیت ناوگان عمومی مبحث زیرساخت‌های اقتصادی، بسترهای جاده‌ای و استفاده بهینه از تکنولوژی‌های جدید بستگی دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president