آوای جنوب

عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در راستای جمع‌آوری مرغ زنده از شهرستان بهمئی

مرغدبیر شورای سلامت شهرستان بهمئی گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی در خصوص جمع‌آوری مرغ زنده از سطح شهرستان بهمئی همکاری لازم را ندارند، همه ادارات باید با این معضل برخورد قانونی داشته باشند.

آوای جنوب؛

لطف‌الله افروشته ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به هفته بهداشت و سلامت گفت: مهمترین شعار این هفته تأمین ایمنی غذایی از مزرعه تا سفره بوده که این خود نشان‌دهنده اهمیت سلامت و امنیت غذایی است.

وی افزود: یکی از مواردی که در طول چند سال اخیر بسیار بر آن تأکید شده جمع‌آوری مرغ زنده از سطح شهرستان بوده است.

دبیر شورای سلامت شهرستان بهمئی تصریح کرد: مرغ زنده یکی از تهدیدات اصلی سلامت غذایی بوده که عامل شیوع بسیاری از بیماری‌ها در سطح کشور شده است.

افروشته با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی درخصوص جمع‌آوری مرغ زنده اشاره کرد و افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی در خصوص جمع‌آوری مرغ زنده از سطح شهرستان بهمئی همکاری لازم را ندارند، همه ادارات باید با این معضل برخورد قانونی داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: در گذشته اقداماتی در خصوص جمع‌آوری مرغ زنده از سطح شهرستان شده ولی کافی نبوده و همچنان این معضل پا برجا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی گفت: دست‌فروشان مرغ زنده به حاشیه شهرها انتقال داده شدند ولی با توجه به گرمی هوا احتمال برگشت آنها به سطح شهر همچنان وجود دارد انتظار می‌رود شهرداری نسبت به تخریب مکان‌های قبلی فروش مرغ زنده در شهر اقدام کند.

افروشته به مصوبات جلسه قبل شورای سلامت شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد مصوبات شورای سلامت بهمئی و مصوبات ستاد گردشگری هر چند با تأخیر اجرایی شده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president