آوای جنوب

عشایر گچساران با کمبود علوفه دام و آب آشامیدنی مواجه هستند

کوچ عشایررییس اداره امور عشایر گچساران گفت: عشایر این شهرستان با کمبود علوفه دام و آب آشامیدنی مواجه هستند.

آوای جنوب؛

قربان کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آماده توزیع شدن ۷۸۰ تن خوراک دام در این شهرستان خبر داد وگفت: میزان علوفه مورد نیاز برای دام عشایر این شهرستان دوهزار تن برآورد شده است.
وی کمبود آب آشامیدنی را از دیگر مشکلات عشایر این شهرستان دانست و تصریح کرد: روزانه ۲۰۰ متر مکعب آب در مناطق عشایری گچساران توزیع می شود.
رییس اداره امور عشایر گچساران ابراز کرد: این میزان آب با پنج دستگاه به صورت سیار توزیع می شود.
کرمی اظهار کرد: برای آبرسانی به موقع در مناطق عشایری به دو دستگاه تانکر آبرسان دیگر دیگر نیاز است که حل این مشکل نیازمند تعامل دیگر دستگاه های اجرایی است.
کرمی عنوان کرد: ۵۴۰ منبع بتنی ذخیره آب در این شهرستان وجود دارد.
وی تعداد دام عشایر این شهرستان را ۳۰۰ هزار راس برآورد کرد و افزود: با همکاری دامپزشکی بخش عمده ای از دام عشایر گچساران واکسینه شدند.
وی تصریح کرد:حدود دو هزار خانوار عشایری با۱۰هزار نفر جمعیت فصل قشلاق را در مناطق دریلا،آبگندی و کلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری گچساران سپری می کنند.
کرمی ابراز داشت: ۹۷۵ کیلو متر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد.
کرمی عنوان کرد: این قشر مولد سالانه دو هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز، شش هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می کنند.
عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی ، ترکهای قشقایی و دره شوری هستند که مناطق ییلاقی عشایر گچساران سمیرم، سپیدان و مناطق سردسیری شهرستان بویراحمد است.
شهرستان گچساران در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president